Natáčení na poměr stran obrazu: 2.35:1 - ?
ahoj, chtěl jsem se optat, zda existuje nějaká "pomůcka" když bych chtěl na kameru co umí točit klasicky 16:9 když bych chtěl jen zkusit točit obraz 2.35:1 čili taková ta úzká nudle uprostřed :-) Potom v postprodukci to by se nějak vypočítalo a třeba i v titulkovači se tam hodí nějaké černé pruhy nahoru a dolu, ale při samotném natáčení kdy kamery tyto pruhy na lcd neukáží a aby se to již rámovalo při natáčení... ?
Lepší kamery ti dovolí navolit zobrazení "guides" - tedy značek pro zvolený formát.
U horších kamer si značky na displeji musíš vyrobit sám (třeba pomocí jednoduché papírové masky) a sám si také ověřit jejich správnost (pomocí test. záběrů a případně testovacího obrazce).
U horších kamer si značky na displeji musíš vyrobit sám (třeba pomocí jednoduché papírové masky) a sám si také ověřit jejich správnost (pomocí test. záběrů a případně testovacího obrazce).
Takže metoda pokus omyl :-D
Ty lepší kamery myslíš třeba jaké? Umí to třeba sony ex, nebo panasonic hcm 151 a výš?? Nebo myslíš jen ty profesionální někde od pul melounu? :-O
Ty lepší kamery myslíš třeba jaké? Umí to třeba sony ex, nebo panasonic hcm 151 a výš?? Nebo myslíš jen ty profesionální někde od pul melounu? :-O
Na EX jsem se teď díval, ale nenašel. Když potřebuji, používám při natáčení linky na monitoru Panasonic BT-LH1760WE.
A co treba nejaka anamorfni predsadka pro 2.35:1 ? Pak bys mel vyhodu, ze bys stale tocil v 1080 radcich a neprisel bys o tech cca 260 radek kdyz to cropnes na 2.35:1 ... nevyhoda je, ze bys to videl v hledaku ve s[atnych pomerech
Jo to je zajímavý nápad s tou předsádkou, pokud se taková dělá, tak by to možná tak šlo vyřešit. Stejně by asi člověk udělal nejdřív nějaky pokud vydeo:-) K té druhé věci, i kdybych měl při natáčení na lcd nějaké "papírové masky" stejně bych točil 1080 i kdybych to pak zpracovával, ne? Když nechám původní záznam normálka v 16:9 jen nahoru a dolu přidám při střihu černé pruhy ? Když se koukám na dvd s tímto poměrem stran natočeným filmem, tak je dvd stejně 16:9 jen nahoře a dole jsou černé pruhy..
Já nevim, ale já v tom nevdim moc smysl. Pokud teda nemáš tu ultraširokoúhlou televizi od Philipsu.
Chápal bych to, kdybys třeba měl nějakou 20 let starou plně-profesionální 3CCD BETACAM kameru a potřeboval ji "naučit" dělat 16:9.
Chápal bych to, kdybys třeba měl nějakou 20 let starou plně-profesionální 3CCD BETACAM kameru a potřeboval ji "naučit" dělat 16:9.
Předsádka mě taky napadla, ale nevím jak jsou dostupné, obávám se, že opravdu kvalitní anamorf. předsádka by mohla vyjít dráž než nová kamera:)
Existuje anamorfická předsádka od panasonicu AG-LA7200
http://www.bhphotovideo.com/c/product/282865-REG/Panasonic_AG_LA7200G_AG_LA7200_Anamorphic_Lens_Adapter.html
Nedávno jsem ji viděl na aukru za asi 19000...je to drahý, ale myslím, že se to vyplatí...je to dělaný pro DVX100...
http://www.bhphotovideo.com/c/product/282865-REG/Panasonic_AG_LA7200G_AG_LA7200_Anamorphic_Lens_Adapter.html
Nedávno jsem ji viděl na aukru za asi 19000...je to drahý, ale myslím, že se to vyplatí...je to dělaný pro DVX100...
Ta anamorf předsádka asi spíš slouží pro natáčení 16:9 na kameru se snímáním 4:3 (ale nezkoumal jsem to blíž). Navíc to kdysi někdo zkoušel a obraz byl s takovou předsádkou po krajích mizerný - rozmazaný.
Pokud už někdo touží tolik po "nudli", budiž, ale přeci v sw není problém si výřez posunout (vertikálně, na nasnímaném 16:9 obrázku), a kompozici doladit. Pro náhled stačí přibližné linky či částečně průhledná maska na lcd kamery, není to nic kritického, pomůže to jen při kompozici záběrů.
Pokud už někdo touží tolik po "nudli", budiž, ale přeci v sw není problém si výřez posunout (vertikálně, na nasnímaném 16:9 obrázku), a kompozici doladit. Pro náhled stačí přibližné linky či částečně průhledná maska na lcd kamery, není to nic kritického, pomůže to jen při kompozici záběrů.
a když vezmu tu druhou část - maska při střihu, není nějaká již udělaná od nějakého výrobce, že by to již bylo vytvořeno přesně? (pro Edius nebo Afret effect)? Prozkoumal jsem net a někde jsem narazil, na pár příspěvků že masku 2.35:1 dodělali přes Magic Bullet Film (pro after effec),ale když jsem zkoumal oficiální stánky výrobce, tak tam jsem o tom nenašel ani zmínku. Že bych to natáhl do střihového programu (již od nějakého výrobce přesně vypočítané), propojil pc s kamerou a tak si na lcd kamery mohl udělat přesnou pomocnou papírovou masku:-)