Převod VHS do PC (Canon HV20) - výpadky barvy
Digitalizuju sbírku starších rodinných VHS - pomocí A/D převodníku Canonu HV20, soft: Vegas Platinum. Občas na 1-2 framy vypadává barva (už je to vidět na LCD kamery při grabování) - při opakovaných pokusech obvykle na stejných záběrech. Přitom při současném zobrazení videa na připojené TV je tam obraz bez výpadků.
Abych vyloučil nějakou chybu v kabelu, zkoušel jsem grabovat pořady z TV, bez jakýchkoliv chyb, obraz jak fotka.
Napadl mě ještě jeden pokus: video jsem propojil s TV a graboval jsem ne z videa, ale oklikou z TV. Obraz se mi zdá horší, než při přímém grabování z videa, ale ony výpadky barev se zase objevily (ne na TV, ale na LCD kamery a ve Vegasu.
Video není žádný zázrak, pár roků staré LG LV3798 za 3 nebo 4 tisíce. Jak z videa, tak z TV grabuju ze SCARTu (redukce do "třípásmového" jacku).
Nechápu, proč je na TV obraz z videa bez barevných výpadků a současně na kameře už k výpadkům dochází. Nechápu, proč ty výpadky nezmizly, když jsem zkoušel pokusně grabovat oklikou VHS > TV > kamera.
Rád bych VHS nahrávky dostal do kamery/PC pokud možno bez chyb, rád bych se zbavil těch barevných výpadků... Netuším, zda za to můžou staré kazety a zda se samotná TV s těmi výpadky nějak vypořádá, ale při digitalizaci se problémům nevyhnu.
Kde může být zakopaný pes? Díky za tipy.
Abych vyloučil nějakou chybu v kabelu, zkoušel jsem grabovat pořady z TV, bez jakýchkoliv chyb, obraz jak fotka.
Napadl mě ještě jeden pokus: video jsem propojil s TV a graboval jsem ne z videa, ale oklikou z TV. Obraz se mi zdá horší, než při přímém grabování z videa, ale ony výpadky barev se zase objevily (ne na TV, ale na LCD kamery a ve Vegasu.
Video není žádný zázrak, pár roků staré LG LV3798 za 3 nebo 4 tisíce. Jak z videa, tak z TV grabuju ze SCARTu (redukce do "třípásmového" jacku).
Nechápu, proč je na TV obraz z videa bez barevných výpadků a současně na kameře už k výpadkům dochází. Nechápu, proč ty výpadky nezmizly, když jsem zkoušel pokusně grabovat oklikou VHS > TV > kamera.
Rád bych VHS nahrávky dostal do kamery/PC pokud možno bez chyb, rád bych se zbavil těch barevných výpadků... Netuším, zda za to můžou staré kazety a zda se samotná TV s těmi výpadky nějak vypořádá, ale při digitalizaci se problémům nevyhnu.
Kde může být zakopaný pes? Díky za tipy.
...vidím, že nejsem sám, Google (hledal jsem, co je to "3R/DNR") našel i toto: https://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php?t=1334
[QUOTE=siSINka;176384]Digitalizuju sbírku starších rodinných VHS - pomocí A/D převodníku Canonu HV20...
...Kde může být zakopaný pes? Díky za tipy.[/QUOTE]Zakopaný pes je pravděpodobně v převodníku kamery. Mám totiž s HV20 při digitalizaci VHS stejnou zkušenost. Nevím, jestli to odstraní to video, které doporučuje Stay, ale moje S-VHS s TBC těm výpadkům barvy nezabrání.
...Kde může být zakopaný pes? Díky za tipy.[/QUOTE]Zakopaný pes je pravděpodobně v převodníku kamery. Mám totiž s HV20 při digitalizaci VHS stejnou zkušenost. Nevím, jestli to odstraní to video, které doporučuje Stay, ale moje S-VHS s TBC těm výpadkům barvy nezabrání.
Pokračování 1
Po poslední diskuzi se skalními propagátory HW převodníků jsem si udělal pokus s grabováním VHS ve velmi špatném stavu několika způsoby. Dopadlo to asi takto (v pořadí od nejhoršího):
1. Kompozit->HV20->DV:
Výpadky barvy i v místech, kde ostatní převodníky neměly žádný problém, v místě největšího poškození pásky (u klasické TV v tomto místě dochází k rozpadu řádkové synchronizace) totální výpadek několika frame (obraz i zvuk).
2. S-video->NV-GS400->DV:
V místě největšího poškození opět totální výpadek jako v předchozím případě, jinak bez problémů.
Po poslední diskuzi se skalními propagátory HW převodníků jsem si udělal pokus s grabováním VHS ve velmi špatném stavu několika způsoby. Dopadlo to asi takto (v pořadí od nejhoršího):
1. Kompozit->HV20->DV:
Výpadky barvy i v místech, kde ostatní převodníky neměly žádný problém, v místě největšího poškození pásky (u klasické TV v tomto místě dochází k rozpadu řádkové synchronizace) totální výpadek několika frame (obraz i zvuk).
2. S-video->NV-GS400->DV:
V místě největšího poškození opět totální výpadek jako v předchozím případě, jinak bez problémů.
Pokračování 2
3. VIVO->Pinnacle 3010i VIVO->MPEG-2:
V místě největšího poškození výpadek obrazu, ale záznam zvuku proběhl bez problémů. Jinak bez problémů.
4. VIVO->ASUS EAX-1600XT->MPEG-2:
I v místě největšího poškození došlo k záznamu obrazu (a samozřejmě i zvuku) i se zmíněným rozpadem řádkové synchronizace.
3. VIVO->Pinnacle 3010i VIVO->MPEG-2:
V místě největšího poškození výpadek obrazu, ale záznam zvuku proběhl bez problémů. Jinak bez problémů.
4. VIVO->ASUS EAX-1600XT->MPEG-2:
I v místě největšího poškození došlo k záznamu obrazu (a samozřejmě i zvuku) i se zmíněným rozpadem řádkové synchronizace.
Pokračování 3
Dá se samozřejmě polemizovat o tom, jestli je lepší grabovat do DV nebo MPEG-2, ale nic to nemění na tom, že převodníky obou kamer nebyly schopné zpracovat signál z poškozené VHS. Proto tedy (jako vždy) doporučuju pro tento účel sehnat grafiku s VIVO nebo TV kartu. Podmínkou ale je, aby převodník na této kartě byl Rage Theater nebo Theater xxx od ATI. Sehnat takovou kartu je bohužel čím dál těžší, protože největším "přínosem" AMD do ATI byla likvidace veškerých aktivit ATI v oblasti zpracování analogového videa (přerušení/ukončení vývoje MMC, zrušení karet AIW atd.).
Dá se samozřejmě polemizovat o tom, jestli je lepší grabovat do DV nebo MPEG-2, ale nic to nemění na tom, že převodníky obou kamer nebyly schopné zpracovat signál z poškozené VHS. Proto tedy (jako vždy) doporučuju pro tento účel sehnat grafiku s VIVO nebo TV kartu. Podmínkou ale je, aby převodník na této kartě byl Rage Theater nebo Theater xxx od ATI. Sehnat takovou kartu je bohužel čím dál těžší, protože největším "přínosem" AMD do ATI byla likvidace veškerých aktivit ATI v oblasti zpracování analogového videa (přerušení/ukončení vývoje MMC, zrušení karet AIW atd.).
Ne, tohle mě nenapadlo. Odpoledne každopádně vyzkouším.
Jen mám trochu obavu, že to nepomůže. Pokud je to neustabilizováním signálu, který jde do kamery - nebude mít způsob, jak NÁSLEDNĚ s digitalizovaným signálem naložit (buď poslat do PC nebo nahrát na pásku) na to vliv...
Jen mám trochu obavu, že to nepomůže. Pokud je to neustabilizováním signálu, který jde do kamery - nebude mít způsob, jak NÁSLEDNĚ s digitalizovaným signálem naložit (buď poslat do PC nebo nahrát na pásku) na to vliv...
[QUOTE=Stano_tvf;185626]Doporučujem Canopus napr. ADVC55. Problémy so starými páskami neexistujú.[/QUOTE]
si spal?
si spal?
Reinkarnace (při prohledávání fóra a "svých" threadů jsem na to narazil...)
Zkoušel jsem zaznam VHS > HV20 (DV páska) a je to naprosto stejné jako při použití A/D on_board převodníku.
Dostat se k lepší grabovací kartě (viz reakce výše) namám jak, stejně tak nemám kde si půjčit jiné/lipší video. Všechny VHS záznamy jsem (i s občasnými výpadky barev) zdigitalizovat a uložil do datového skladu. VHS pásky jdou do "archivu"; vrátím se k nim jedině v případě, že bych se dostal v lepšímu HV.
Novější, méně hrané (respektive nehrané) VHS pásky jsou na tom podstatně lépe.
Nechat si to někde zpracovat se mi moc nechce. Vyplázl bych určitě (s ohledem na délku zázanů) 10kKč či více a to nechci (to bych si mohl rovnou koupit nějakého toho Canopuse). Zázrak z pásků z let 1990-95 se stejně nedá očekávat...
Zkoušel jsem zaznam VHS > HV20 (DV páska) a je to naprosto stejné jako při použití A/D on_board převodníku.
Dostat se k lepší grabovací kartě (viz reakce výše) namám jak, stejně tak nemám kde si půjčit jiné/lipší video. Všechny VHS záznamy jsem (i s občasnými výpadky barev) zdigitalizovat a uložil do datového skladu. VHS pásky jdou do "archivu"; vrátím se k nim jedině v případě, že bych se dostal v lepšímu HV.
Novější, méně hrané (respektive nehrané) VHS pásky jsou na tom podstatně lépe.
Nechat si to někde zpracovat se mi moc nechce. Vyplázl bych určitě (s ohledem na délku zázanů) 10kKč či více a to nechci (to bych si mohl rovnou koupit nějakého toho Canopuse). Zázrak z pásků z let 1990-95 se stejně nedá očekávat...