Oplatí sa v dnešnej dobe kúpa starsej Canon XL2
Pokud nepotřebuješ HDV a je za slušnou cenu, tak proč ne. Nová se pohybuje za cca 90.000,- Kč, starší cca 60.000,- Kč. Záleží na účelu koupě. V dnešní době bude ale absence vysokého rozlišení nevýhoda v konkurenci.
Osobně bych se podíval po Sony FX-1 a nebo Z-1, Canon A-1, JVC HD-100 až 201.
Osobně bych se podíval po Sony FX-1 a nebo Z-1, Canon A-1, JVC HD-100 až 201.
jibarr: Nerad bych se hádal, ale starší se dá sehnat za 30 000kč (PAL), NTSC i za 20 000kč.
Důvod proč je tak drahá, jako nová, je šílený marketing společnosti Canon.
libor33: Upscale na HD 720 25p zvládne XL2 celkem slušně. Navíc je to profesionální kamera s velkým množstvím funkcí.
Pokud chcete dělat DVD, uploadovat práce na internet, tak to není úplně špatná volba.
Za 30 000kč se dá totiž někdy sehnat i s adaptérem na EF objektivy a kufrem.
Doporučuju se podívat na videa od FCRabbatha . Jeho filmy jsou sice komprimované, ale z kamery vytáhl maximum.
Pokud seženete XL2 s vybavením do 35 000, tak ji kupte. Pokud ne, tak to nemá smysl.
Vybavení je potřeba a vybavení je drahé.
Lehce jetá XHA1 se dá sehnat za 40 000 - 45 000kč. XHA1s za 50 000 - 55 000.
FX1, která je horší než XHA1, se dá sehnat za 30 000 - 40 000. Já osobně bych ale víc, jak 35 000 za ní nedal.
S JVC HD-100 jsem do styku nikdy nepřišel, nemohu posoudit.
Důvod proč je tak drahá, jako nová, je šílený marketing společnosti Canon.
libor33: Upscale na HD 720 25p zvládne XL2 celkem slušně. Navíc je to profesionální kamera s velkým množstvím funkcí.
Pokud chcete dělat DVD, uploadovat práce na internet, tak to není úplně špatná volba.
Za 30 000kč se dá totiž někdy sehnat i s adaptérem na EF objektivy a kufrem.
Doporučuju se podívat na videa od FCRabbatha . Jeho filmy jsou sice komprimované, ale z kamery vytáhl maximum.
Pokud seženete XL2 s vybavením do 35 000, tak ji kupte. Pokud ne, tak to nemá smysl.
Vybavení je potřeba a vybavení je drahé.
Lehce jetá XHA1 se dá sehnat za 40 000 - 45 000kč. XHA1s za 50 000 - 55 000.
FX1, která je horší než XHA1, se dá sehnat za 30 000 - 40 000. Já osobně bych ale víc, jak 35 000 za ní nedal.
S JVC HD-100 jsem do styku nikdy nepřišel, nemohu posoudit.
Dakujem za odpoved. Uz som rozhodnutý že ak najdem XL2 za dobrú cenu tak kupujem. Kamera bude slúžit na filmovanie prirody a zvierat. Podobna tvorba akú majú bratia dobrovodský. http://www.wildlifevideo.sk
[quote=libor33;258208]Dakujem za odpoved. Uz som rozhodnutý že ak najdem XL2 za dobrú cenu tak kupujem. Kamera bude slúžit na filmovanie prirody a zvierat. Podobna tvorba akú majú bratia dobrovodský. http://www.wildlifevideo.sk[/quote]
tak to bych doporučoval rozhodně HD ( není nic lepšího, než si pustit něco o přírodě v plném rozlišení )
tak to bych doporučoval rozhodně HD ( není nic lepšího, než si pustit něco o přírodě v plném rozlišení )
Záleží jaké jsou finanční možnosti a jaké je další využití natočeného materiálu.
Nicméně pro točení přírody jsou výměnné objektivy skoro nutnost a v HD se dnes taková kamera bez doplňkových objektivů pod 75tisíc nesežene ani jetá...
Naproti tomu XL2 se i s nějakýmy skly a tím pádem i EF adaptérem dá sehnat kolem 40.000,-
Chce to sledovat a mít štěstí.
Nicméně pro točení přírody jsou výměnné objektivy skoro nutnost a v HD se dnes taková kamera bez doplňkových objektivů pod 75tisíc nesežene ani jetá...
Naproti tomu XL2 se i s nějakýmy skly a tím pádem i EF adaptérem dá sehnat kolem 40.000,-
Chce to sledovat a mít štěstí.
Dalsie využitia natočeného materiálu by malo byt asi také že sa bude predávat v podobe DVD filmov. Filmy bratov dobrovotskych sú točené tiež kamerov canon xl2 a kvalita sa mi zdá postačujúca. Zvažujem aj kúpu kamery z nemecka alebo rakúska. Aký je váš názor??
Kluky Dobrovodsky z Pustej Vsi i bratra Brana znam osobne ;-).
Na DVD je to dobra volba, navic objektivy se vyuziji i v budoucnosti a az klesne cena
tak se da poridit toto http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180448645143&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Na DVD je to dobra volba, navic objektivy se vyuziji i v budoucnosti a az klesne cena
tak se da poridit toto http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180448645143&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Super tak to potom ked kúpim kameru tak mi dohodnete stretnutie :-)
Vedel by mi niekto poradit nejake dobre bazarove stránky ktore by som mal sledovat?
Vedel by mi niekto poradit nejake dobre bazarove stránky ktore by som mal sledovat?
Taky bych byl pro HD a 16:9 (což jde ruku v ruce). Starší kamera se dá pořídit kolem 50k, pokud to myslí někdo seriozně, tak je to dobrá investice (XL2 tak za 25k). Například ten canon XH-A1 kreslí na tele konci perfektně, Sonky s dlouhým ohniskem jsou k mání taky.
Točit unikátní záběry na SD 4:3 mi přijde už skoro jako sabotáž .-) .
Točit unikátní záběry na SD 4:3 mi přijde už skoro jako sabotáž .-) .
No, kolik těch objektivů má, když nemá na kameru?
Můj názor je, že unikátní záběry bych točil na HD, SD už jsou vyhozené peníze.
Můj názor je, že unikátní záběry bych točil na HD, SD už jsou vyhozené peníze.
Takže mi radšej odporúčate canon XH-A1 a podobne? Na XL2 ma láka velké množstvo funkcii. Teraz uz naozaj neviem ci sa vobec XL2-ka oplati kupovat.
Pave1: máš sice pravdu, že v HD by to bylo super, ale XL2 není zase tak špatná a na DVD to bohatě stačí, stejně by z toho HD dělal SD, při točení na XL2 by možná potom akorát mohl do budoucna litovat, že nemá originály v HD
navíc jsem se díval i na stránky těch bratrů a co oni používají za objektivy, tomu se A1 zdaleka nevyrovná, u točení zvěře je občas potřeba i nějaký pořádný zoom :D
každopádně ať už koupí A1 nebo FX1 bude pořád limitovaný pevným objektivem a bude se muset víc snažit přiblížit k zvěři než by bylo u některých výměnných objektivů nutné
navíc jsem se díval i na stránky těch bratrů a co oni používají za objektivy, tomu se A1 zdaleka nevyrovná, u točení zvěře je občas potřeba i nějaký pořádný zoom :D
každopádně ať už koupí A1 nebo FX1 bude pořád limitovaný pevným objektivem a bude se muset víc snažit přiblížit k zvěři než by bylo u některých výměnných objektivů nutné
Presne tak na filmovani zvere je petikilo proste petikilo :-)
Pro rejpaly: skoro to same plati i pro ctyrkilo... :-)
A to zadna poloprofispotrebka HDV proste neda.
Jinak stale nevime financni limit Libora, kolik chce investovat.
XL2 se da sehnat za slusne penize i s objektivy, nebo ty se daji
dokoupit postupne, popr. si je pujcit. Ostatne pokud bude vedet,
ze jede tocit cosi exkluzivniho, tak si muze pujcit i HD kameru...
Pro rejpaly: skoro to same plati i pro ctyrkilo... :-)
A to zadna poloprofispotrebka HDV proste neda.
Jinak stale nevime financni limit Libora, kolik chce investovat.
XL2 se da sehnat za slusne penize i s objektivy, nebo ty se daji
dokoupit postupne, popr. si je pujcit. Ostatne pokud bude vedet,
ze jede tocit cosi exkluzivniho, tak si muze pujcit i HD kameru...
Já ze své zkušenosti odhaduju, že ho SD kvalita bude za tři roky opravdu HODNĚ mrzet .-).
Bavil jsem se s človíčkem, co točí tady v Česku přírodu, má známého "fandu", ketrý taky leze a točí do šuplíku. Používá XDCAM EX a XH-A1 na detaily, je spokojenej. Ohnisko XH-A1 je v přepočtu 650mm :-) .
/ 4,5 - 90 mm (ekv. 35 mm: 32,5 - 650 mm)
Výměnné objektivy zvládne například Z7, nemluvě o tom, že na externí sklo na XL2 potřebuje stativ alespoň za 40k.
Takže sečtu-li cenu XL2 + dvě skla + stativ za 40k a výsledek je v SD, pak bych radši koupil od Z5, XH-A1 až k XDCAM EX - cena stejná, optika delší a výsledek je v HD.
Můj názor je, že kupovat dnes SD techniku na takto cené záběry je velmi špatná investice.
Bavil jsem se s človíčkem, co točí tady v Česku přírodu, má známého "fandu", ketrý taky leze a točí do šuplíku. Používá XDCAM EX a XH-A1 na detaily, je spokojenej. Ohnisko XH-A1 je v přepočtu 650mm :-) .
/ 4,5 - 90 mm (ekv. 35 mm: 32,5 - 650 mm)
Výměnné objektivy zvládne například Z7, nemluvě o tom, že na externí sklo na XL2 potřebuje stativ alespoň za 40k.
Takže sečtu-li cenu XL2 + dvě skla + stativ za 40k a výsledek je v SD, pak bych radši koupil od Z5, XH-A1 až k XDCAM EX - cena stejná, optika delší a výsledek je v HD.
Můj názor je, že kupovat dnes SD techniku na takto cené záběry je velmi špatná investice.
a) a kolik pak je přepočet pětikila...
b) Z5 a A1 zavrhni neb i ten tvuj človíček jistě točí hlavně na XDCAM EX (záběry zvířat se dělají na velkou vzdálenost kdesi z úkrytu, to je jako by jsi šel fotit fotbal pro deník výborným kompaktem).
c) děláš jako by k těm HD kamerám skla a stativ kupovat nemusel...
A cenový rozdíl mezi XL2 a EX3 popř. XL-H1 (tu bych mu doporučil já) je cca 50 tisíc.
Takže pokud na to má tak není problém a samozřejmě mu všichni doporučíme HD. Nicméně si myslím, že by pak o XL2 vůbec neuvažoval... A než aby netočil vůbec a čekal rok dva až našetří.... no nevím...
Také mě napadlo, že pro takovéto točení by mohl vyhovovat D7. Což je cenově jistě přijatelnější než EX3
b) Z5 a A1 zavrhni neb i ten tvuj človíček jistě točí hlavně na XDCAM EX (záběry zvířat se dělají na velkou vzdálenost kdesi z úkrytu, to je jako by jsi šel fotit fotbal pro deník výborným kompaktem).
c) děláš jako by k těm HD kamerám skla a stativ kupovat nemusel...
A cenový rozdíl mezi XL2 a EX3 popř. XL-H1 (tu bych mu doporučil já) je cca 50 tisíc.
Takže pokud na to má tak není problém a samozřejmě mu všichni doporučíme HD. Nicméně si myslím, že by pak o XL2 vůbec neuvažoval... A než aby netočil vůbec a čekal rok dva až našetří.... no nevím...
Také mě napadlo, že pro takovéto točení by mohl vyhovovat D7. Což je cenově jistě přijatelnější než EX3
Pave1: Já ze své zkušenosti odhaduju, že ho SD kvalita bude za tři roky opravdu HODNĚ mrzet .-).
No pokut ho to chytne, tak si za ty roky na dobrou HD jistě našetří ;-)
A pak bude teprve koukat, jak ty prachy mizí, protže bude chtíl lepší stativ, lepší objektivy, lepší mikrofon, lepší brašnu, pláštěnku, soft a comp... :-)
No pokut ho to chytne, tak si za ty roky na dobrou HD jistě našetří ;-)
A pak bude teprve koukat, jak ty prachy mizí, protže bude chtíl lepší stativ, lepší objektivy, lepší mikrofon, lepší brašnu, pláštěnku, soft a comp... :-)
[quote=martin_54;258397]a) a kolik pak je přepočet pětikila...
b) Z5 a A1 zavrhni neb i ten tvuj človíček jistě točí hlavně na XDCAM EX (záběry zvířat se dělají na velkou vzdálenost kdesi z úkrytu, to je jako by jsi šel fotit fotbal pro deník výborným kompaktem).
c) děláš jako by k těm HD kamerám skla a stativ kupovat nemusel...
A cenový rozdíl mezi XL2 a EX3 popř. XL-H1 (tu bych mu doporučil já) je cca 50 tisíc.
Takže pokud na to má tak není problém a samozřejmě mu všichni doporučíme HD. Nicméně si myslím, že by pak o XL2 vůbec neuvažoval... A než aby netočil vůbec a čekal rok dva až našetří.... no nevím...
Také mě napadlo, že pro takovéto točení by mohl vyhovovat D7. Což je cenově jistě přijatelnější než EX3[/quote]
Zrovna XL-H1 bych mu nedoporučil, za tu cenu má ten XDCAM a kvalita optiky je taky jinde, pokud chce ušetřit, spíš do začátku XH-A1 stačí (50K, žádná další skla k těmto kamerám nepotřebuješ). Ano, stativ potřebuješ, ale XH-A1 nebo Z5 váží podstaně méně, než XL2 s tím dlouhým sklem, takže ti stačí stativ střední třídy (do začátku).
Přepočet ohniska XL2 s nějakým jiným objektivem záleží na provedení toho objektivu, až řekneš typ a cenu, je možné posloužit přepočtem .-) .
Osobně zůstanu u svého doporučení, že DNES kupovat SD techniku (dražší než 25k) jsou vyhozené peníze. Záleží jen na tazateli, jak s našimi různými úhly pohledu naloží :-) .
b) Z5 a A1 zavrhni neb i ten tvuj človíček jistě točí hlavně na XDCAM EX (záběry zvířat se dělají na velkou vzdálenost kdesi z úkrytu, to je jako by jsi šel fotit fotbal pro deník výborným kompaktem).
c) děláš jako by k těm HD kamerám skla a stativ kupovat nemusel...
A cenový rozdíl mezi XL2 a EX3 popř. XL-H1 (tu bych mu doporučil já) je cca 50 tisíc.
Takže pokud na to má tak není problém a samozřejmě mu všichni doporučíme HD. Nicméně si myslím, že by pak o XL2 vůbec neuvažoval... A než aby netočil vůbec a čekal rok dva až našetří.... no nevím...
Také mě napadlo, že pro takovéto točení by mohl vyhovovat D7. Což je cenově jistě přijatelnější než EX3[/quote]
Zrovna XL-H1 bych mu nedoporučil, za tu cenu má ten XDCAM a kvalita optiky je taky jinde, pokud chce ušetřit, spíš do začátku XH-A1 stačí (50K, žádná další skla k těmto kamerám nepotřebuješ). Ano, stativ potřebuješ, ale XH-A1 nebo Z5 váží podstaně méně, než XL2 s tím dlouhým sklem, takže ti stačí stativ střední třídy (do začátku).
Přepočet ohniska XL2 s nějakým jiným objektivem záleží na provedení toho objektivu, až řekneš typ a cenu, je možné posloužit přepočtem .-) .
Osobně zůstanu u svého doporučení, že DNES kupovat SD techniku (dražší než 25k) jsou vyhozené peníze. Záleží jen na tazateli, jak s našimi různými úhly pohledu naloží :-) .
XL2 a objektivy? ... můj názor je, že to bude dražší varianta než HDV kamera bez možnosti výměny objektivů. Takže pro start v oboru to asi nebude ideální.
Navíc mi příde točit přírodu na SD taky jako krok zpět. Už několik let se domácnosti plní HD televizory a to se maj koukat na SD??
XL2 je jistě parádní kamera, to je bez diskuse, ale dnes je doba HD.
Je blbý doporučovat co má člověk sám, ale XH A1 má fakt dlouhé ohnisko a pokud by nestačilo, furt je tu levná cesta přes telepředsádky. Objektivy na XL2 by tě vysály z peněz.
Můj názor.
Navíc mi příde točit přírodu na SD taky jako krok zpět. Už několik let se domácnosti plní HD televizory a to se maj koukat na SD??
XL2 je jistě parádní kamera, to je bez diskuse, ale dnes je doba HD.
Je blbý doporučovat co má člověk sám, ale XH A1 má fakt dlouhé ohnisko a pokud by nestačilo, furt je tu levná cesta přes telepředsádky. Objektivy na XL2 by tě vysály z peněz.
Můj názor.
JardaBar - já tu Xh-A1 doporučuju, protože ji na tu přírodu jeden známý používá a nestěžuje si (nejde o to, že ji mám taky, ale o ten účel použití .-) ).
Detaily zvířat v HD (zbarvení, srst, atd) jsou prostě úplně jinde :-)
(navíc jsem pochopil, že řešení má být spíš levné, tedy spíš v kategorii 40 - 70k, než 130 - 170k, tam je skupina možných HD kamer celkem jasná).
Dopl.: začínajícímu filmaři hraných snímků bych doporučil HMC151E, zpravodajci Z1, na zvířátka XH-A1, v této cenové kategorii je neprokreslenější a na tele konci perfektně kreslí, navíc zcela bez chr. ab. (kterou lze jinak v postprodukci už i zkorigovat na přijatelnou úroveň).
Detaily zvířat v HD (zbarvení, srst, atd) jsou prostě úplně jinde :-)
(navíc jsem pochopil, že řešení má být spíš levné, tedy spíš v kategorii 40 - 70k, než 130 - 170k, tam je skupina možných HD kamer celkem jasná).
Dopl.: začínajícímu filmaři hraných snímků bych doporučil HMC151E, zpravodajci Z1, na zvířátka XH-A1, v této cenové kategorii je neprokreslenější a na tele konci perfektně kreslí, navíc zcela bez chr. ab. (kterou lze jinak v postprodukci už i zkorigovat na přijatelnou úroveň).
Já to myslel tak, že když doporučím co mám doma, budu vypadat nevěrohodně :). Mluvil sem o sobě. Tvé doporučení chápu.
Dakujem za vsetky vase nazory. Na kameru mam cca 50 000. Myslite ze sa da kupit XH-A1 za 50? Ak ano tak to bude myslim dobra volba. Ak nie tak bude muset zatial stacit XL2.
Za 50K seženeš HDV kameru (3x1/3palce CCD) z druhé ruky, tedy použitou (Z1, FX1, XH-A1). Pohledej a chvilku počkej, jistě najdeš. Do SD kamery za 40k bych osobně už nešel.
Dakujem. Pomaly od XL2 upustam a zacinam vazne uvazovat o XH-A1. Mam moznost kupit kamaru z rakuska cez rodinneho prislusnika ktory sa zivi v obore filmovania a strihania. Myslite ze na XH-A1 by mohol stacit stativ benro KH-25 ??
Pave1: Kupovat stativ za 40k je nesmysl. On nechce točit reklamy na mezinárodní úrovni, on chce točit přírodu. 3500kč stojí Benro KH25 včetně Lanc ovladače.
Je to masivní, těžký, stativ s fluidní hlavou. Znám dva lidy co ho už mají dva roky a funguje stále skvěle.
martin_54: Máš pravdu, Canon 7D, nebo Canon 5D Mark 2 by byla o dost lepší volba.
V přírodě nepotřebuje extrémně rychlý přístup k některým funkcím a obraz je skvělý.
Jarda.Bar: Video z kvalitní SD kamery vypadá i na full HD TV skvěle.
Záleží hlavně na optice a mimochodem, kolik znáš lidí, co vlastní blu-ray přehrávač?
Myslím, že ho nic mrzet nebude. CZ/SK jsou dost opozdilé země a Blu-Ray se tu bude ve velkém používat až za pár let. Na začátek je XL2 skvělá, kdo ji držel, pochopí.
XLH1 je oproti tomu zase shit, za ty peníze se dá koupit EX3 (nová 150 000).
libor33: Benro KH-25 stačí na všechny handheld kamery, takže ano.
XHA1 je skvělá volba, tři ostřící prstence a spousta manuálních funkcí.
Je to masivní, těžký, stativ s fluidní hlavou. Znám dva lidy co ho už mají dva roky a funguje stále skvěle.
martin_54: Máš pravdu, Canon 7D, nebo Canon 5D Mark 2 by byla o dost lepší volba.
V přírodě nepotřebuje extrémně rychlý přístup k některým funkcím a obraz je skvělý.
Jarda.Bar: Video z kvalitní SD kamery vypadá i na full HD TV skvěle.
Záleží hlavně na optice a mimochodem, kolik znáš lidí, co vlastní blu-ray přehrávač?
Myslím, že ho nic mrzet nebude. CZ/SK jsou dost opozdilé země a Blu-Ray se tu bude ve velkém používat až za pár let. Na začátek je XL2 skvělá, kdo ji držel, pochopí.
XLH1 je oproti tomu zase shit, za ty peníze se dá koupit EX3 (nová 150 000).
libor33: Benro KH-25 stačí na všechny handheld kamery, takže ano.
XHA1 je skvělá volba, tři ostřící prstence a spousta manuálních funkcí.
U stativu jde hlavně o plynulé pomalé švenky na dlouhém ohnisku. Jako nouzovka do začátku bude stačit něco s cenou 13 - 22k (japonský Libec - syntex.cz, čínská napodobenina Sachtlera - na disk.cz např, apod). Benro neznám.
Samozřejmě platí, že tady by nejlepší byl Sachtler (hlava FSB6), což v tuzemsku znamená cenu kolem 40k (venku by měl jít sehnat o kus levněji). Cena je vyšší, ale je to investice na velmi dlouhou dobu (naroydíl od těch napodobenin, které navíc mohou mít podstatně větší limity i klimatické).
Tady se blbě radí, chce to vykoušet (pokud jde o vážný a dlouhodobý zájem, doporučil bych specielně v tomhle případě na stativu opravdu nešetřit, ale ... .-) ).
Samozřejmě platí, že tady by nejlepší byl Sachtler (hlava FSB6), což v tuzemsku znamená cenu kolem 40k (venku by měl jít sehnat o kus levněji). Cena je vyšší, ale je to investice na velmi dlouhou dobu (naroydíl od těch napodobenin, které navíc mohou mít podstatně větší limity i klimatické).
Tady se blbě radí, chce to vykoušet (pokud jde o vážný a dlouhodobý zájem, doporučil bych specielně v tomhle případě na stativu opravdu nešetřit, ale ... .-) ).
K XH-A1 je ještě naprostou nezbytností "palec" (na stativ) na dálkové ovládání zoomu (zoom controller), perfektní je právě třeba Libec (na syntex.cz, kolem 3.5k), který dovolí dělat spolehlivé pomalé nájezdy, dík proporcionalitě ovladače (malé rychlosti jsou na velký výkyv, rychlé na malý). Bez toho s tím nejde pracovat .-) .
Pave1: Benro je spolehlivý fluidní (olejový) stativ, pro pomalé švenky ideální.
Na točení přírody bych doporučil koupit ke stativu kolejnici.
Prostě je hovadina kupovat stativ za nějakých 40k, když je dražší jak kamera samotná. To si rovnou může koupit novou EX1.
Doporučuji zkusit Benro, než ultradrahé značky, které nabídnou úplně stejný výsledek. Ten je u nás i v zahraničí hodnocený jako velice dobrý. Profesionální studio ho samozřejmě nepoužívají, ty jedou na Manfrotto a další špičky.
Ono se to takhle radí. Rovnou můžu říct, že na točení se kamera do 200 000 nevyplatí. Když si koupí za 300 000, tak zdrtí konkurenci :D
A mimochodem, LANC ovladač umí vše, palec za 3,5k je opravdu netřeba.
Opravdu to s těma cenama nepřehánějte. Natáčení není o skvělém vybavení ale o tom, kdo to točí. Pokud začíná, tak je hloupost, aby se nějak extrémně zadlužoval. Prorazit se dá i bez vybavení za miliony.
Na točení přírody bych doporučil koupit ke stativu kolejnici.
Prostě je hovadina kupovat stativ za nějakých 40k, když je dražší jak kamera samotná. To si rovnou může koupit novou EX1.
Doporučuji zkusit Benro, než ultradrahé značky, které nabídnou úplně stejný výsledek. Ten je u nás i v zahraničí hodnocený jako velice dobrý. Profesionální studio ho samozřejmě nepoužívají, ty jedou na Manfrotto a další špičky.
Ono se to takhle radí. Rovnou můžu říct, že na točení se kamera do 200 000 nevyplatí. Když si koupí za 300 000, tak zdrtí konkurenci :D
A mimochodem, LANC ovladač umí vše, palec za 3,5k je opravdu netřeba.
Opravdu to s těma cenama nepřehánějte. Natáčení není o skvělém vybavení ale o tom, kdo to točí. Pokud začíná, tak je hloupost, aby se nějak extrémně zadlužoval. Prorazit se dá i bez vybavení za miliony.
K tý kolejnici budeš asi potřebovat ještě partu myslivců, která ti ty zvířata k ní nažene :D (nebo pak angažovat namísto zvířat pár japonských robotů, prý jsou šikovný a jejich umělá kůže vypadá moc pěkně .-) ).
Ten LIBEC zoom controller je lanc ovladač, co jiného, mohu ho z osobní zkušenosti doporučit, jako zařízení ultra levné a ultra funkční (špičkový udělátko).
Benro opravdu neznám, tak nemůžu porovnat, jakou kvalitu nabízí (při různých etrémních klimatických podmínkách, které natáčení v přírodě obnáší). Že je sachtler (hlava FSB6) jinde než stativy za 15k, o tom není pochyb (tohle je prostě otázka finanč. možností).
Ten LIBEC zoom controller je lanc ovladač, co jiného, mohu ho z osobní zkušenosti doporučit, jako zařízení ultra levné a ultra funkční (špičkový udělátko).
Benro opravdu neznám, tak nemůžu porovnat, jakou kvalitu nabízí (při různých etrémních klimatických podmínkách, které natáčení v přírodě obnáší). Že je sachtler (hlava FSB6) jinde než stativy za 15k, o tom není pochyb (tohle je prostě otázka finanč. možností).
Pave1: Ta kolejnice slouží pouze na pomalé nájezdy
http://www.flickr.com/photos/36402485@N08/3504081388/
Doporučuju shlédnout video co je zde, krása
http://16mm.cz/index.php?topic=2186.0
http://www.flickr.com/photos/36402485@N08/3504081388/
Doporučuju shlédnout video co je zde, krása
http://16mm.cz/index.php?topic=2186.0
"Benro je spolehlivý fluidní (olejový) stativ, pro pomalé švenky ideální." To mě opět pobavilo ....... Takže za ty "prachy" mám "spolehlivý" stativ, ale musmím pomalu švenkovat ..... Silně pochybuju o tvých praktických zkušenostech které jsi zmiňoval ...
dalizije: Nechápu co tě pobavilo. Fluidní stativy jsou na švenkování nutnost, jinak se stativová hlava dře. S tím stativem se dá švenkovat normálně, napsal jsem to blbě.
Moc jsem za ten týden toho nenaspal.
O jeho kvalitách bych být tebou nepochyboval, pokud jsi ho nepoužil.
Moc jsem za ten týden toho nenaspal.
O jeho kvalitách bych být tebou nepochyboval, pokud jsi ho nepoužil.
China je China. Jestli se jim i tyhle kopie Gitzo budou rozlamovat třecí vnitřky do 1/2 roku jako u kopií Sachtlera, tak to je opravdu super.
http://www.benro.cz/stativy/video-prof.asp
Jinak ta metrová destička je super. Jak jde na metru bez jakéhokoliv pokluzu či koleček udělat čtyřmetrový záběr.
http://www.benro.cz/stativy/video-prof.asp
Jinak ta metrová destička je super. Jak jde na metru bez jakéhokoliv pokluzu či koleček udělat čtyřmetrový záběr.
Tak za stativ 40 000 davat urcite nebudem. Na zaciatok skusim benro kh-25. Cena 4000 nieje az taka strasna takze keby sa aj nieco stalo alebo by som nebol spokojny tak hold budem muset investovat do stativu viac.
Necelé 3.000,-
http://www.oehling.cz/inshop/stativy-videostativy-benro/benro-kh-25-1-%5Bid-220079%5D.html
Jinak pár úryvků od uživatelů z konkurenčního webu k KH-25:
[COLOR=#0000ff]Re: Stativy a vše kolem nich[/COLOR]
« Odpověď #50 kdy: Červenec 31, 2009, 15:39:16 »
hele, jak moc mu tuhne hlava? já když stativ nechám chvilku bez pohybu, tak zatuhne....
[COLOR=#0000ff]R4d0sl4v[/COLOR] Pán točičů
[EMAIL="R4d0sl4v@azet.sk"][/EMAIL]
[COLOR=#0000ff]Re: Stativy a vše kolem nich[/COLOR]
« Odpověď #51 kdy: Červenec 31, 2009, 21:04:03 »
........mám problém že sa sám vyrovnáva do základnej polohy čo je možno normálne ale ked tam je kamera a nedržím ju tak padá dozadu
http://www.oehling.cz/inshop/stativy-videostativy-benro/benro-kh-25-1-%5Bid-220079%5D.html
Jinak pár úryvků od uživatelů z konkurenčního webu k KH-25:
[COLOR=#0000ff]Re: Stativy a vše kolem nich[/COLOR]
« Odpověď #50 kdy: Červenec 31, 2009, 15:39:16 »
hele, jak moc mu tuhne hlava? já když stativ nechám chvilku bez pohybu, tak zatuhne....
[COLOR=#0000ff]R4d0sl4v[/COLOR] Pán točičů
[EMAIL="R4d0sl4v@azet.sk"][/EMAIL]
[COLOR=#0000ff]Re: Stativy a vše kolem nich[/COLOR]
« Odpověď #51 kdy: Červenec 31, 2009, 21:04:03 »
........mám problém že sa sám vyrovnáva do základnej polohy čo je možno normálne ale ked tam je kamera a nedržím ju tak padá dozadu
Sorry. Mal som namysli KH-25RM (s dialkovym ovladacom). To ovladanie si myslim ze budem potrebovat. Mate iny nazor?
Ještě jednou Libore - na ovládání zoomu na stativu (součást ručky) se v tomhle provedení vykašli, je na nic (mám doma, není proporcionální, je to prakticky nepoužitelné). Ten Libec ovladač ti poskytne takové možnosti, že je prakticky zadarmo (zajeď si ho vyzkoušet, syntex ti to umožní). Original Canon stojí 12k .-) .
Stativ za 4k se dá (klasicky VELBON), ale je to prostě naprostá nouzovka, což poznáš, až budeš chtít jemně švenkovat při 20násobném přiblížení, třeba v pěkný zimě. Ale pro začátek, proč ne .-) .
Stativ za 4k se dá (klasicky VELBON), ale je to prostě naprostá nouzovka, což poznáš, až budeš chtít jemně švenkovat při 20násobném přiblížení, třeba v pěkný zimě. Ale pro začátek, proč ne .-) .
jsem rád , že se upouští od SD
jinak ta metrová lišta vypadá moc pěkně ( ale to přehrávané video se docela dost cuká při pojezdu, nemám problém jenom já při přehrávání ?)
jinak ta metrová lišta vypadá moc pěkně ( ale to přehrávané video se docela dost cuká při pojezdu, nemám problém jenom já při přehrávání ?)
[quote=rjja;258638]jsem rád , že se upouští od SD
jinak ta metrová lišta vypadá moc pěkně ( ale to přehrávané video se docela dost cuká při pojezdu, nemám problém jenom já při přehrávání ?)[/quote]
mírné trhání tam taky vidím a problém při přehrávání to nebude, takové zasekávání, ale není to moc viditelné, každopádně je to dobrá věcička, pokud bude stát cca do 3000Kč, tak by se hodila, nejvíc se mi asi líbí na tom videu ten celek rybníku ;)
PS: určitě to i nějaké šikovné ručičky z ČR dokáží vyrobit :D
jinak ta metrová lišta vypadá moc pěkně ( ale to přehrávané video se docela dost cuká při pojezdu, nemám problém jenom já při přehrávání ?)[/quote]
mírné trhání tam taky vidím a problém při přehrávání to nebude, takové zasekávání, ale není to moc viditelné, každopádně je to dobrá věcička, pokud bude stát cca do 3000Kč, tak by se hodila, nejvíc se mi asi líbí na tom videu ten celek rybníku ;)
PS: určitě to i nějaké šikovné ručičky z ČR dokáží vyrobit :D
libor33: ohladom kamery na zvierata som tu zakladal vlakno aj ja. Jednalo sa o kameru HD. Napokon som kupil SD- XL2. Nakolko na detailne zabery plachych zvierat treba poriadne priblizenie. A tiez mi ostali peniaze na nevyhnutne prislusenstvo. Cez eos adapter pouzivam makroobjektiv a zoom 28-300 od canonu a cez nikon adapter zase objektiv nikkor 2.8/300mm.Inak ten koeficient prepoctu objektivov zo zrkadlovky je priblizne 7.2, co robi z 300mm objektivu cez 2100mm!!!Treba dodat, ze pri tomto type natacania treba stativy dva. Jeden lahky-ja mam manfrotto 055 a hlavu 501HDV-nosnost:6kg ten je na natacanie s originalnym objektivom kamery a druhý-tazký mám manfrotto 350SHMVB nosnost:20kg a hlavu fluid 526-nosnost:16kg
Hmotnost tazkeho stativu s hlavou je: takmer 8kg. Taký ohromny stativ je nevyhnutny pri pouziti npr. tej 300-vky. Takze treba este pripocitat terenne auto a pomocnika.Tu su linky na zorientovanie sa. http://www.wildeyechat.co.uk/forum/
http://www.video-film.no/utstyr_eng.html
http://www.wildeye.co.uk
a jedna fotka pre inspiraciu: https://www.tvfreak.cz/forum/attachment.php?attachmentid=5131&stc=1&d=1263227571
Hmotnost tazkeho stativu s hlavou je: takmer 8kg. Taký ohromny stativ je nevyhnutny pri pouziti npr. tej 300-vky. Takze treba este pripocitat terenne auto a pomocnika.Tu su linky na zorientovanie sa. http://www.wildeyechat.co.uk/forum/
http://www.video-film.no/utstyr_eng.html
http://www.wildeye.co.uk
a jedna fotka pre inspiraciu: https://www.tvfreak.cz/forum/attachment.php?attachmentid=5131&stc=1&d=1263227571
Dakujem za pekny komentar. Teraz uz vazne neviem ci mam kupit XL-2 alebo nejaku HD kameru. Jedina vec co ma od XL-2 odradza je to ze to neni HD. Ale na zver budu tie objektivy nutnost. Radite mi teda aby som isiel do xl-2??? Ak ano tak co SD kvalita??
[quote=libor33;259499]Dakujem za pekny komentar. Teraz uz vazne neviem ci mam kupit XL-2 alebo nejaku HD kameru. Jedina vec co ma od XL-2 odradza je to ze to neni HD. Ale na zver budu tie objektivy nutnost. Radite mi teda aby som isiel do xl-2??? Ak ano tak co SD kvalita??[/quote]
SD kvalita ? nic, ta ti právě zůstane ( ale bohužel na pořád )
SD kvalita ? nic, ta ti právě zůstane ( ale bohužel na pořád )
Prostě buď se rozhodneš připlatit (na HD kameru s výměnnými objektivy, Canon dělá taky jednu) nebo EX3, nebo budeš točit v HD na nižší cenové úrovni.
Začínat dnes s SD je opravdu velký krok zpět, něco jiného je, pokud už někdo roky v SD točí a ještě nedošel k poznání, jak obrovský rozdíl v kvalitě je HD obraz na úhlopříčce obrazovky s rozměrem přes 1m. Tam to nějak chápu, ale do SD bych dnes už nešel. Hledeja pátrej, rozhodně se podívej na ukázky snímků na netu (v HD). Ty by měly mluvit za vše .-) .
Začínat dnes s SD je opravdu velký krok zpět, něco jiného je, pokud už někdo roky v SD točí a ještě nedošel k poznání, jak obrovský rozdíl v kvalitě je HD obraz na úhlopříčce obrazovky s rozměrem přes 1m. Tam to nějak chápu, ale do SD bych dnes už nešel. Hledeja pátrej, rozhodně se podívej na ukázky snímků na netu (v HD). Ty by měly mluvit za vše .-) .
Ja som sa na to pozeral takto: Budem Tocit aj plache, nebezpecne alebo male zvierata a chcem detaily, alebo staci cele zviera v prostredi? Podla toho je vyber kamery s pevnym sklom, alebo vymenne skla. Ak pevne sklo, tak idem do HD, ak výmenne dosetrim na canon XL-h1, alebo JVC GY-HD100-250, pripadne Sony EX3. Ak nechcem cakat, prípadne investovat do kamery cez 150 000 sk idem do canon xl2. Nakolko je dolezite HD voci SD? Este aj dnes idu v TV dokumenty tocene v SD, aj s XL2. Na profesionalnu pracu v HD /priroda/su hore uvedene kamery taktiez nedostacujuce. Pre vlasne sebauspokojenie, pre festivaly a pre nase televizie staci aj kvalitne SD. Na nete som nasiel chlapika co toci prirodu na staru canonku Hi8 s vymennymi sklami. Podla mna podstatne je robit teraz a nie sa pozerat na stale nove technologie a ked bude clovek schopny, tak sa raz aj k nim dopracuje.