Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

kamera vs fotak

Pitomec (10211)|13.3.2010 14:30
[quote=Lachtan11;271738]Pitomec: Jestli tvrdíš, že Robert Rodriguez je "člověk vydávající se za profesionála", tak nemůžu konstatovat nic jiného -> nevidíš si do pusy.[/quote]
Já nevím za koho se vydává, to tys ho nazval profesionálem, takže se asi nebude vydávat za manekýnu, ne? 9-) Každopádně se dá velmi úspěšně pochybovat o tom, že by jeho filmová tvorba (http://www.csfd.cz/reziser/3054-rodriguez-robert/) byla točená foťákem, je to asi totéž jako ta mnou uváděná Alice Nellis a její video z mobilu :-)-
Lachtan11 (139)|13.3.2010 15:02
Pitomec: Robert Rodriguez točí videoklipy na DSLR.

A nevím co tu patláš a o nějakém mobilu, ten se v žádném případě DSLR nevyrovná (Panasonic GH1, Canon 7D, Canon 550D, Canon 5D Mark 2....).

rohanka: Souhlasím s tebou, Pitomec je pitomec. Já osobně se držím pravidla "Nikdy se nad nikoho nepovyšuj, ale nikdy se pod nikoho nesnižuj".
U Pitomce ale ta arogance přetéká...a už ani nemá kam.
Pitomec (10211)|13.3.2010 15:16
[quote=Lachtan11;271754]Pitomec: Robert Rodriguez točí videoklipy na DSLR.

A nevím co tu patláš a o nějakém mobilu, ten se v žádném případě DSLR nevyrovná (Panasonic GH1, Canon 7D, Canon 550D, Canon 5D Mark 2....).

rohanka: Souhlasím s tebou, Pitomec je pitomec. Já osobně se držím pravidla "Nikdy se nad nikoho nepovyšuj, ale nikdy se pod nikoho nesnižuj".
U Pitomce ale ta arogance přetéká...a už ani nemá kam.[/quote]
Podívej se na tvorbu toho tvýho režiséra a pak něco plácej o tom, že to točí foťákem. A ten mobil byl stejný příměr, protože taky jde o profesionální režisérku a rozhodně bych netvrdil, že její tvorba jsou MMS 9-)

rohanka je sice dobrej pokus o podpoření vlastního názoru, leč naprosto průhlednej a svědčí to jenom o tom, že seš naprostá LAMA :D
Pave1 (4279)|13.3.2010 15:16
Anglcam - hádat se opravdu nemá cenu .-) .

Koukal jsem teď na ČT v HD na koupený dokument z národního parku Yellowstone. Záběry tam představené byly skvělé (i když byly v běžném tv formátu 16:9 a ne v "nudli" s umělou vinětací .-) ), nebyl problém ani s hloubkou ostrosti (která má skutečně zásadní význam spíš u těch hraných věcí). Jejich hlavní devizou bylo spíš postavení kamery, počkání na zajímavý záběr (a světlo), obrovské "časové nahuštění", kdy ty záběry sbírali jistě pěkně dlouho (spolu se znalci parku a zvířat v něm), vysoce kvalitní optika, atd.

Souhlasím, že pro studenty filmových škol přinesly ty foťáky dobrou a levnou šanci zkusit si vyprávění filmovou řečí (včetně DOF), pro TV profesionály se foťákama moc nemění (nepotřebují je, protože pokud točí film, točí prostě filmovou kamerou :-) ).

Je fajn, že si dnes i lidi mimoprofi sféru mohou vybrat a přiblížit se technologií profíkům, to je jasný klad, ale pořád je třeba mít na mysli, že se jedná o nízkonákladová řešení, která nahrazují tu profi kvalitní techniku (tolik k té technologii samotné, bez diskuzí o obsahu dílek). Koncepce profi techniky prostě nejsou zastaralé (samozřejmě i v TV - zvlášť v zemi s malým tv trhem - se realizuje množství nízkonákladových projektů, kde se dokonce ojediněle objeví i ty foťáky, ale to jsou spíš experimenty, než každodenní používání, to bylo vždy, třeba i s HDV v začátcích).

Dopl.: tříčipové půlpalcové kamery (s HD záznamem ve full rastru 420/422 barvy) jsou prostě nejpoužívanější kamery v nízkonákladovém HD broadcastu (dokument, publicistika), foťáky se uplatňují naprosto ojediněle, ty vládnou spíš na těch školách a u specifických věcí, jako je nízkonákladová reklama (např.).
anglcam (223)|13.3.2010 15:45
to pave1

no vidis ze se shodneme.souhlasim absolutne se vsim.Samozrejme rozpocet je rozpocet ale i kdyz ho mam slusny proc jej neusetrit na tomhle reseni.Kompromis to takovy az neni.Myslim ze v TV tvorbe se ty rozdily mazou vice nez na platne v kine.Ale to je vec nazoru.Film je stale film.Nic si nebudeme namlouvat.Pravda je ta ze spousta lidi z branze ma urcity rozdilny uhel pohledu na problematiku vyplyvajici z jejich kazdodenni rutiny a vsudypritomnou technikou za miliony.Zkus se zeptat lidi v kine jestli jim nevadi mensi dynamicky rozsah, mensi hloubka barev atd.Jedine ceho si drtiva laicka verejnost akorat vsima jetli v tech tmavych scenach jde ci nejde neco videt.Stejne tak jako na CSFD.cz kde to je samy filosof, recenzent ale strasne se podivuji proc je pri tom filmu bolela hlava ze to jaksi divne litalo.Napr. cesky film Dvojka.No jiste kdyz kameraman zoomoval a svenkoval zaroven.Takze mas samozrejme pravdu ze i to remeslo se podili nemalou merou na vysledku.Proste dnes se premysli tak ze kdyz je neco k necemu rozdil 80 procent tak se to resi.Pokud se ty rozdily stiraji rekneme na 30 procentni neresi seto vubec ponevadz se pocita s tim ze tech 30 procent se smaze tim ze laik uz takovy rozdil nebude vnimat.Ale pro tvurce tzn. usetreni obrovskychprostredku.Proto se zacaly pouzivat DSLR pro nataceni i pres ne pro tenhle ucel primarni pouziti a s mizernou ergonomii.Jenze lide jsou vynalezavi a vznikla spousta firem co nabizeji ruzne adaptery ci blbustky pro to aby se ono nataceni usnadnilo.Proste jak jsi napsal je to vyborna sance pro studenty filmovych skol ale i pro profesionaly jak s omezenym rozpoctem natocit neco kvalitneji nez poloprofi digi kamerou.I kdyz si rikam proc treba tim neusetrit i neomezeny rozpocet.V TV se ty rozdily stiraji vic.NAvic nechapu proc ti vadi 16:9 tv format.S DSLR bych opravdu spise tocil pro TV.Ono na platno je full HD rozliseni jeste male.Neni to tak velky rozdil od minima 2K ale prece na platno bych u vaznejsich veci asi opravdu pouzil neco lepsiho.To je fakt.A mas pravdu hadat se nema cenu.Nikdo znas nevyhraje.-:))
anglcam (223)|13.3.2010 15:50
ano mas pravdu pavle.Tyto kamery se pouzivaji v nizkonakladovem HD broadcastu.Protoze se jede na rychlost.Tam ergonomie zarizeni vyhrava.A tou se fotaky moc chlubit nemohou.Ty jsou pouzitelne jen pro veci kde se nehledi na cas a kde je treba si vse pripravit a promyslet.Ale vysledek je pak ve prospech fotaku.I kdyz je pravda ze dnes se hledi jen tam kam to bezny divak dovoli a nekdy cumim kam az je schopen bezny divak to nechat dojit.Proto uz dneska mluvit o nizkonakladovem ci vysokonakladovem broadcastu je spise zalezitosti skolni terminologie.Sam vis ze i drahe dokumenty se tozi na 1/3 tricip.
martin_54 (331)|13.3.2010 16:12
[quote=anglcam;271730]

Ted jsem nasel na netu US firmu ktera ty ceny prislusenstvi ma uplne za hubicku.Navic pokud chcete nekompromisni kvalitu da se matros tahat bezkompres z HDMI out.[/quote]

A kde je link?
rohanka (8)|13.3.2010 16:24
Jste tady určitě odborníci,filmaři,ale opravdové rady se od vás člověk nedočká.Jenom si dokazujete,jak jste dobří.
Pitomec trvá na svých principech a praxe absolutně nula.Sám sem si třeba Sanyo koupil jako amatérskou kamerku k foťáku,mám mobila i PDAčko a kecy o tom,jak je to všechno stejné mě přesvědčují o tom,že jen teoretizuješ a plácáš.Tudíž ,,Lama jsi ty".
Pave1 aspoň prezentuje nějaké výsledky,nevím,jestli profesionální ale to je věc názoru.Jeho utkvělá představa je Pal.25 a 50,nic jiného nelze.Psal si,že pokusy s točením zrcadlovkou jsou vyjímečné.Dobrá.Ale to,že někdo bude chtít udat své záběry z rodinné kamery do televize je stejně vyjímečné,přesto ty lidi děsíš od samého počátku.Vrátit,prodat se ztrátou atd.....
Jarino1978 bez skurpulí protěžuje svou kameru,asi je dobrá.Ale občas to není objektivní....
Jste odborníci.Ale když v diskuzi o Sanyu někdo z těchto odborníků napsal,že digifoťák nemůže točit video protože by si po pár hodinách oddělal závěrku,taky sem se zasmál...
_________________
Mod I.M.: Kolego, na foru veřejně neřešíme jednotlivé uživatele, a nekádrujeme je. Jestli se ti někdo osobně nelíbí, využij SZ. Tema se jmenuje "Kamera vs foťák". Pokud se ti nelíbí argumenty diskutujících a myslíš si, že je to jinak., prosím, argumentuj k oněm postům, vysvětli svůj pohled na problematiku a vysvětli, v čem je správný a lepší, ale veřejně neřeš jednotlivé usery.
Děkuji.
Pave1 (4279)|13.3.2010 17:31
Anglcam - naopak, formát 16:9 jsem právě podpořil (v tom koupeném dokumentu), to byla jen trocha ironie. Jinak taky souhlas .-) (u toho XDCAMU nejde ani tak o rychlost při natáčení - to taky, ale o bezproblémovou postprodukci a kvalitu výstupu, v zavedených profi řetězcích; většina kameramanů je mavíc prostě zvyklá na standadní ovládání kamery, které se po dlouhém vývoji ustálilo na jedné koncepci. Středněnákladové kusy se točí v HD na velké XDCAM kamery, 3x 2/3 čipy, záznam Sony HD422 s 50Mbps, mpeg2 long GOP, kvalita je dík optice a celé kamerové části velmi dobrá).

Rohanka - nepochopil sem z tvého příspěvku, jakou radu potřebuješ? Pokud budu vědět, rád poradím (téma je kamera nebo foťák, obecná odpověď zní "jak na co", záleží co a na jaké úrovni točíš). U HD videa (žádný PAL .-) ) 100pct profíků a 99pct jiných vlastníků kamer používá v evropě kompatibilní FPS, to je naprostý fakt, který dokládá odborná praxe (má to své jasné důvody, které respektují všichni zavedení výrobci videokamer). Výhodnost dodržování tohoto standardu platí i pro běžné spotřebitele.
anglcam (223)|13.3.2010 18:05
to pave1

ano kamera je kamera.Tomu je prizpusobena ergonomie, ovladani jeho pohodlnost apod.Proto je to u profi TV branze jasne ze nebudou kupovat 5Decka.K tomu TV kupuji i cele retezce v danem formatu a nebudou se zdrzovat prevodem do jineho.Mozna az ve chvili kdy se final prepise jen na vysilaci format.Pokud bych byl nezavisly filmar, student ci amater fajnsmekr tak je to proste v dane chvili kvalitativne slusna volba jak se rekneme vice mene priblizit profi branzi.

Jinak mimo Pavla1.oznaceni PAL ci NTSC je mozna u SD.Ale v HD se toto stale pouziva kdyz uz ne spravne tak alespon pro rozdeleni norem fps u USA a JAponska a Evropy.V HD vysilani je rozliseni stejne ale treba u kamer napriklad ve formatu DVCPRO HD ne.Prave z duvodu dodrzeni stejneho datoveho toku pri rozdilne snimkove frekvenci.A ten barevny psun je i v digitalu ne jen v analogu.
Pitomec (10211)|13.3.2010 18:12
[quote=Pave1;271797]Rohanka - nepochopil sem z tvého příspěvku, jakou radu potřebuješ?[/quote]
Tipl bych, že FAKE nickname Rohanka potřebuje radu od někoho z http://www.plbohnice.cz/ :D
Pave1 (4279)|13.3.2010 18:39
[quote=anglcam;271804] ... v HD se toto stale pouziva kdyz uz ne spravne tak alespon pro rozdeleni norem fps u USA a JAponska a Evropy.[/quote]

říkají tomu správně u HD kamer "50Hz a 60Hz módy" snímkové rychlosti (což zahrnuje i 25/30 FPS). Naštěstí (kromě Sanya) to všichni výrobci dodržují, u spotřebek i u kamer za 1mil Kč .-) .
Jarda.Bar (1238)|13.3.2010 18:51
[quote=anglcam;271730]to Jarda

samozrejme.Ale ty mluvis o jednom objektivu , ja o trech.Navic pokud se nemylim tak jen Nikon nabizi skla s clonovym krouzkem.Skokova clona na tele je k hovnu.Ale co jsem tak postrehl na diskuzich venku Canon pripravuje skla prave pro spesl nataceni.Takze zadne adaptery atd.Samozrejme cenu jsem myslel vcetne vseho.Mikrofonu atd.Ted jsem nasel na netu US firmu ktera ty ceny prislusenstvi ma uplne za hubicku.Navic pokud chcete nekompromisni kvalitu da se matros tahat bezkompres z HDMI out.[/quote]

Příklad i s cenou foťáku v setu ... celkem 4 objektivy (z toho jeden setový)

Canon EOS 550D + EF-S 18-135 IS 23490
Canon EF 50mm F/1.8 II 2500
16GB SDHC karta 900
TOKINA 11-16/2,8 DX AT-X pro Canon 13774
blesk 6000
Satechi TR-C Timer Remote Control 1200
Sigma 30 mm 12000
monitor 7" 13000
VariZoom Adjustable Swivel Shoe Mount 337
Rails, follow focus, matte box 17000

Celkem 90201


Ale nepopírám, že objektivy s plynulou clonou by bodly :). Ovšem jen u akčnějších snímků si myslím.
Jarda.Bar (1238)|13.3.2010 18:55
[quote=anglcam;271733]nehlede na to ze filmari si to neporizuji jenom kvuli DOF ale i velikosti cipu ktery zajisti vyborny lowlight, rozsah atd.Ten obrazek je uplne o necem jinem nez z 1/2 cipu.A za takove penize no neber to.Kazdy hleda moznost jak mit co nejvic muziky za co nejmene penez.Jinak 5D ma novy fw ktery castecne resi proble rolling u CMOS .[/quote]

No zrovna porovnání A1 (3x 1/3) vs 550D (1x APS-C) žádnou velkou převahu neukázalo, i když chápu, že 550D bude těžit při použití světelnějšího objektivu.
Pave1 (4279)|13.3.2010 19:00
Trochu se obávám, že HD tříčipový půlpalec (s 2mil body na každém čipu) strčí "palec" z foťáku (s 10-18mil body na čipu) jasně do kapsy. Ještě jsem se nestřetl s problematickými záběry XDCAM EX kvůli lowlight, to jsou velmi solidní obrázky (které ovlivní kvalita optiky, RS, 422 barvy, ale lowlight významně ne) .
Jarda.Bar (1238)|13.3.2010 19:06
[quote=Pave1;271756]Anglcam - hádat se opravdu nemá cenu .-) .
... pro TV profesionály se foťákama moc nemění (nepotřebují je, protože pokud točí film, točí prostě filmovou kamerou :-) ).

Je fajn, že si dnes i lidi mimoprofi sféru mohou vybrat a přiblížit se technologií profíkům, to je jasný klad, ale pořád je třeba mít na mysli, že se jedná o nízkonákladová řešení, která nahrazují tu profi kvalitní techniku (tolik k té technologii samotné, bez diskuzí o obsahu dílek). Koncepce profi techniky prostě nejsou zastaralé (samozřejmě i v TV - zvlášť v zemi s malým tv trhem - se realizuje množství nízkonákladových projektů, kde se dokonce ojediněle objeví i ty foťáky, ale to jsou spíš experimenty, než každodenní používání, to bylo vždy, třeba i s HDV v začátcích).
[/quote]

No aby jste brzy v tom tvém profi broadcastu taky netočili mobilama :) :) ... co sem slyšel, škrtá se fest, není reklama, nejsou peníze ... ruší se pořady ...
Jarda.Bar (1238)|13.3.2010 19:08
[quote=Pave1;271821]Trochu se obávám, že HD tříčipový půlpalec (s 2mil body na každém čipu) strčí "palec" z foťáku (s 10-18mil body na čipu) jasně do kapsy. Ještě jsem se nestřetl s problematickými záběry XDCAM EX kvůli lowlight, to jsou velmi solidní obrázky (které ovlivní kvalita optiky, RS, 422 barvy, ale lowlight významně ne) .[/quote]

Tady se ale bavíme o foťácích .... co se týká EX ... toto je bez šumu? http://produktdbimages3.slashcam.de/camcorder-testergebnisse_testbilder_testbild_12_lux_42.jpg :)
Pave1 (4279)|13.3.2010 19:12
JardaBar - broadcast neřeším .-) (pravda je, že je to teď slabší všude, proč by měly být TV soukromé i jiné vyjímkou?)

Obraz se posuzuje na TV. Pitvat mrtvolky můžeš (ano, něco tam vždy najdeš), ale ty XDCAM EX kamerky ty foťáčky v lowlight zdrtí :-) (to je fyzika).
MIHI (940)|13.3.2010 19:19
Ale to už dávno přece neplatí že profi = 3čipy. To by pak znamenalo, že např. Red nebo D21 jsou jen naprůměrné foťáky :)
Jarda.Bar (1238)|13.3.2010 19:20
Pavel: všude, je to tak ... a to je voda na mlýn hospodárným točičům s foťákama a mobilama :-).
Pave1 (4279)|13.3.2010 19:29
MIHI - které TV používají na nízkonákladové HD (dokument, publicistika) D21? Kolik že ta kamera stojí :-) ?
http://www.arridigital.com/budget (čtu dobře, že typická cena pronájmu kompletu se záznamem na den je 6000USD?)

O RED nemluvím, hrubáky jsem viděl a moc profi nevypadaly (i když na ně natočili různí lidé několik filmů, jen vloni, tahle móda zase odezní).

----

Těším se na filmečky z foťáků, co studenti natočej, třeba se najde nějaký fajn kousek. V třídě 7D vs XDCAM EX vidím celkem vyrovnaný souboj u těchto filmařů, tak ať se jim daří :-) .
MIHI (940)|13.3.2010 21:14
[quote=Pave1;271835]

O RED nemluvím, hrubáky jsem viděl a moc profi nevypadaly
[/quote]
Hele a nebyly náhodou takové vybledlé a nekontrastní?
Pave1 (4279)|13.3.2010 21:25
viz SZ.
rohanka (8)|13.3.2010 21:34
Pro Pave1:Omlouvám se,četl sem dvě vlákna najednou a má výtka patřila do tématu,,koupil jsem NTSC kameru".Jinak tvojí příručku sem četl a snad se něco i přiučil.

Pro Pitomec:Děkuji za odkaz,na uvedenou adresu ti určitě napíšu.
Pave1 (4279)|13.3.2010 21:39
Jo, v pohodě, stane se.
Pitomec (10211)|13.3.2010 21:52
[quote=rohanka;271867]Pro Pitomec:Děkuji za odkaz,na uvedenou adresu ti určitě napíšu.[/quote]
Ani psát nemusíš a rovnou dojeď - místa je dost a nějaký klecový lůžko ti rychle najdem. Pro takový hlupáky je jich tam dost :-)-
rohanka (8)|13.3.2010 22:09
Dostaneš se někdy i na vycházku?Když už si toho tolik natočil.Nebo jenom v ústavu?
Pave1 (4279)|13.3.2010 22:09
MIHI - tak jsem hledal, našel třeba tohle (nový Mysterium-X senzor):
http://www.bigapplefilms.com/lowlight.html

a couple of tests with our Red-MX #221
http://www.reduser.net/forum/showthread.php?t=42042

Ty jejich skla jsou skutečná pecka - tady je něco o natáčení té ukázky (točeno HPX2700)
http://www.youtube.com/watch?v=-0gK_rbXQN8&feature=player_embedded#

Pronájem RED u nás cca 25k na den.
Pave1 (4279)|15.3.2010 16:17
MIHI - tak jsem dneska viděl záběry z RED ONE (ještě nefinální korekce) na HD monitoru filmového korekoru (nejlepší monitor, jaký dnes lze vůbec sehnat, v porovnání i s projektory a spol), a bylo to dost mizerný (nevím ale, co použili za skla).
Předpokládám, že zdroj byl ve 2K (mohou jet v HD/2K/4K), ale opravdu nic moc (nastavení LUT bylo ok).

Ta ukázka z předchozího příspěvku ale vypadá velmi dobře, měli nový čip (Myst. X) a perfektní skla, tak fakt nevím (posuzovat se to z h264 z netu opravdu nedá).
Lachtan11 (139)|15.3.2010 19:27
Pave1: Za ty peníze je Red One velice dobrá filmová kamera, ale jsou samozřejmě o dost lepší. Navíc, jak už si napsal, existuje spousta verzí.
mmmm. (112)|15.3.2010 20:07
Můj příspěvěk bude trošku off topic vzhledem k předšlým přípsěvkům, ale když se to jmenuje kamera vers. foťák..
Zkoušel jsem dnes nový kompakt Sony Hx5..k fotografiím se vyjadřovat nebude, protože to sem nepatří, ale sedl jsem na zadek z kvality videa. Jedná se o první foťák s full hd videem a řeknu vám, přehrál jsem si ho přímo z karty na plazmě..a ten rozdíl oproti kameře je, kurva, tak malý, že bych řekl, že to prostě není možné!!!! Video z doteď referenčního Panasonicu tz7 je bohužel oproti tomu neprostý chudák.-(((
Zdá se, že Sony mění momentálně standarty toho, co je možné...klobouk dolů...
Pitomec (10211)|15.3.2010 21:08
Tak ještě - jakou máš vlastně kameru...?
Lachtan11 (139)|16.3.2010 16:51
Pitomec: Představ si, že má kameru od Mattela... :D

mmmm.: To video z kompaktu nic moc. Spíš bych doporučil Panasonic GF1 u kterého je dokonce možné měnit objektivy. Ta cena je ale dvojnásobná.
mmmm. (112)|16.3.2010 17:21
4 Pitomec
Vím, kam dotazem míříš. Myslím ovšem, že kameru mám vcelku slušnou, ale jeden slovenský propagátor značky Canon mě vždy, když se o ni zmíním, napadá, protože nesnese, že je lepší, než ta jeho, takže nemám odvahu ti to říct:-))))
4 Lachtan
Zkoušel jsi osobně natáčet tímto kompaktem, pustil sis natočené na vlastním reprodukčním řetězci, jehož vlastnosti znáš? Pokud ano, nevěřím, že bys takto odpověděl. A pokud ano a přesto trváš na odpovědi, tak si musíš uvědomit, v jaké cenové hladině se ta hx5 pohybuje. Ovšem má jeden háček, mimochodem - ty fotky nic moc, aspoň po prvním testingu. S TZ7 se to nedá srovnat; pokud jsem neudělal na prodejně nějakou chybu v nastavení, jakože myslím, že ne..
jarino1978 (8045)|16.3.2010 21:38
[quote=mmmm.;272412]ale jeden slovenský propagátor značky Canon mě vždy, když se o ni zmíním, napadá, protože nesnese, že je lepší, než ta jeho[/quote]

- ale kolega...
- ja som stále nepochopil, prečo si myslíš, že tvoja kamera je lepšia, ako tá moja, resp. nechápem, prečo stále trpíš paranoiou...
- veď si to preboha nikdy nedokázal...
- ale verím ti, že vzhľadom na to, že si verejne priznal, že nedokážeš technicky a ani prakticky natočené video dostať z karty von a dať ho na web = musíš byť profík, ktorý sníma vždy a všade všetko v prvotriednej kvalite :-)-
- čiže ja mám jednu zásadu : aj z profi kamery v rukách babráka vznikne len detská hračka :-E
- čiže aby si to konečne pochopil : nezáleží vždy len na papierových hodnotách, ale hlavne na ume, cite a schopnostiach.
- ale veľmi rád by som konečne videl tie suprové obrázky z tvojej CX 505-ky, ktorá točí vždy a všetko na plný automat perfektne. Zvlášť, keď vnímaš rozdiel medzi tým kompaktom a CX-505 ako "
kurva, tak malý, že bych řekl, že to prostě není možné!!!! " :-E

PS : Zdravý ťa vraj "slovenský dealer Canon-u "... :-E
Pave1 (4279)|17.3.2010 12:09
foťák 7D nebo XH-A1?

Tady je zajímavé video z XH-A1, kde se podařilo získat velmi dobré barvy, pleťovky, atd.
[video=vimeo;8016557]http://vimeo.com/8016557[/video]

Základem byl dostatek světla a přisvěcování blízkých záběrů lidí, použitý byl jeřáb a šíro Canon (wide adaptér k XH-A1), postprodukce ve FCP (kodek ProRes) a korekce. Nastavení XH-A1 bylo gama2, black middle or press, zbytek v základu. Časosběr oblak byl získaný z fotek z foťáčku.
jarino1978 (8045)|17.3.2010 16:16
pave1 : tak to je krásne video. Chcelo by to exportovaný file, ale aj ten z vimeo poteší.

PS : Inak hneď ako zažiari jarné slniečko, chcem vyskúšať časozber, teda myslím podobné zábery ( obláčiky a pod. ). Síce kamera to nepodporuje, ale vyskúšam kombináciu s kompaktom... No som zvedavý, ako mi to pôjde...
Pave1 (4279)|17.3.2010 20:34
Příroda z vimea (mark II) je moc pěkná, to šíro je vidět .-).