Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

upper/lower ve Vegasu

pusher... (78)|12.6.2009 11:05
Mam problem s renderem videa, ktery je toceny 1920*1080 50i. Vzdy mi z vegas vyleze neco, co se ani zdaleka neblizi zaznamu, tak jak ho muzu sledovat primo na televizi pri propojeni z kamery.

Uz jsem fakt ztracenej, zkousel jsem render pres Sony AVC, a taky pres MainConcept AVC. Sony AVC, funguje, Main Concept mi pise, ze mam low memory, coz mi prijde jako blbost pri pameti 4Gb, asi jsem tam neco blbe nastavil.

Moje otazka teda zni, kdyz davam Novy projekt, nastavuji jako parametry projektu podle toho jake je zdrojove video, tzn. napr 1920 *1080 interlaced,. dale mam nastavit upper nebo lower?

Menit potom nastaveni v Clip Properties??

Obecne je lepsi tocit 1920*1080 25p nebo 50i?
Jestli mate nekdo screenshot nastaveni Vegas projektu, tak prosim nahodte. Uz zacinam byt zoufalej.

Dik
ai (2993)|12.6.2009 14:12
Akim - ja mam material uz 30p progresivni, chtel jsem jen naznacit jak to generuje grafiku a pak, ze pri exportu na mpg se musi zase nastavovat progresivni vystup, jinak to muze zase skoncit s nastavenym upper

jak se bude michat a provadet deinterlace uz progresivni grafika nebo radsi i titulky, prolinacky vytvorit interlaced a az pak vse prevest nevim, to zkus sam, nejaky smart deinterlace na jiz progresivni grafiku a interlaced zaznam by to mohlo zvladnout, ale moje zkusenost je, ze i kdyz projekt je nastaveny na none-progressive a export je z puslsnimky, tak se i grafika takto generuje, cili bys musel ten smart deinterlace provest uz ve Vegasu s progresivnim projektem a hned export progressive, ale prakticky jsem to nikdy nezkousel
Saxel (2279)|13.6.2009 13:12
[QUOTE=Akim;229409]... Znamená to tedy, že se mi grafika (titulky, barevné podklady...) budou do projektu HDV 1080i automaticky vkládat jako progresivní? Dle mého ano, pokud se mrknu na properties např. toho titulku, je vždy progresiv, tedy i v prokládaném projektu. [/QUOTE]
Ano, když přidáš na časovou osu objekt z Media Generators (titulek, texturu atd.), bude mít ve vlastnostech "Progressive scan". To je v pořádku. Jakmile se bude v čase měnit (pohyb, změna velikosti atd.) vypočítá se při renderingu podle nastavení renderu - pokud bude výsledek prokládaný, dopočítá pohyb do každého půlsnímku, pokud neprokládaný, dopočítá ho do celých snímků. Jinými slovy - o správný výsledek se postará podle nastavení renderu, nikoliv podle vlastností projektu; to je důležité si uvědomit.
Saxel (2279)|13.6.2009 13:29
[QUOTE=SB;229424]Pokud to uděláš takhle,tak uvidíš výsledek v preview pouze HDV.Pokud chce Akim vyrobit SD DVD a bude do něj vkládat grafiku,titulky a třeba fotky v HDV,tak nebude možné eliminovat určité artefakty správně.Například titulky vložené jako 1080i,se v SD budou chovat trochu jinak. Je potřeba uvažovat ve výstupním rozlišení-máš třeba jinej PAR a pro HDV si můžeš taky dovolit tenčí horizontální linie.To se týká i zmíněného progressivu.[/QUOTE]
Tak to nějak nechápu. V preview vidím jaký bude výsledek a je přece šumafuk, jestli z toho bude HDV nebo SD DVD (já vždycky dělám obojí). A pro eliminaci artefaktů nebo problému horizontálních linií ja potřeba jen použít vhodný postup konverze do SD.
Saxel (2279)|13.6.2009 14:07
[QUOTE=ai;229426]HV30 ,30p, Vegas v projektu nastaveno none-progressive, a kazdy klip zvlast nastavit jeste na progressive (detekovano jako upper field, asi logicky predpoklada Vegas u HDV)...[/QUOTE]
Ono je to totiž takhle uložené na pásce - jako dva půlsnímky, ačkoliv jde o progresivní záběry. Je to důsledek normy HDV. Každý celý snímek pořízený v jednom okamžiku se rozdělí na dva, kde v jednom jsou liché řádky a v druhém sudé a takto se uloží na pásku. Vegas potom bohužel nepozná, že video je neprokládané (že oba půlsnímky byly nasnímány ve stejném okamžiku). :-(
ai (2993)|13.6.2009 14:32
Ano render do upper, grafika se generuje s upper, render do progressive, grafika se rendruje progressive,

Kdyby tak byl nejaky skript , ktery by vsem klipum na timeline nastavil none-progressive v properties.
Saxel (2279)|14.6.2009 12:29
[QUOTE=ai;229575]Kdyby tak byl nejaky skript , ktery by vsem klipum na timeline nastavil none-progressive v properties.[/QUOTE]
Kdo hledá najde ;) : http://www.vimeo.com/groups/vegas/forumthread:2364
Zkoušel jsem ho pod 8.0c a funguje.
ai (2993)|14.6.2009 14:13
aaah, to je vec, to mi nejak uslo, very gooood, dik
SB (260)|14.6.2009 19:16
[QUOTE=Saxel;229568]Tak to nějak nechápu. V preview vidím jaký bude výsledek a je přece šumafuk, jestli z toho bude HDV nebo SD DVD (já vždycky dělám obojí). A pro eliminaci artefaktů nebo problému horizontálních linií ja potřeba jen použít vhodný postup konverze do SD.[/QUOTE]

Pokud děláš oboje,tak je to samozřejmě o.k.Já myslel v případě SD výstupu.Vegas Ti ukazuje v preview,jak to v tom SD bude vypadat-třeba na náhledový tv uvidíš jak se chovaj titulky a tak,jinak máš samozřejmě pravdu.Myslel jsem tím,že když chceš renderovat SD z Vegasu,nebo přes framesever,tak je dobrý mít v tom i projekt...
Akim (128)|14.6.2009 22:00
Saxel, ai

Tak teď už v tom mám úplný guláš. Ještě tedy jednou. Mám materiál HDV1080i. Chci mít ve finále SD (pro účely DVD) v progresiv. Mám tedy pracovat v template podle zdroje tzn. HDV 1080-50i a přepočet do progresivu řešit až na konci při enkodování? Nebo tedy nastavit již projekt do progresiv (a jakou šablonu vybrat)? Ptám se sice znova, ale mě stále mate to, jak řešíte to přehození properties použitých klipů na progresiv pomocí skriptu. Já se opravdu omlouvám, ale nějak v tom stále nemám jasno.
Saxel (2279)|14.6.2009 22:52
[QUOTE=Akim;229660]... Mám materiál HDV1080i. Chci mít ve finále SD (pro účely DVD) v progresiv. Mám tedy pracovat v template podle zdroje tzn. HDV 1080-50i a přepočet do progresivu řešit až na konci při enkodování? Nebo tedy nastavit již projekt do progresiv (a jakou šablonu vybrat)?...[/QUOTE]
1. Jestli seš si jistý, že nebudeš výsledek projektu chtít v HD, ale jen a pouze v SD, klidně pracuj přímo s SD rozlišením. Můžeš také využít přímo v kameře převod HDV do DV-AVI a ušetřit si čas s konverzí (tedy pokud to kamera umí). Pokud ale budeš chtít výsledek také v HD rozlišení, je potřeba zpracovat projekt v HDV, to je jasné. Konverze do SD se pak dělá až nakonec.
2. S tím progressivem je to podobně - jestli potřebuješ výstup neprokládaný, tož si proveď deinterlaci. Ale pozor, kvalitní deinterlace není nic jednoduchého! Já osobně nejsem zastáncem deinterlace, protože mám zkušenost, že nejlíp si s tím poradí obvody v samotné televizi, ale každý na to může mít jiný názor... Když už dělám deinterlaci, nejvíc se mi ve Vegasu osvědčil plugin Smart Deinterlace, ale nastavení si musí každý vyzkoušet přímo na svém materiálu.