Filmy z přerušeného festivalu Jeden svět jsou nyní dostupné online

12.3.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Kvůli opatřením proti šíření koronaviru byl tento týden zrušen festival dokumentárních filmů Jeden svět. Fanoušci ovšem mohou vybrané snímky sledovat z pohodlí domova přes portál DAFilms.cz.
Českou vládou přijatá opatření, která mají zabránit šíření koronaviru ovlivnila také dvě významné události pro filmové fanoušky. Febiofest, který měl začít 19. března, se přesunul na září. A přerušen byl také již probíhající festival dokumentárních filmů Jeden svět. Organizátoři zatím nestanovili náhradní termín, ale předpokládají, že projekce budou pokračovat za několik měsíců. Milovníci dokumentárního filmu ovšem o vybrané snímky nepřijdou ani přes zavřené kinosály. Mohou si je totiž přehrát v pohodlí (a bezpečí) domova na displeji svého počítače, smartphonu či tabletu.

Filmy jsou přístupné prostřednictvím portálu DAFilms.cz (nebo přes stránky jedensvet.cz), kde jej mohou diváci půjčit za 59 Kč, případně stáhnout za 99 Kč. Ke sledování bohužel není možné využít předplatné na DAFilms.cz. Většina filmů bude dostupná s českými, případně anglickými titulky. V tuto chvíli zahrnuje nabídka čtrnáct titulů, ale podle organizátorů se ještě v následujících dnech rozšíří – patrně podle toho, zda se u některých filmů podaří vyjednat licenční práva. Dokumenty budou přístupné do úterý 17. března. Jedinou výjimkou je film Psí láska, který bude mít na DAFilms.cz světovou premiéru a dostupný bude pouze zítra po dobu několika hodin.

Psí láska odhaluje příběh závodnice, která se vydává do Švédska na jeden z nejtěžších závodů psích spřežení. Ke zhlédnutí je připraven také zahajovací snímek letošního festivalu Země medu o makedonské včelařce Atidže. Dokument Pro Samu zaznamenávající válečnou realitu syrského Aleppa byl dokonce nominován na Oscara. Ke zhlédnutí ovšem budou také filmy, které se na festivalu nestihly promítat.

Filmy z Jednoho světa dostupné online s datem zpřístupnění:

• Psí láska – 13. března od 19:00 do 3:00
  • Pro Samu – 12. března