Ericsson převzal Mediaroom
21.10.2013, Radek Jahoda, aktualita
Microsoft založil Mediaroom jako online IPTV platformu, ale jak se chce více soustředit na jeho herní konzoli Xbox, která je i víceúčelovým multimediálním centrem, rozhodl se přenechat Mediaroom Ericssonu.
Mediaroom zabírá asi 25% celosvětového trhu s IPTV, celkem ho využívá cca 13 mil. domácností v 60 zemích světa. Celkový počet set-top-boxů, které jsou připojeny na Mediaroom, je asi 24 miliónů.
„Tato akvizice ještě více upevňuje naši pozici přímo v srdci tohoto zajímavého a inovativního odvětví,“ uvádí Per Borgklint, senior viceprezident a šéf Business Unit Support Solutions v Ericssonu. „Počet předplatitelů IPTV by měl podle odhadů narůst o 18 % každý rok, v roce 2015 by se měl ustálit na počtu 105 milionů předpaltitelů. Zakomponováním společnosti Mediaroom do našeho portfolia řešení jsme se našim zákazníkům stali nejlepším možným partnerem na jejich cestě k TV multi-screen službám dostupným odkudkoli, stejně tak při optimalizaci přenosu videa v každé síti,“ uzavírá Borgklint.
Na Mediaroom pracovalo v Microsoftu 400 lidí, kteří se nyní přesunou do společnosti Ericsson. Celá organizace Mediaroom zůstane nedotčena, v čele bude stále stát Pete Thompson.
![](ericsson-prevzal-mediaroom/5189/img/body-0.608.gif)
Ericsson si nechat udělat také studii, jakým způsobem přijímají (a jak se budou přijímat) lidé různý obsah. Podle něj roste výrazně podíl streamovaného videa, 63% lidí sleduje streamovaná videa každý týden a roste i zájem o obsah generovaný uživateli - YouTube a podobné kanály sleduje 82% lidí každý měsíc. Roste hlavně počet u starší lidí, kteří tento obsah teprve objevují. Zájem o televizi se přesouvá z filmů a seriálů ke sportovním přenosům a dalším událostem „tady a teď“ a zároveň je diskutují na sociálních sítích. Naopak sledování filmů a seriálů se postupně přesouvá na internet.
Zdroj: Pram, Ericsson
„Tato akvizice ještě více upevňuje naši pozici přímo v srdci tohoto zajímavého a inovativního odvětví,“ uvádí Per Borgklint, senior viceprezident a šéf Business Unit Support Solutions v Ericssonu. „Počet předplatitelů IPTV by měl podle odhadů narůst o 18 % každý rok, v roce 2015 by se měl ustálit na počtu 105 milionů předpaltitelů. Zakomponováním společnosti Mediaroom do našeho portfolia řešení jsme se našim zákazníkům stali nejlepším možným partnerem na jejich cestě k TV multi-screen službám dostupným odkudkoli, stejně tak při optimalizaci přenosu videa v každé síti,“ uzavírá Borgklint.
Na Mediaroom pracovalo v Microsoftu 400 lidí, kteří se nyní přesunou do společnosti Ericsson. Celá organizace Mediaroom zůstane nedotčena, v čele bude stále stát Pete Thompson.
![](ericsson-prevzal-mediaroom/5189/img/body-0.608.gif)
Ericsson si nechat udělat také studii, jakým způsobem přijímají (a jak se budou přijímat) lidé různý obsah. Podle něj roste výrazně podíl streamovaného videa, 63% lidí sleduje streamovaná videa každý týden a roste i zájem o obsah generovaný uživateli - YouTube a podobné kanály sleduje 82% lidí každý měsíc. Roste hlavně počet u starší lidí, kteří tento obsah teprve objevují. Zájem o televizi se přesouvá z filmů a seriálů ke sportovním přenosům a dalším událostem „tady a teď“ a zároveň je diskutují na sociálních sítích. Naopak sledování filmů a seriálů se postupně přesouvá na internet.
Zdroj: Pram, Ericsson