Recenze  |  Aktuality  |  Články
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Audio a domácí kina
Kamery
Multimediální centra
Projektory
Streaming videa
Televize
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Google News  |   Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie  |   Svět mobilně

Do klubu HDR10+ se připojuje Warner Bros.

, , aktualita
Relativně nedávno vzniklý formát HDR10+ získal dalšího významného spojence z řad holywoodských studií, který pomůže přinést další obsah. Kromě toho vzniklo nové logo, které začneme vídat třeba na podporovaných televizorech.

Teprve v dubnu loňského roku oznámily společnosti Samsung a Amazon nový standard vysokého dynamického rozsahu, který pojmenovali HDR10+. Vyjádřili tak, že staví na dobře známém formátu HDR10, především na jeho otevřenosti, kterou zachovávají, ale navíc přidávají tzv. dynamická metadata dosud vyhrazená jen Dolby Vision. Ač je Samsung nejvýznamnější značkou televizorů na světě a Amazon zase jedním z průkopníků vlastního streamovaného obsahu, bez partnerstvími s dalšími společnostmi by neměli takovou šanci se svým novým formátem prorazit. Spolupracují proto s Panasonicem, podporu HDR10+ potom přislíbil ve svých televizorech také Philips.
 
 
Nové logo standardu HDR10+ a přehled partnerů, kteří jsou součástí aliance
 
Co se týče obsahu, kromě Amazonu byl od počátku členem aliance holywoodské studio 20th Century Fox. A nyní se přidává další významný hráč – Warner Bros. Ale zatímco 20th Century Fox žádné filmy v Dolby Vision nevydal, Warner Bros. už ano, takže bude nejspíš podporovat oba konkurenční HDR formáty s dynamickými metadaty. Kdy vyjde první snímek zatím nebylo řečeno, ale nejspíš se tak stane někdy během letošního roku. Novinky o HDR10+ bychom se mohli dozvědět na veletrhu CES 2018, proto bylo v předstihu odhaleno nové logo. A vídat jej v budoucnu budeme čím dál častěji, neboť formát se (za určitý poplatek) otevře všem výrobcům televizorů, Blu-ray přehrávačů nebo set-top boxů.
 
O podporu platformy HDR10+ se údajně nyní vážně zajímá před 25 společností z různých oborů, tedy jak výrobců zařízení, tak vydavatelů a poskytovatelů obsahu.
 


reklama
reklama