Do klubu HDR10+ se připojuje Warner Bros.

Do klubu HDR10+ se připojuje Warner Bros.
, , aktualita
Relativně nedávno vzniklý formát HDR10+ získal dalšího významného spojence z řad holywoodských studií, který pomůže přinést další obsah. Kromě toho vzniklo nové logo, které začneme vídat třeba na podporovaných televizorech.
reklama
Teprve v dubnu loňského roku oznámily společnosti Samsung a Amazon nový standard vysokého dynamického rozsahu, který pojmenovali HDR10+. Vyjádřili tak, že staví na dobře známém formátu HDR10, především na jeho otevřenosti, kterou zachovávají, ale navíc přidávají tzv. dynamická metadata dosud vyhrazená jen Dolby Vision. Ač je Samsung nejvýznamnější značkou televizorů na světě a Amazon zase jedním z průkopníků vlastního streamovaného obsahu, bez partnerstvími s dalšími společnostmi by neměli takovou šanci se svým novým formátem prorazit. Spolupracují proto s Panasonicem, podporu HDR10+ potom přislíbil ve svých televizorech také Philips.
 
 
Nové logo standardu HDR10+ a přehled partnerů, kteří jsou součástí aliance
 
Co se týče obsahu, kromě Amazonu byl od počátku členem aliance holywoodské studio 20th Century Fox. A nyní se přidává další významný hráč – Warner Bros. Ale zatímco 20th Century Fox žádné filmy v Dolby Vision nevydal, Warner Bros. už ano, takže bude nejspíš podporovat oba konkurenční HDR formáty s dynamickými metadaty. Kdy vyjde první snímek zatím nebylo řečeno, ale nejspíš se tak stane někdy během letošního roku. Novinky o HDR10+ bychom se mohli dozvědět na veletrhu CES 2018, proto bylo v předstihu odhaleno nové logo. A vídat jej v budoucnu budeme čím dál častěji, neboť formát se (za určitý poplatek) otevře všem výrobcům televizorů, Blu-ray přehrávačů nebo set-top boxů.
 
O podporu platformy HDR10+ se údajně nyní vážně zajímá před 25 společností z různých oborů, tedy jak výrobců zařízení, tak vydavatelů a poskytovatelů obsahu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
Hisense představil své první OLED TV, zradil tak QLED Alliance? Hisense představil své první OLED TV, zradil tak QLED Alliance?
Hisense, mimochodem jeden ze zakládajících členů QLED Alliance, uvádí na trh svou první OLED TV. Jedná se o elegantní model s tenkým designem, který lze pořídit ve dvou velikostech. Dorazit by mohl i na evropské trhy.
17.11.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Netflix zkouší mobilní streamování za poloviční cenu Netflix zkouší mobilní streamování za poloviční cenu
Některé trhy jsou na cenu streamovacích služeb citlivější než jiné, a proto Netflix zkouší zavést ještě levnější plány předplatného svých služeb. Tentokrát půjde o možnost přehrávat obsah jen na mobilních zařízeních.
16.11.2018, aktualita, Milan Šurkala
Samsung QLED TV pro rok 2019 poodhalují své zbraně Samsung QLED TV pro rok 2019 poodhalují své zbraně
Samsung si zaregistroval velké množství ochranných známek, které označují technologie pro vylepšení obrazu i zvuku. Většinu z nich by mohl využít u příští generace svých televizorů, kterou ukáže na CES 2019.
16.11.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Streamovací služba Hulu se rozšíří do celého světa Streamovací služba Hulu se rozšíří do celého světa
Disney, které se brzy stane většinovým akcionářem ve společnosti Hulu, má v plánu tuto streamovací službu rozšířit mimo USA. Netflix a Amazon tedy v budoucnu získají další konkurenci na mezinárodních trzích.
14.11.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Philips OLED+ 903 vstupuje na český trh. Jaká je cena? Philips OLED+ 903 vstupuje na český trh. Jaká je cena?
Philips uvedl na český trh svou další OLED TV . Tentokrát se jedná o cenami ověnčený model, který by měl kromě výborné obrazové kvality nabídnout také nadprůměrný zvuk. Ve výbavě totiž nalezneme integrovaný soundbar od Bowers & Wilkins.
13.11.2018, aktualita, Jáchym Šlik