Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Avid MC 5

Pave1 (4279)|2.7.2011 23:27
[quote=SmirickyT;354952]Nemuzu se zbavit pocitu ze Apple planuje neco vestiho....Takze muj odhad je ze Apple Declinky a Kony proste odepisuje jen jako specialni "Nabiraci zarizeni" pro nektere profesionaly. A k tomu s velkou slavou bude.........No a Apple se nemr.. , nema starosti s podporu 1 az 10% profesionalu ve strihovy aplikaci a jejich ruznejma kartama.[/quote]

Člověče, to jsou úplná vizionářská tušení - "...Apple plánuje, ...odepisuje, ...bude, nemá starosti s pár profíkama...", atd.

Docela ti závidím, že jedním dechem mluvíš o 4K a HD-SDI a stejným dechem o aplikaci, která TEĎ MÁ úroveň iMoviePro, že stejným dechem mluvíš o těch 10pct lidec, co se 4K a HD-SDI denně dělají, že je fajn je odepsat, jejich investice, studia, aktuální zakázky, aktuální zákazníky, prý se PAK vrátí .-) .

Technologie se vyvíjejí a vyvíjet budou, o tom žádná. Ale věř mi, že pokud teď třetina z těch 10pct přeleze na Adobe Premiere CS5.5, třetina na Avid MC 5.5 (nebo vzápětí na šestku v 64bit) a třetina to odloží na 5-6měsíců s tím, že ještě dožije na FCP7, pak má Apple na všechny tyto změny asi tak půl roku. Byl to Apple, kdo přestal prodávat FCP7 a dokonce zrušil jeho podporu, je to Apple, kdo uvede nový OS, na kterým už možná FCP7 nepoběží, kdo zrušil základní pracovní postupy (síťové disky, pole, biny, sekvencí v projektu kolik chceš, export do dnešních průmyslových standardů OMF a AAF, atd).

Obávám se, že i když během měsíce vrátí podporu XML (načtení starých projektů do FCPX), že mu to právě u těch profíků neprojde. Je dokonce možné, že padne celý kult Apple, který roky držel grafiky, tiskaře, zvukaře a špičkové editory.

Nyní nastane "kult jednoho okna a jedný šmouhy prstem na dotykovém displeji", kult iMoviePro. Zisky z toho budou větší, tedy pokud budou stíhat děti v čínských továrnách makat.
Podle mě se ale prchnuvší profíci nevrátí, protože dnes už kromě jedné aplikace není Apple ničím výjimečný, už ani tou kvalitou v poměru výkon/cena (viz špatné antény na mobilech).

Osobně doufám, že se konečně ty "konzumní počítačové OS" (chystané WIN8 a Lion) oddělí a pro profíky vznikne buď plně profi verze (na skutečnou práci, to jest už při instalaci s povypínanými blbostmi jako je průhlednost oken a spol) nebo nějaký nový OS na bázi Linuxu.

Počítám, že až vyjdou WIN8, tak se tady opět sejdeme u podobné "vizionářské" debaty nad novým stylem konzumu a kancelářské práce. Ale ujišťuju tě, že střihači vědí, proč mají rádi určitý layout, víc timelines v projektu, síťové disky a pole, široké exportní možnosti, z nichž ani jedna není pro YT .-) . Už se na tu debatu těším, ale stále věřím, že trh výrobců filmů, reklamy a brodcastu je dostatečně velký, aby někomu stál za to "nevysrat se" na tento druh byznysu a lidi v něm dělající.

S tím přístupem, co Apple předvádí, tento trh ztratí, dokonce se někteří od Apple na delší čas odvrátí. Naštěstí jsou jiní výrobci, které přání jeho zákazníků zajímají, kteří se na ně "ze dne na den" z vejšky nevykaděj.
Pytkin (7947)|3.7.2011 03:05
Smiricky : Tiez sa mi strasne paci novy iMac 27" .. Hned by som ho bral domov :) inak fajna vec na tom je , ze sa da pouzit aj ako monitor .. takze nez si kupit 27" Apple monitor , je rozumnejsie si kupit 27" najlacnejsi imac (ten je tusim o 200 EUR drahsi) a ma clovek v cene aj komputer :)

Co sa tyka toho source okna .. tomu moc nerozumiem .. asi je to tym , ze trimer nepouzivam .. nejak som si proste na to nezvykol .. viac mi vyhovuje rovno strihat na lajne .. Mne v FCPx chyba len moznost dat na druhy monitor tajmlajnu .. zdroje aj nahlad sa tam dat da ..
ai (2993)|3.7.2011 07:39
[quote=Pytkin;354179]ai : no ja by som sa FCPX nebranil .. problemy s nim maju len velke studia .. beznemu "domacemu" strihacovi tam nic nebude chybat .. a tie nove veci co to vie su absolutne famozne , a cena je viac nez dobra .. Porovnajme to s Vegasom , co je jedna z najlacnejsich strizien .. a Vegas stoji 2x tolko ako FCPx ..[/quote]
No, mas pravdu zrejme, ted jsem si o tom procital recenze, videa. Oni utoci na bezneho uzivatele, zrejme to ciluji na uzivatele jejich PC iPadu ? a jinych tech kouzelnych tabletu co jsou a budou. Soupat veci pri strihu prstem na nich, nemysleli vyvojari na to do budoucna? Klip se chytne a prsty zkrati, roztahne , soupne jinam.... Je tam automaticky WB, 64 bit workflow, coz u tech WB, tedy barevnych korekci je dulezite, render na pozadi. Timeline je velice zajimava, odstranili to klasicke pojeti tech tracku, zjednodusili to. Pokud posunes event do jineho , ten event "uhne" kam je misto, zrejme nahoru nebo dolu.

Takovy postreh , ty jejich compound clips, co se nazyvalo virtual clips u Premiera 6.0 pred 10 lety (pak to zrusili a nahradili sekvencemi). Samozrejme to maji jeste vylepsene ....dal me zaujal nazev events, coz je pojem z Vegasu ...

Jak tam funguje jednoducha prolinacka treba ?
SmirickyT (377)|3.7.2011 11:43
[quote=Pave1;354993]
Obávám se, že i když během měsíce vrátí podporu XML (načtení starých projektů do FCPX), že mu to právě u těch profíků neprojde. Je dokonce možné, že padne celý kult Apple, který roky držel grafiky, tiskaře, zvukaře a špičkové editory.[/quote]


Ted jsem se docelt na wikipedii, ze Apple v reakci na kritiku FCPX uvedl ze neplanuje zavedeni niceho jineho jen multicamu. A basta. Je otazka jestli ma pravdu Pytkin, nebo wikipedia.

Profesionalni je jedine vysledek. Nic ostatniho. Pak se Profesinaly tituluji lid, kteri leta delaji nejakou praci a ten titul si sami prideli. Musim se priznat ze me ta profesinalni debata unavuje.

Posloucham ji minimalne od roku 1997 a je to furt do kola. Kdo nepouziva Betu neni profesional, Kdo nepouziva Avid... a tak dale. Ted je to kdo nepouziva HD-SDI a tak dale.

Kdysi byl profesionalni ctyrstopej magnetak a na to uz dneska kadej sere. Pak taky dvouplace a palec. Je to v tahu. Nikdy se to nevrati. Takze profesionala nereprezntuje technika jakou pouziva, ale jen ten vysledek.

Cili je pochybne si myslet ze tu s nama zustane OMF a EDL navzdy. Proc by melo?

Jeste vcera Premiera nebyla udajne dost profesionalni pro spoustu lidi, co nad ni ohrnovali nos, a najednou uz profesinalni je... Chci videt ten celovecerak...
Tyhle narky jsou marny.

Me je to jedno jestli zdrhou lidi Applu nebo ne. Ale bavi me to sledovat. Apple je ten kdo meni trh a zvyky lidi. A to zasadne. Prinejmensim tady ve statech, ale i Evrope. Jako byla generace "golf", tak ted je generace iPod iPhone a Ipad. Apple udava trendy - tak to proste je.

A zobou mu z rukou vsichni velky hraci byznysu, AT&T, Hudebni vydavatelstvi a podobne. Vydelal miliardy a je dnes nejvetsim prodejcem hudby a ma obrovsky prijmy z provolanejch minut zakazniku. Mimochodem mi vyrostly akcieo sto procent (dobre jsem ve spravnou chvili zainvestoval).

Takze je zajimavy ho sledovat co dela a proc. Nidky to nedela bez rozmyslu a toci se za nim davy a s davama byznys. To ze nekdo sedi v televizi neznamena ze je profesinal. A to ze nedko necio bude strihat na Macu v garazi neznamena ze zitra nemuze byt zadanym profesinalem v Hollywoodu.

Ja Applu prinejmensi vdecim za to ze srazil cenu Media Composeru kde dnu. Z peti tisic dolaru na dva a pul a ja jsem koupil jen za tisic...

Jinak ano troufam si predpovidta vestit, bavi me to. Rekl jsem ze nektry aplikace pujdou do haje a sly. Ted si treba myslim ze Apple bude tlacit Logick proti ProTools (taky avid) a tu podporu audia tam nedal schvalne. Chcete delat profi zvuk? Pouzijte Logick, misto OMF. Mame tesnou integraci. To bude podle me dalsi krok.

Tady se zrovna zajimavym zpusobem otrasa trh a je zajimavy to sledovat.
SmirickyT (377)|3.7.2011 12:05
Walter Biscardi taky brecel a breci ze profesinalove tohle a tamto. Kdyz zaradil Apple aplikaci color do studia v cene 1000 dolaru, pred par lety, tak si stezoval ze uz to nebude jako driv "umeni kolorovat", kdyz to muze delat kazdej mamlas na iMacu. (rozumej, on si mohl predtim zpaltiti pet tisic a pro to byl profesional)

Ted zase breci ze color byl ukoncen a on jako profesional ho ve svem postprodukcnim studii v Atlante nutne potrebuje....

To bys se jeden pobli z tech profesionalu. Zda se ze jejich definice je v tom ze delaji na drahejch masinkach ktery si Plebs nemuze dovolit na ne ani sahnout a tak definuji svoji Profesionalnsot nalezitosti k sekte profesionalu tim ze na to ostatni nemaj. Jako jine skupiny lidi ukazovanim auta na ktere zase jini nemaj.
SmirickyT (377)|3.7.2011 12:28
Tohle je dobry:
Pytkin (7947)|3.7.2011 12:34
[quote=ai;355004]No, mas pravdu zrejme, ted jsem si o tom procital recenze, videa. Oni utoci na bezneho uzivatele, zrejme to ciluji na uzivatele jejich PC iPadu ? a jinych tech kouzelnych tabletu co jsou a budou. Soupat veci pri strihu prstem na nich, nemysleli vyvojari na to do budoucna? Klip se chytne a prsty zkrati, roztahne , soupne jinam.... Je tam automaticky WB, 64 bit workflow, coz u tech WB, tedy barevnych korekci je dulezite, render na pozadi. Timeline je velice zajimava, odstranili to klasicke pojeti tech tracku, zjednodusili to. Pokud posunes event do jineho , ten event "uhne" kam je misto, zrejme nahoru nebo dolu.

Takovy postreh , ty jejich compound clips, co se nazyvalo virtual clips u Premiera 6.0 pred 10 lety (pak to zrusili a nahradili sekvencemi). Samozrejme to maji jeste vylepsene ....dal me zaujal nazev events, coz je pojem z Vegasu ...

Jak tam funguje jednoducha prolinacka treba ?[/quote]
Ai : FCP nepustis na iPade .. to bezi len na apple pocitacoch .. Cize Macbook , iMac alebo MAC PRO .. Prave oni utocia ja cely midrange .. cize na vsetkych jak domacich "dovolenkovych" strihacov (ktorym sice staci iMovie) , tak hlanve na nezavyslych filmarov .. Dnes je tendencia tocit lacnejsimi technologiami na fotaky a podobne .. A toto vsetko FCPx krasne zachytava .. Okamzite mi otvoril kazde video , co som do neho dal ..

Jo Compound Clip je fajn .. Prolinacka jak v starom FCP .. hodis ju na bod strihu a je tam .. potom si mozes doladit parametre ..
Pytkin (7947)|3.7.2011 12:43
Smiricky : Pekne si to vystihol s tym ako apple meni trendy .. Uvidime ako to OMF .. To by mi osobne chybalo .. Nuz ale ak sa da kupit nejaky plaugin za 500 dolarov , ktory tento problem vyriesi , tak aj to je cesta .. Ale pockal by som , ako developeri zareaguju .. nakoniec aj samotny apple .. ci nieco budu riesit , alebo nie ..

V kazdom pripade aj s tymi betacamami .. Ved robit sa s tym da .. ok jeden krok navyse , ulozit zostrihany material .. A potom ho vypises von cez program ku karte .. aspon k declinku vzdy davali daky programek , kde si mohol naberat a zapisovat na video .. Ale na druhej strane .. videa pouziva velmi malo ludi .. Len ty najvacsi "profici" ktory tocia na arri alebo panavision .. A potom samozrejme kazety su distribucne medium do teliek atd .. ale pouzivanie kaziet je skutocne na ustupe .. je to aj otazka ceny .. atd ..
Pave1 (4279)|3.7.2011 13:55
[quote=SmirickyT;355032]Ted jsem se docelt na wikipedii, ze Apple v reakci na kritiku FCPX uvedl ze neplanuje zavedeni niceho jineho jen multicamu. A basta. Je otazka jestli ma pravdu Pytkin, nebo wikipedia.

Profesionalni je jedine vysledek. Nic ostatniho. Pak se Profesinaly tituluji lid, kteri leta delaji nejakou praci a ten titul si sami prideli. Musim se priznat ze me ta profesinalni debata unavuje.[/quote]

Tak to je asi jako tvrzení, že malý firmy (do 10 lidí) obsluhují celý trh reklamy, celoplošných TV a filmové postprodukce. Tady vůbec nejde o to, že někdo dostane za nějaký výsledek "zaplaceno" a proto je "profesionál", protože se tím (taky) živí (nemluvě o tom, že "one man show" není žádný základní znak kvality, některé věci se dají dělat "od začátku do konce" doma v garáži nebo v obýváku, jiné opravdu ne .-))) ).

Tady jde naopak právě o ty průmyslové standardy, pracovní postupy velkých společností, které prostě nemůžou ze dne na den vzít vybudovaný věci a naházet je do koše (naprosto nerealistická představa). Výrobci SW a HW pro tyto lidi zatím vždy brali právě na tenhle fakt ohledy
(stačí si vzít za příklad přechod od analogu k digitálu, celá koncepce přechodu byla udělaná "na míru" těmto velkým společnostem, viz norma "601" a její 720x576 rozměr, který vyplynul právě z požadavků velkých společností na z hlediska nákladů v praxi proveditelný přechod).

Apple se docela úspěšně etabloval do malých společností, některých filmových a trikových studií, tedy právě do sféry průmyslových standardů TV a filmové postprodukce. Fakt, že ze dne na den je nyní odstřil, je v historii této branže NAPROSTO ojedinělý krok (podobný krok měl kdysi Avid, když dočasně opustil MAC platformu, ale to mělo konkrétní důvod - procesory na MAC výkonově už nestačily, nakonec Steve přešel na Intel procesory a Avid se na MAC platformu vrátil).

Debaty o tom "kdo je a kdo není profesionál" jsou opravdu pro malý děti :-) .
To opravdu nemá žádnou relevantnost k tomu, co Apple některým svým zákazníkům (špičkovým TV, reklamním a filmovým studiím, kteří mají plně rozvinuté průmyslové pracovní postupy) udělal.

Ten ohlas od nich je naprosto jednoznačný, právě v té rychlosti utnutí starého FCP (souvisí i s uvedením nového OS ) je ten podraz. Pokud chtěli ukončit svou nejlepší-nejrozšířenější "PRO" řadu, měli to avizovat předem (přesné specifikace, co bude fungovat a co ne, aby se lidé včas mohli rozhodnout a vklidu případně přejít). Takhle je to ale svinstvo, bez debaty.

Nic na tom nemění ani fakt, že pro "semiprofi" použití tento sw - FCPX (aneb 10) vyhoví.
SmirickyT (377)|4.7.2011 00:26
No takze konce dohadum, tady je primo stranka od Applu jak to bude:
http://www.apple.com/finalcutpro/faq/
Shrnuti a pro ty co neumi anglicky.


* Nabirani a export pres AJA a spol primo do/z aplikace - NE (pouzijte jejich aplikace a pak soubory)
* EDL / OMF / AAF primo od Applu - NE
* Custom export primo z aplikace a jeho ulozeni jako template - NE (pouzijte Compresor)
* Import starych projektu - NE

Co bude primo od Applu:
* Podpora XML
* Vybrani audiotracku, ktere pujdou na export (assign audio tracks for export)
* Multicam

Co bude "zadarmo" od jinych:
* Nahled na externi monitor pomoci specialnich karet (Kona a spol)
Bude to plugin primo do FCP X kterej to umozni. Uz je beta verze. (Takze jsem nemel pravdu.

Co neudela Apple a nebude zadarmo:
* Export do Protools -> Az bude hotove XML od nas, a vyber tracku od nas (v lete), pak pouzijte plugin, nebo aplikace treti strany. (Automatick Duck)
* Export do OMF / AAC / EDL -> totez. Az bude dodo (dodelane) XML, pouzijte aplikace tretich stran.

Co je lisacke
* FX pluginy do Final Cutu. - Budou mozne az budu 64 bit. Ovsem jen jako templates v Motionu.
takze pokud chcete mit FX musite mit i Motion.
SmirickyT (377)|4.7.2011 01:01
Takze to shrnme.

Cena za "studio" je presne tam kde byla predtim, akorat je rozdelena do mensich castek. Mozna bude i vetsi - to pradoxne zalezi na ceneove poltice Automatick Ducku. (verze pro pro tools, verze pro edl, kazda svoji cenu.)


Soucasne postproduckni studio bude potrebovat:
FCP X 300 $
Compresor 50$
Motion 50 $
Duck 500 $

Celkem 900 $

Jako predchozi verze. FC Studio 3


Rozdil je v tom ze Apple si spocital ze sem mu nevyplati davat penize do vyvojaru profesionalnich ficurek. Udelal API rozhrani ktere to umozni (XML). Tyhle ficurky pak prenechal treti strane (jiste ne zadarmo, Duck mu urcite plati za exluzivitu, nbo procenta z licenci), jako kdysi IBM opustilo vyrobu HW a nechalo ji Lenovu.

Takze nakonec v baliku vsechny "bells and whistles" budou jenom ne primo od Applu.

Jediny co zmizi na věky (u Applu) je "source monitor a meni se filosofie ovladani aplikace.

Kdo na tom ziska?
* Apple - proda miliony kopii navic, protoze za 300 si to muze kopuit kazdej, zatimco predtim 1000 leckdo neutratil. Zvedne se prodej jeho hardwaru
* Mala lokalni studia a televize, ktere nepotrebuji vsechny "pro" vyhody. Jsou desne pod tlakem na snizovani nakladu (BBC ostatne taky). A techto TV je v USA stovky az tisice. Usetri za licence a diku jednochuchosti aplikace usteri i na platech strihacu, protoze budou moct zamestnat "lamy". [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
* Automatic Duck.
* Mozna Adobe. Asi proda o par licenci vic. Mozna Avid. (preci jen je furt drahej)

Kdo na tom prodela?
* Strihaci. Nekterym z nich pujde mzda dolu a vzysi se konkurence na trhu.
* V dlouhodobem horizontu jedny dekady, mozna Adobe a Avid. Ztrati nektere - potencialni nove uzivatele kteri si radeji koupi levnej final cut nez "drahou Premieru", nebo drahej Avid. Az se to odladi a zjisti se, ze to v tom za 300 delat jde, budou pod tlakem.


* Profesinalni postprodukce asi neprodelaji. Jde spis o Emoce. Jestli maji dat 900 za licenci noveho "studia", nebo 700 za licenci na Premieru jim muze bejt jedno.

Cena kompletniho profesinalniho "rigu", v zasade zustava stejna napric platformami.
Kdyz si vezmu ze obycejne PC s procesorem i5 stoji 500 dolaru a k tomu cena za Premieru, nebo Collection.
Nebo cena iMaca s kompletnim "studiem".

...Jsme v zasade tam kde jsme byli.

Na druhou stranu cena SW a HW je to nejmensi. Nejvic tu stoji lidi. Berme to tak ze strihac stoji tak 1000 dolaru tydne. Takze 500 dolaru sem a tam jednou za tri roky... To proste neni zadna extra castka v TCO, se kterou se pocita. Takze jestlize strihace dneska platim 35 az 40 dolaru za hodinu a budu mu platit jenom 20 az 25... To je ta zmena, pro studia, ktera je zajimava.

Ze zpetneho pohledu v budoucnu se to bude jevit jako boj o "source monitor" a o ovladnuti budouciho trhu.

Jsem zvedav jak se tomu prizpusobi ta studia. Jestli nakoupi ty Ducky, nebo zdrhnou k Premiere. Myslim si ze mnozi jeste nemuzou zapomenout Avidu jeho naklady na "servisni smlouvy".

Dale se tesim na prvni celovecerak v Premiere , nebo FCP X. Jsem vzedav. Oboji skyta sanci ukazat obema taborum - "ze to v tom jde".

Ted jsou slyset hlavne ty odpurci, ale nekteri strihaci (i ty Holywoodsky) rikaji ze s tim nemaji problem.


Doplneni:
Navic chybi vec na zvuk, nevim jak byl soundtrack dobrej, nikdy jsem s nim nedelal a nevim jak je dobrej novej FCP X aby zastal tu praci.
Cili mozna bude jeste zapotrebi doplatit za Logick, nebo express. Nebo to delat v garage bandu...
SmirickyT (377)|4.7.2011 03:56
[quote=Pave1;355068]
Tady jde naopak právě o ty průmyslové standardy, pracovní postupy velkých společností, které prostě nemůžou ze dne na den vzít vybudovaný věci a naházet je do koše (naprosto nerealistická představa). [/quote]

No to me zaujalo, takze jsem pohledal na netu jak je to s temi prumyslovymi standardy. OMF neni prumyslovy standard jako VC3, nebo 609/701.

Je to tedy "zazity" standard. Tedy asi takovy standard jako Microsoft word .doc. Vznikly tim ze ho pouziva hodne firmy a lidi dlouhou dobu. OMF je v zasade Avid, a Digidesign (dnesj jedna firma), ktery je diky svy dominanci na trhu (jako Microsoft) prosadily.
To je neco jineho nez SMPTE.

Osobne proti nim nic nemam, zaroven je nezboznuju.

Misto nich se zacaly prosazovat v pozdejsi dobe MXF a AAF, ktery ovsem taky nejou nikde "certifikovany".
http://www.edlmax.com/FormatOmf.htm

Takze Apple je vypustil primo ve sve aplikaci. Tu aplikaci zlevnil, a kdo to bude chtit, holt si dokoupi ten plugin.

Ostatne pokud vim tak Media Composer taky nema EDL v sobe ale vola na to ten externi program EDL manager - akortat ho vyrobil Avid a mas hp "zadarmo" (well, dva pul tisice dolaru zadarmo)

Cili je to v zasade identickej postup, jenom s tim rozdilem ze ta externi aplikace je Duck a ne Apple a neni "zadarmo", tedy v cene.

Problem vidim v corporate praxi, kde se misto jedny firmy music obracet na dve, zatimci ted si "jebal" jen Avid kdyz neco nefungovalo, ovsem jenom ve chvili kdy jsi mel certifikovanej Hardware a podespanou smlouvu o podpore...za peknejch par tisic.

Vtipny na tom je ze ze skutecne to studio muze rust s tebou a podle tvejch potreb. (Resp. potreb tvjech klientu)
Takze to dokoupis az ve chvili kdy narazis na to ze to potrebujes a jenom v prislusnem mnoztvi licenci.

Cili zatimco dneska jsi pro pet strihacu mel petkrat motion, i kdyz jsi to nepotreboval. A stalo te to rekneme pet tisic.

Tak dneska mas v maly postprodukci pet strihacu a stoji te to 1550 a . Cili petkrat Final cut a jeden motion, pro toho toho jednoho co dela titulky a grafiku.

No a ktomu treba pak koupis jeden Duck na specializovany veci jako je EDL. A az to budes potrebovat pro klienta kterej ti to zaplati.

Cili oproti reseni FCP7 / Studio 3, setris tri tisice dolaru tady a sto tisic korun v Cechach.
A oproti Avidu uz deset a pul tisci za licecne. V Cechach minimalne ctvrt milionu.
Takze to uz jsou zajimavy penize.

Velko-serial jak jsi psal ty si na tom teda predstavit nedovedu. zatim

Nicmene, Apple pise ze spoluprace vice lidi po siti je mozna, a kdyz se FCX nastavi, tak se zdojovy materialy nekopiruji na lokalni disk, ale zustavaji v stiti, takze ta puvodni vytka od nekterejch americkejch strihacu byla predtim nepresna.

Sam jsem to nevidel, ale pokud meta data nejsou vazany na Apple HFS filesystem a jeho zurnalovaci vlastnosti, ale je to nekde v XML souboru, tak je v zasade mozny mit nekde levnej linuxovej server na Gigabytovy siti s raid polem a centralnimi daty a tam muze mit pristup cela skupina. Pokud to bude fungovat... tak usetris dalsi prachy za unity share a podobne. Je jen otazka casu kdy k tomu nekdo dopise nejejaou serverovou indexovaci aplikaci, ktara nad tema datama bude bezet a pres webovy rozhrani se v tom budes moct pohybovat, vyhledavat a pres AJAX/HTML prohlizet ty videa.

Navic pokud ty data nebudes mit u sebe ale treba na nejakym AMAZON S3, nebo EMC cloudu a hostingu, muze na tom delat skupina jejiz jeden clen sedi v Sydney a druhej V Praze, treba... Nabizi to uzasny moznosti. Pokud mas vygenerovany a zaindexovany Proxy na serveru (treba v H264, nebo tom ProRes draft, ), tak si je proste rychle stahnes a zacinas strihat v tom, zatimco na pozadi se ti (pokud potrebuje), downloadujou nebo uploadujou ProRes...

Neznam moc pracovnich skupin ktery jsou v jinym state, ale treba pro novinare CNN po svete, to jsou zajimavy moznosti. A podobne...

Takze musim rict ze to zacina davat trochu vetsi smysl nez na zacatku...
Pytkin (7947)|4.7.2011 12:10
neskusal som to ale nevidim problem mat data na sieti .. ide o tu kolaboraciu nad nimi .. xsan by sa o to mozno postaral .. pripadne finalcut server ..
Pave1 (4279)|4.7.2011 12:53
Kluci, já vám to vysvětlovat nebudu, proč je to problém a proč je to jednoznačně "semiprofi aplikace".

Prolezte si světová fóra, diskuze vypadají všude stejně. Lidé, kteří vědí o čem mluví, vs "semiprofi" sféra. Krásný příklad je tady:
http://community.nytimes.com/comments/pogue.blogs.nytimes.com/2011/06/23/professional-video-editors-weigh-in-on-final-cut-pro-x/?permid=20#comment20

...včetně té následné odpovědi autora článku a další reakce na tyto odpovědi - pořád dokola.

Apple jednoznačně upřednostnil "širší záběr" záběr lidí (nic proti tomu, každá ta firma má nějaký levný sw), co vadí, je okamžité odepsání lidí, kteří spolupracují s broadcastem.
Kazety, EDL soupisky, OMF nebo AAF, MXF, organizace materiálu, síťové disky (nejsou podporované v FCPX), celý koncept práce.

Prý jde "o starší střihače, kteří nemají rádi změny". Fakt úsměvné vyjádření, většinou bohužel od lidí, kteří nepostavili své studio na byznysu spolupráce s velkými TV. Návaznosti problému prostě nechápou.

Dál to nemá cenu rozebírat, stačí jen sledovat, kolik lidí přejde zpět na AP CS5.5 nebo AVID.
Pave1 (4279)|4.7.2011 13:06
Jinak potvrzení faktu, že Apple zaříznul FCP7 promyšleně, že vytvořil nový sw který je "semiprofi" (čistě za účelem zisku, což by nevadilo, kdyby včas upozornil své stávající profi zákazníky) a který tak FCP7 nemůže plně nahradit, je i tady:

Apple Insider called situation in May 2010 in an article saying the dev team was targeting the next Final Cut Pro release to the prosumer rather than the professional market since the prosumer market was much bigger.

http://www.appleinsider.com/articles/10/05/18/apple_scaling_final_cut_studio_apps_to_fit_prosumers.html

Měli to říct JASNĚ a rok dopředu, že broadcast "profi" koncepce FCP7 končí, to je vše, co k tomu má smysl říct (pro semiprofi scénu je FCPX jistě zajímavý počin).
josefíka (651)|4.7.2011 18:52
Naschvál jsem si našel recenzi v PIXELU na FCP7. Recenzent to zase jako profisoft moc nebral. V čem má Pave1 pravdu, je že když do toho lidé investují nemalé peníze, měly by být na změnu předem upozorněni a mít možnost i podpory po vydání nového softu. Zvláště, je-li to v1.0.
Pytkin (7947)|5.7.2011 02:11
[quote=Pave1;355275]Kluci, já vám to vysvětlovat nebudu, proč je to problém a proč je to jednoznačně "semiprofi aplikace".[/quote]

Ty to stale beries nejak z toho nespravneho konca .. Mne je jedno , ci to niekto povazuje za profi aplikaciu .. alebo za semiprofi .. alebo za aku .. Pre mna osobne Apple totalne vylepsil FCP .. Je to prehladnejsia aplikacia , rychlejsia , s lepsimi moznostami .. atd .. To co zo stareho FCP vyhodili ma nijak zasadne netrapi .. A ked sa rychlejsie dopracujem k vysledku , ako pred tym , tak ma to bavi ..

To je vsetko ..
SmirickyT (377)|5.7.2011 06:39
[quote=Pave1;355275]
Kazety, EDL soupisky, OMF nebo AAF, MXF, organizace materiálu, síťové disky (nejsou podporované v FCPX), celý koncept práce.
[/quote]

Problém se síťovým diskem nechápu. Mac OS je certified UNIX a nejpouživanějši unixovej operačni systém. V unixu (a linuxu) prostě připojíš jakejkoliv disk místní nebo síťový přikazem "mount" do jakýhokoliv adresáře. Takže aplikace nemá ani páru o tom, kde ty data jsou.

Co se týká EDL, OMF, MXF, tak to taky nechápu. Jetsliže to bude umět ten duck, tak může bejt kterýmukoliv uživateli ukradený jestli je na tý aplikaci nalepená samolepka Apple, Canonical, nebo Duck. Je to jeden krok navíc, ovšem jak už jsem psal výše Avid taky volá externí aplikaci pro EDL (akorát má samolepku Avid a ne Duck), čili je to totéź v bledě modrým.

Apple až na pár vyjímek nikdy nic neoznamuje dopředu, takže chtít po něm aby dopředu rok dopředu řekl s.e.r.e.m.e na vás profici je směšné. To prostě nikdy neudělá. Bude nadale tvrdit ze je to pro aplikace. Ostatne bych to prirovnak RED kamere. Taky je modularni apokud chces funkci navic, tak ji doplnis nejakou veci , treba harddiskem, nebo nejakym blbym drzadlem.

Já Apple nezbožnuju spousta věcí mi na něm leze na nervy, ale nejsem ani jeho fanatický odpůrce. Přiznávám mu i kvality. Teď řvou ty co ho léta vynášeli do nebes, jak ne Jezise Krista, uzdrav nas a Jezisek jim rekl, pomozte si sami. Druhy co rvou jsou ty co Apple nesnasej, nebo leta opevujou konkurenci. Vidite to? My jsem vam to rikali. Nebo my jsem na spravny strane to by nam na A nikdy neudelal...

Vśechna světová fóra jsou asi jako "všechen pracující lid..." vždycky se dá ukázat jiné světové fórum které s tím problém nemá. Uvedl jsem odkaz výše na americkou televizi, kde řikají že v tom problém nevidí ale vítají to. Kdo si troufne tvrdit ze nejsou profesionalove? Kteri nevědí co je to pro?

V zásadě je ta diskuze už vyčerpaná. Ta aplikace je jaká je. Do dvou měsíců jí nebude chybět nic z tebou uvedených profesionálních vymožeností. Jediným "problémem" zůstává improt starej projektů. Který ovšem můžeš imporotovat do starýho FCP 7 kidně dalšich deset let.. a v něm i pracovat.

Ze začátku jsem byl taky překvapenej, ale od chvíle kdy jsem tu publikoval co Apple udělá a co ne, nevidím v tuto chvíl jedinou chybějící věc z toho seznamu co jsme tu probrali co by nebyla k dispozici.

Dál už k tomu nemám co řict, protože se stejně jako Pytkin, nehodlám řidit názorem co píšou světové blogy, ale prostě to zkusím (ovšem v Apple store a hezky s výkladem, nabízi tu osobní asistenci One to One a lekce na Final cut jsou v tom zahrnutý). Teprve pak si udělám názor. Ta timeline mi trochu nesedí, ale jinak je to dost podobný Vegasu :-), akorát možná rychlejší.

Pokud duck umožni ty OMF a spol, je to nemlich to samý jako kdyby to uvedl Apple a chtěl za to 900.

P.S. Doplneni. Chybi podpora PSD souboru s vrtsvama
Pytkin (7947)|5.7.2011 11:31
smiricky : wow .. to one to one sedenie je fajn ! to u nas neexistuje :)
SmirickyT (377)|5.7.2011 22:34
Pytkin (7947)|5.7.2011 23:35
niektore veci su fakt zaujimave ..
SmirickyT (377)|9.9.2011 05:11
Podle Muj Macu, (kterej to prevzal ze zahranicnich zdroju) , zacal Apple opet prodavat starou verzi FCP studia. Sice ne primo v internetvym obchode, ale jen na telefon...

Takze preci jen ustupek.

http://www.mujmac.cz/art/sw/final-cut-pro-x-5-architektura-a-vyuziti-zdroju.html
http://www.mujmac.cz/art/sw/sw-zpravy-2-9-11.html
Pave1 (4279)|10.9.2011 22:17
Verze 5.5.3 je ke stažení - podporuje Lion na MAC.
http://community.avid.com/forums/t/99769.aspx

Media Composer 5.5.3 and Symphony 5.5.3 are now available from the Avid Download Center.

This release is compatible with Mac OS X 10.6.7, 10.6.8 v1.1, and 10.7.0 (Lion).
Pytkin (7947)|20.9.2011 19:00
Tak apple prave uvolnil update na FCP X , ktory riesi zopar veci (napriklad import XML, umiestnenie materialu na SAN , a dufame ze aj problemy s pamatou) .. tak isto update na motion (pribudla podpora dvoch monitorov) a compressor ..
SmirickyT (377)|26.9.2011 05:31
Myslim ze verze 6 od Avidu uz je za rohem. Snazi se jeste prodat co nejvic ty starsi 5.5 za zvyhodnenou cenu, pro uzivatele FCP, aby je pak mohli zkasirovat jeset jednou za update ;-)

Myslim ze by mohla bejt uvedena behem nasledujich par mesicu, snad nekde v Hollywoodu ukazovali preview.
Pridaji asi podporu dalsiho hardwaru.
Bude to patrne 64 bitovej software.

Tech 64 bitu bude kritickejch, nebot to bude kompletme prepsana aplikace.
S tim budou problematicky asi tyhle veci: Ovladace Hardwaru a Pluginy.
I kdyz pokud ty obvladace bezi nyni na W7 a Lionu, tak by s timhle asi problem bejt nemusel.
Otazkou je jestli dokaze 64 bitova aplikace pracovat s 32bitovejma pluginama, to fakt nevim.


Ad ovladace: Patrene poslou do duchodu analogovy mojo, mojo sdi a starej nitris. Je otazkou co bude dals Mojo DX, jetsli ho neskonci a nenahradi nejakym Matroxem/BMD/Aja

Lidi si stezujou ze ta 5 a 5 a pulka sou pomaly. Nevim. Mozna to pravi.

Jinak jsem dost zvedav. Rekl bych ze Adobe nasazuje latku docela vysoko a jsou zase napred, (Uz to maj v 64 bitech a pro obe platformy a tvrde tlacitu GPU akceleraci na Nvidii)

Jsem zvedav co na to Avid. Zatim jen srazil cenu na uroven PP aby ziskal emigranty z FCP.
SmirickyT (377)|26.9.2011 05:38
SmirickyT (377)|26.9.2011 05:48


Ovladani zustane zaplatpanbu stejny, nicmenu vzhled trochu vyladi a daji tomu modernejsi skin.
SmirickyT (377)|29.11.2011 05:23
Koukal jsem ze Final Cut X v zari dostal prvni updaty. Import z kamer by mely resit pluginy vyrobcu tech kamer. Takze by to z ty EX1 melo jit.

Zprovoznili to XML I/O, takze pres nej jde a pujde spolupracovat s jinymi programy.
A na strankach pisou ze behem roku 2012 pribydy i ta podpora pro Broadcast monitory.

Ale nejzajimavejsi veci je ze konecne po letech udelali i Trial verzi, takze kdo chce muze si to ted vyzkouset... Driv kdyz jsi to chtel vyzkouset tak jsi musel na Torrent, alespon ja jsem takhle zkousel verzi 7, abych zjistil, ze me neprijde zajimava.

Takze ted si to muze zkusit kazdej.

Mozna si toho Maca nakonec preci jen poridim az budu delat dalsi osobni vymenu hardware...
Ale pockam si na Ivy Bridge a nativni podporu USB3 od Intelu. Pak pujdou zapjovat i levny neThunderbolt periferie do Imacu. Treba ta levna Intensity od Blackmagicku.

Myslim si ze s nastupem Ivy Bridge, Apple odpiska Macy Pro a prestane je delat. Sestijadra budou v beznejch masinach... a rozsirovaci PCI express karty nebudou s ThunderBoltem a USB 3 zapotrebi.
Pytkin (7947)|29.11.2011 10:14
USB3 je k nicomu , ked tu mame thunderbolt .. thunderbolt je buducnost ..
SmirickyT (377)|29.11.2011 20:58
Trochu nesouhlasim...
Thunderbolt jak kdy :) Thunderbolt chipy jou evidentne drahy, tak se je vyrobci zdrahaji implementovat do koncovyvh zarizeni.

V podani Matroxu, je to treba uplna komedie. Chces maly MXO2 mini. Aby jsi to zapojil do Macbooka, tak si k tomu musis koupit externi prevodnik, pomerne velkej a hnusnej, v cene dveste dolaru. Z jedny strany do toho zapojis TB kabel a laptop. Z druhy pak klasicky MXO2 pres obycejnou Express kartu...

Cili jsem se nikam neposunuli, je to uplne jstejny jako to bylo v pet let starym Macbooku Pro. Express Karta. Akorat ted je to vetsi, tezsi, hnusnejsi a drazsi. A dela to to samy... Tomu rikam pokrok...

Navic je treba si rict, ze po tom TB tecou data v zasade dvema protokoly, jestli se nepletu. Jako DVI video, nebo tak neco. A ten druhej je pci express nebo express card.

Pravda BMD to udelal lip a jejich krabicka je hezci a ma to implementovany primo v sobe... A ty diskovy pole Promise jsou taky rychly jak svina, jenze... Vetsina lidi to nepotrebuje.

Takze ja bych to USB3 nezahazoval. Ma dve vyhody oproti TB. Je zadarmo. Tedy "v cene chipsetu". A je rychly dostatecne, protoze pokud clovek nepracuje s nekomprimovanym videem, tak mu SATA nebo USB3 zvlada a staci. Good enough.

Apple do toho taky pujde, jenom ceka az to bude mit zadarmo a nebude msuet platit 3 dolary za externi USB3 chip na desce.


P.S: Doplneni. Ten chip proste stoji 100 dolaru a poskytuje ti v tuto chvili to samy, jako driv PCI express karta. Kdy ze mrknes na ten obrazek Intensity, tak vidis kompletne to samy co driv.

Myslim ze buducnost je spis v tom USB3, prtoze vetsine lidi tejne jako me je uplne jedno, jakym kabelem to pripojis, ale jestli to funguje. TB tak zustane elitni zalezitosti, ciste z duvodu ceny. Pkud intel nezlevni, nebo nenecha cipy delat konkurecni VIA, TI, SIS.
intensity.jpg
Pytkin (7947)|29.11.2011 22:09
naco by ti boo mox2 ? sak tu mame BMD hardware .. na nahlad mas rovno ten prevodnik za 300 dolcov .. matrox by som do strizne osobne radsej nemotal .. a na promise polia sa vyser .. SONNET bude bomba ..

podla mna USB je mrtef .. a verim tomu ze apple do toho nepojde .. nema dovod .. Thunderbolt je rozhranie buducnosti .. ved ho vyvynul intel .. a intel neni kokot .. o tom netreba pochybovat .. keby apple siel do usb3 , tak ho na MAC PRO mame davno ..
SmirickyT (377)|1.12.2011 17:40
Pytkin: Pockame a uvidime v breznu/marci ;-)
Apple byl ten kdo pohrbil serial a paralel port a specializovanej port pro klavesnici ve prospech USB, v prvnim iMacu a prispel tak k jeho rozsireni.

USB2 taky implementoval.

Je fakt ze ted sice trhnul kormidlem a invoval na TB... jenze neni duvod, proc by nemel mit USB3, kdyz bude zadarmo beznou soucasti pristiho chipsetu od Intelu a staci tam akorat napajet konektory a je tyo zpetne USB2 kompatibilni.
Cili je to "ficurka zadarmo". A Apple vzdycky desna rad ukazoval na takovejhle veceh (co uz vsichni meli) v ruznych keynote jak je moderni.
Pre par lety by tady nikdo nerekl ze bude pouzivat integrovanou grafiku Intel - a hle...!

Takze uvidime v unoru / breznu. Ja sazim na to ze se objevi USB3, protoze je zadarmo a CD mechanika pujde do haje. "Protoze ji stejen dnesak uz nikdo nepouziva" Cti: usetrime deset dolaru a zvysime zisk.
Pytkin (7947)|1.12.2011 23:58
smiricky : ale ked ma apple thunderbolt , tak naco by daval usb3 ? ved to je krok do zadu .. opticku mechaniku z airu vyhodili davno ..

no sak uvidime .. ja by som si vsadil na to, ze usb3 nebude .. mne osobne nechyba ..
SmirickyT (377)|4.12.2011 08:23
No... ;) Ja nezpochybnuju ze je TB dobrej.... Nicmene... kolik mas/mate TB periferii? TB ma jednu nevyhodu, ten chip je proste (zatim) drahej. A TB radic je zapotrebi mit i v protistrannem zarizeni, ne jen v Notebooku / pocitaci. Takze proste zarizeni ktere vykonava tu samou praci je proste o sto dolaru drazsi, coz je v nekterem pripade rozdil i poloviny ceny. (200 vs 300 dolaru).

Naopak vzhledem k tomu ze USB3 bude beznou soucasti Intel chipsetu a chip pro periferie stoji tak 5 az 10 dolaru, tak cena udela v tomhle souboji svoje.

Podle me z ty trojky spise umre Fireware, nez USB3. Driv byl soucasti kamer, dnes uz v zadny kamere nenajdes, disky maji lepsi spojeni pres nativni SATA / eSata, takze je to nyni takovej relikt minulosti. I kdyz ma diky latenci lepsi parametry nez USB2, tak vetsina lidi periferie neretezi.
Fireware A je pak je jednoduchy zahltit (v audio produkci, treba Digi 002) a naopak s Fireware B nenajdes skoro zadnou periferii, krome disku.

Proste super rychly Hi Tech periferie se pripojujou pres PCI EXpress, nebo ThunderBolt a stoji to dost penez.
Nebo stredni trida jede na USB2 / Fireware / Express Card. A ztyhle trojky Express card uz temer zmizel, Fireware mizi. A USB ma podle me pred sebou diky implementaci do Intelu chipsetu a postupny inovaci / obnove a prichodu dalsich generaci Audio / Video prevodniku a Harddisku zarnou budoucnost.

Je treba rozlisit nadseni pro zajimavou technologi entuziasmus a fandovsti od pravdepodbneho vyvoje ciste z ekonomickych duvodu. Pokud TB nebude soucasti Chipsetu a zaroven pokud vyrazne nezlevni z duvodu masove produkce TB chipu ze soucasnych 80 dolaru nekam na tri dolary..., takse rozhodne zadnou masove rozsirenou a bezne pouzivanou technologii nestane. Jedine pokud zlevni.

Navic TB ma svy limity. Apple ho impkemetuje do ruznych zarizeni v ruznych verzich, ktere maji ruznou propustnost. A pri pripojeni Displaye a Diskovyho pole pres jeden kabel v serii, nakonec taky klepes na hranici propustnosti a zadny zarny vykony se pak taky nekonaj.

Ad CD mechanika. Jasne ja vim, ze v Mac Air neni. Ale nove neni ani Mac Mini, a podle me dalsi na rade bude iMac a MB Pro.

Nicmene zpet k otazce ze zacatku. Uz mate / mas nejaky TB periferie a jste s nima spkojeny?
Pytkin (7947)|4.12.2011 12:30
No.. Ja nezatracujem usb3.. Len si myslim, ze apple ho nepotrebuje implementovat.. Ina vec je samozrejme, ak bude sucastou chipsetu, tak v tom macbooku proste bude.. Nezbudni ze TB vyvyjal intel... Takže tiez bude v buducnisti urcite sucastou chipsetu..

TB ziadne zariadenie nemame.. Diskove pole este neni.. Tie prevodnicky su tak na doma.. Nie do studia.. My ideme vsade declink + na nahlad hdlink..
SmirickyT (377)|5.12.2011 21:38
[quote=Pytkin;382271]Nezbudni ze TB vyvyjal intel... Takže tiez bude v buducnisti urcite sucastou chipsetu..[/quote]

No po pravde receno vzhledem k tomu ze to delal Intel, tak uz jsem cekal ze nejaky PC laptopy, nebo pridavny karty do desktopu uz budou na trhu, ale kde nic tu nic. Vypada to ze ma Apple s Intelem dohodnutou nejakou dobu hajeni a exluzivity. P.S. Dodatek. Tak Sony preci jen prodava svuj laptop s LightPeak/Thunderboltem a sice tu ultra prenosnou verzi Z. Akorat zabudovali ten ThunderBolt do USB3 portu a dodavaji k tomu externi "docking station" ve ktery je BluRay, Radeon Graficka Karta, 1000GB sitovka a externi proty pro dva az tri monitory a nejaky ty USBcka.
Nicmene je to drahy jako prase a vypada to divne. Neni to teda moc delany na pripojovani tech externich diskovejch poli a HD-SDI karet, ale protu externi dockinu, ktera zvedne vykon a moznosti. Neni to tak elegantni jak od Apple, ackoliv to nabizi jiny druh moznosti. Za ty prachy se mi to nezda a celkove mi ten koncept prijde divnej. Takze uz tu mame dva ruzny druhy konektoru. Navic se pres ten jejich Thunderbolt neda zatim pripojit nic nez ta jejich dockina. Nezda se ze by BMD / Aja a spol nejak spechali s tim delat ovladace pro TB windows. Mozna za rok dva.


Zrovna jsem totiz cetl jsem ze intel planuje TB v chipsetu pro platformu haswell. To je jsou ty procesory co ma prijit v na jare v roce 2013 po roce od uvedeni Ivy Bridge. Cili od ted, za rok a pul by by to melo bejt soucati minimalne High-End chipsetu PC desek, mozna i mainstreamu.

Pak se to mozna rozsiri.

P.S. Dodatek. Jinak dival jsem se na ty rychlosti a nasel jsem nekde borce co to testoval. TB je v realu rychlejsi nez FW 800, ale zaostava za SAS propojenim spojenim s Raid polem. Je to dany tim ze ten TB ma horni limit, kterej nyni danej tim ze se pripojuje pomoci 4 PCI linek. Cili je to PCI ex 4x. Naopak SAS radice umoznuji pouziti az 8 PCI linek.
V pripade opravdu vysokyho datovyho toku, narazi TB na svy limity propustnosti. Zvlast kdyz by jsi s tim spojil jeste pripojeni monitoru.

Takze to je takovy reseni pro stredne vykony diskovy pole, presne delani k iMacu. V pripade Macu Pro to nedava smysl, protoze mini-SAS karta a externi pole o ctyrech discich poda lepsi vykon, nez TB. Navic se siri spekulace ze Mac Pro beztak skonci.
intel-tb.jpg
Pave1 (4279)|3.10.2012 17:28
Zajímavý plugin pro AvidMC a Symphony:

http://www.filmlight.ltd.uk/products/editions/range_ed/index_ed.php#BaselightAvid

Baselight for Avid enables you to quickly add high quality colour corrections to your shots in either Media Composer or Symphony, using a comprehensive subset of the powerful grading tools and other features available on full Baselight systems.
65_bl_avid.jpg
Pave1 (4279)|15.11.2012 11:11
Akce na upgrade na Symphony 6.5 + BCC efekty - do 14. prosince.

http://www.avidshop.cz/produkt-crossgrade-media-composer-na-symphony-vyhodne-akce-akce-do-14-12-1859

Běžná cena 162 365,- s DPH, v akci 25 890,- s DPH.
Pave1 (4279)|9.4.2013 09:02
NAB 2013 - kupte hned, dostanete slevu! (no comment .-) )

Avid MediaComposer7 / Symphony 7 je tady (cena upgradu v začátku se slevou za 392 euro, něco kolem 10k CZK s DPH)

vlastnosti zde:
http://apps.avid.com/mediacomposer7/?elq_mid=7434&elq_cid=2477508
...z vlastností například:
- Get the industry-proven and trusted film and video editing tool starting at just $999 USD
- Add advanced color correction tools to Media Composer with the new Symphony option
- With the new FrameFlex tool and LUT support, you can acquire 2K, 4K, and 5K media and deliver the HD programming required today, eliminating time-consuming transcodes and resizing.
Pave1 (4279)|9.4.2013 10:12
Ještě doplním, že prakticky jde o konec Avid Symphony (což uživatelé už delší čas tuší, poslední výprodej mluvil za vše).

Nadále se do AvidMC bude prodávat Symphony (color correction) option, tedy doplněk. Vzhledem k faktu, že jinak jsou MC a Symphony zcela identické sw a výstupy jsou (až na ty barevné korekce) plně kompatibilní, jde o minimální změnu.
SmirickyT (377)|15.4.2013 05:26
No zatim oznamili ze to vydaj v lete, protoze je NAB a moc technickych detailu tedy zatim neoznamili...
Treba by me zajimalo jetsli to bude podporovat 1080 50/60p. Ale predpokadam ze jo, kdyz tam pisou 4k a 5K.


Z tech naznanku co pustili, to ale vypada to ale docela dobre.

1) Aktivni slozky a transcoding na pozadi se mi fakt libi. To je ta vec, ktera mi prisla uz dobra na Final CutX.
Casto se stane ze nestrihas premyslis nad tim a pocitac zbytecne zahali.
Naopak najednou vis jak do toho, tak zacnes pracovat, takze je dobry kdyz se pocitac pretsane venovat 100% cpu vypoctum transcodingu videa se kterym zrovna nedelas a zacne mit odezvu pro strihace co sedi pred nim..

2) Ta vec s tim ze nathanes materialem co jsi natocil ve 4k / 5k ale vystupni format je soucansy TV standard 2k/1080 m prijde taky dobra.

3) A konec Symphony , ktery nove bude jako plugin do MC vypada taky docela rozume, i kdyz by bylo lepsi, kdyby sekundarni barevny korekce samozrejme bylo zadaco primo v MC...

Doposud se mi do toho furt nechtelo davat ty prachy, protoze se mi neco nezdalo.
* Nekjdriv podporovali jen Matrox MXO2.
* Pak uz sice vsechen hardware.
* ale zas neumelo 1080 50/60p a 4k bylo za dverma...

Je to takovej pokrok v mezich zakona. Vicmene drzi stav s pozadavky doby a konkurenci.

Taky je videt ze hledaji modely jak to finacovat.
Z peti tisc dolaru ze jeden kus nejdriv to stahli na dva a pul.
Pak na tisic v ruznejch promo akcich.
No a ted uz jsou na tisicovce za beznou licenci.
Ale nechaji si priplatit ficurky navic, InterPlay, Barevny Korekce, BCC, to rozpoznavani reci uz vyjhodili mezi verzi 4.4 a 5 abyl to taky placenej
plugin za 1000.

Cili na to jdou od lesa. Asi jako Hollande v Evrope. Bohati (TV) zaplati o 50% vic.
Protoze potrebujou interplay.

Asi konecne upgraduju z verze 3.1, kdyz uz jsem ji tenkrat legalne pordil, na verzi sedm.
Jeste ze tu cenu za upgrade nechavaj furt stejnou... ziju ve statech, takze to jeset levnejsi nez v EU.
299 dolaru.

Jak to myslis Pavle - kupte hned dostanete slevu?
Tady to je kupte hned a mate upgrade na verzi 7 zadarmo...

Jinak oznamili taky ProToools 11.
To je zajimavejsi protoze ac revolucni byla verze 10, tak zustala na 32 bitech.
A 11 je konecne 64 bitova, cili splnuje moderni pozadavky...
Do toho mozna taky pujdu.
SmirickyT (377)|15.4.2013 06:15
No u Applu nicmene taky nespi.
Schvalne jsme se jeste kouknul kam se posunul Final Cut X od doby vydani. Uz maj 8 updatu, verzi 10.8. a doplnili vse co jim bylo vytykano. Dual Viewers, Broadcast output, Multicam a dalsi.
Pytkin (7947)|15.4.2013 10:28
u protools 11 ale vypustili daky format pluginov , takze ludia tvrdia ze budu musiet pouzivat 10 a 11 paralelne ..
SmirickyT (377)|16.4.2013 10:18
No nebo to bude spis tim ze prechazi z 32 bit na 64 bit, takze ty pluginy proste nejsou kompatibilni. Protoze 64 bitova verze chce (obyvkle) 64bit pluginy.
Stejny to bylo i Media composeru. Z vereze 5.5 verzi 6 a vyssi.
Boris Continuum Complet z predchozi verze neslo pouzivat na novy, protoze se holt preslo na 64 bit architekturu.

Ale mam pocit ze jiny sftwarey s tim probme nemaj. Zrovna Sony, myslim klidne nacte do svejch aplikaci jako je Vegas 64 bit i 32 bitovy pluginy treba ze SoundForge.

Wov, ted jsem koukal na stranky Sony a oni udelali SoundForge pro Maca! Tak to cumim.
To je dost dobry. Me teda nikdy k srdci zadnej Wav audio editor na Macu k srdci neprirostl zkousel jsem asi tri.
Navic to bylo drahy jako prase. SoundForge me vzdycky byl nejmilejsi.
Ale to jen tak mimochodem.
Pytkin (7947)|16.4.2013 14:59
konci RTAS http://www.audiozone.cz/post321366.html?hilit=protools

SF uz je davnejsie na macka asi pol roka ..