Předplacený digitální obsah si nyní přehrajete v celé EU

Předplacený digitální obsah si nyní přehrajete v celé EU
, , aktualita
V Evropské unii začala platit nová pravidla, která jsou prvním krokem k vytvořením jednotného digitálního trhu. Pokud si občan ve své domovské zemi zaplatí za obsah, může k němu přistupovat v celé EU, mizí tedy problémy s regionální dostupností.
reklama
Pravidelně si platíte za Netflix, Amazon Video nebo Spotify, ale když si chcete dopřát nějaký film či hudbu na dovolené či služební cestě v zahraničí, zjistíte, že kvůli regionálním omezením máte smůlu. Tomu by nyní měl být konec ve všech členských státech Evropské unie. 1. dubna 2018 vstoupila v platnost nová pravidla s cílem vytvořit jednotný digitální trh. Pokud v jedné zemi zaplatíte za digitální obsah, jako jsou videa, hudba, hry nebo elektronické knihy, musí poskytovatel zajistit, abyste k němu měli přístup i z jakékoliv jiné země EU. Tím je zajištěno, že při cestě do zahraničí nepřijdete o zaplacený obsah kvůli různým licenčním dohodám. Podle EU tato změna přinese výhodu také pro poskytovatele, kteří budou schopni poskytnout tuto přeshraniční přenosnost svým uživatelům, aniž by se museli zabývat vyjednáváním dalších licencí.
 
 
Zájem o předplatné digitálního obsahu přitom neustále roste a 60 % mladých Evropanů tvrdí, že možnost cestování s online předplatným je pro ně při výběru služby důležitá. Pravidla o zákazu geoblokace se týkají pouze placeného obsahu, nikoliv bezplatných služeb, jako je například iVysílání České televize. Pokud si ovšem zaplatíte například za předplatné HBO Go, máte nyní jistotu, že budete mít přístup ke stejnému obsahu, ať budete zrovna cestovat kdekoliv v EU.
 
Stále se ovšem bavíme pouze o obsahu přístupném v domovské zemi a asi nejlépe to můžeme demonstrovat na příkladu Netflixu, jehož nabídka obsahu se v jednotlivých zemích značně liší. Pokud bydlíte v České republice a zařídíte si předplatné Netflixu, budete mít v celé EU přístup k obsahu, který nabízí „česká“ verze služby. Při návštěvě Německa budete mít stále přístup jen k obsahu, který Netflix nabízí pro české uživatele. Z nového nařízení tedy budou těžit hlavně uživatelé ze zemí jako Německo nebo Francie, kde jsou přece jen rozsáhlejší katalogy obsahu.
 
O zcela jednotném trhu bychom se mohli bavit až v případě, kdy by byl poskytovatel nucen nabízet obsah, který by zpřístupnil alespoň v jedné členské zemi, v celé EU. Otazník také visí nad tím, jak jednotliví poskytovatelé technicky zajistí, aby uživatelé nového nařízení nezneužívali. Spolu s ním se totiž usnadnila cesta pro ty, kdo si chtějí předplatit nějakou zahraniční službu nebo zahraniční verzi služby dostupné u nás. Pokud by si český uživatel předplatil například německý Netflix, nemusel by následně řešit problémy s VPN, neboť by jako „německý“ předplatitel měl přístup k obsáhlejšímu katalogu, i když by fyzicky neopustil Českou republiku a používal (s výjimkou registrace) českou IP adresu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
3D už netáhne ani v kinech, na televizorech dokonce vymřelo 3D už netáhne ani v kinech, na televizorech dokonce vymřelo
Mezi diváky dlouhodobě klesá zájem o filmy ve 3D, jak ukazují data z USA a Kanady. Do kina chodí na tento formát stále méně lidí a klesá také počet nabízených filmů. 3D televizory potom dokonce téměř vymizely z trhu.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Televize Philips 5863 se soundbarem získala ocenění za design Televize Philips 5863 se soundbarem získala ocenění za design
Společnost TP Vision se může pochlubit jedním z letošních ocenění Red Dot za design. Získal jej univerzální model Philips 5863, který zajímavě spojuje menší televizor a bezdrátový reproduktor.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Diváci České televize nepřijdou o Sport ani Déčko s Artem Diváci České televize nepřijdou o Sport ani Déčko s Artem
Česká televize mění názor a vrátí divákům dvojkanál ČT :D + Art, stejně tak nedojde k plánovému vypnutí ČT Sport. Na druhou stranu to bude znamenat o něco horší obraz i omezení doplňkových služeb pro všechny kanály z multiplexu 1.
21.4.2018, aktualita, Jáchym Šlik
LG chce navýšit výrobu OLED panelů skoro šestkrát LG chce navýšit výrobu OLED panelů skoro šestkrát
V roce 2021 chce LG Display údajně vyrobit přes 10 milionů televizních OLED obrazovek. Pro dosažení tohoto cíle plánuje společnost obrovské investice do svých výrobních kapacit. OLED TV začínají dominovat segmentu prémiových modelů.
18.4.2018, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář
Sony se pochlubilo obřím 8K microLED displejem Sony se pochlubilo obřím 8K microLED displejem
Sony představilo obří displej Cinema LED, kterým společnost označuje technologii microLED. Vyznačuje se obrovskou úhlopříčkou 440” a rozlišením 8K, složen je přitom z menších modulů. Setkat se s ním bude moct v kinosálech, ale i jinde.
16.4.2018, aktualita, Jáchym Šlik