Do klubu HDR10+ se připojuje Warner Bros.

Do klubu HDR10+ se připojuje Warner Bros.
, , aktualita
Relativně nedávno vzniklý formát HDR10+ získal dalšího významného spojence z řad holywoodských studií, který pomůže přinést další obsah. Kromě toho vzniklo nové logo, které začneme vídat třeba na podporovaných televizorech.
reklama
Teprve v dubnu loňského roku oznámily společnosti Samsung a Amazon nový standard vysokého dynamického rozsahu, který pojmenovali HDR10+. Vyjádřili tak, že staví na dobře známém formátu HDR10, především na jeho otevřenosti, kterou zachovávají, ale navíc přidávají tzv. dynamická metadata dosud vyhrazená jen Dolby Vision. Ač je Samsung nejvýznamnější značkou televizorů na světě a Amazon zase jedním z průkopníků vlastního streamovaného obsahu, bez partnerstvími s dalšími společnostmi by neměli takovou šanci se svým novým formátem prorazit. Spolupracují proto s Panasonicem, podporu HDR10+ potom přislíbil ve svých televizorech také Philips.
 
 
Nové logo standardu HDR10+ a přehled partnerů, kteří jsou součástí aliance
 
Co se týče obsahu, kromě Amazonu byl od počátku členem aliance holywoodské studio 20th Century Fox. A nyní se přidává další významný hráč – Warner Bros. Ale zatímco 20th Century Fox žádné filmy v Dolby Vision nevydal, Warner Bros. už ano, takže bude nejspíš podporovat oba konkurenční HDR formáty s dynamickými metadaty. Kdy vyjde první snímek zatím nebylo řečeno, ale nejspíš se tak stane někdy během letošního roku. Novinky o HDR10+ bychom se mohli dozvědět na veletrhu CES 2018, proto bylo v předstihu odhaleno nové logo. A vídat jej v budoucnu budeme čím dál častěji, neboť formát se (za určitý poplatek) otevře všem výrobcům televizorů, Blu-ray přehrávačů nebo set-top boxů.
 
O podporu platformy HDR10+ se údajně nyní vážně zajímá před 25 společností z různých oborů, tedy jak výrobců zařízení, tak vydavatelů a poskytovatelů obsahu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
3D už netáhne ani v kinech, na televizorech dokonce vymřelo 3D už netáhne ani v kinech, na televizorech dokonce vymřelo
Mezi diváky dlouhodobě klesá zájem o filmy ve 3D, jak ukazují data z USA a Kanady. Do kina chodí na tento formát stále méně lidí a klesá také počet nabízených filmů. 3D televizory potom dokonce téměř vymizely z trhu.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Televize Philips 5863 se soundbarem získala ocenění za design Televize Philips 5863 se soundbarem získala ocenění za design
Společnost TP Vision se může pochlubit jedním z letošních ocenění Red Dot za design. Získal jej univerzální model Philips 5863, který zajímavě spojuje menší televizor a bezdrátový reproduktor.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Diváci České televize nepřijdou o Sport ani Déčko s Artem Diváci České televize nepřijdou o Sport ani Déčko s Artem
Česká televize mění názor a vrátí divákům dvojkanál ČT :D + Art, stejně tak nedojde k plánovému vypnutí ČT Sport. Na druhou stranu to bude znamenat o něco horší obraz i omezení doplňkových služeb pro všechny kanály z multiplexu 1.
21.4.2018, aktualita, Jáchym Šlik
LG chce navýšit výrobu OLED panelů skoro šestkrát LG chce navýšit výrobu OLED panelů skoro šestkrát
V roce 2021 chce LG Display údajně vyrobit přes 10 milionů televizních OLED obrazovek. Pro dosažení tohoto cíle plánuje společnost obrovské investice do svých výrobních kapacit. OLED TV začínají dominovat segmentu prémiových modelů.
18.4.2018, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář
Sony se pochlubilo obřím 8K microLED displejem Sony se pochlubilo obřím 8K microLED displejem
Sony představilo obří displej Cinema LED, kterým společnost označuje technologii microLED. Vyznačuje se obrovskou úhlopříčkou 440” a rozlišením 8K, složen je přitom z menších modulů. Setkat se s ním bude moct v kinosálech, ale i jinde.
16.4.2018, aktualita, Jáchym Šlik