American Customer Satisfaction Index (ACSI) je ukazatel spokojenosti amerických zákazníků s poskytovanými službami a produkty. Zahrnuje mnoho různých kategorií včetně platforem pro streamované video, na které se dnes podíváme. Vzhledem k tomu, že výzkum probíhá každoročně, můžeme sledovat i proměny ve spokojenosti zákazníků. Letos se ovšem v této kategorii objevili dva významní nováčci. A jeden z nich dokonce hned vytvořil nový rekord. Disney+ totiž v indexu získalo 80 bodů ze 100, což se žádné jiné službě pro streamované video zatím nepodařilo. Disney+ zároveň předběhlo Netflix, který se 78 body skončil druhý. Ve srovnání s rokem 2018 si pohoršil o jeden bod.

Průměr v dané kategorii činí 76 bodů, přičemž stejného bodového výsledku dosáhla služba Amazon Prime Video. O něco menší důvod k radosti může mít Apple TV+, vedle Disney+ další nováček v ACSI. Apple TV+ získalo hodnocení 74 bodů ze 100, což je na úrovni Google Play Movies a HBO. Nutno dodat, že ASCI je vypočítáno pomocí algoritmu z odpovědí uživatelů na tři otázky. Zmiňovaných 74 bodů tedy neznamená, že by 74 % zákazníků bylo se službou spokojeno a zbylých 26 % nikoliv. Mnohem větší význam dává toto číslo při srovnání více služeb, nebo sledování spokojenosti zákazníků v průběhu let.
Platforma Disney+ byla spuštěna v listopadu 2019 a do letošního května získala přes 54 milionů předplatitelů, ačkoliv je dostupná pouze na některých světových trzích. Během pandemie COVID-19 se společnost z důvodu omezeného provozu kin rozhodla uvést několik očekávaných filmů ve světové premiéře právě v Disney+. Minulý týden se to týkalo dobrodružného snímku Artemis Fowl, 3. července bude následovat muzikál Hamilton. Možná právě z toho důvodu Disney+ ukončilo možnost si službu před zaplacením na týden vyzkoušet. Největší platformou z hlediska počtu předplatitelů zůstává Netflix, který používá 183 milionů lidí po celém světě. Apple nezveřejňuje čísla týkající se jeho služby TV+.
Zdroj: Theacsi.org, Macrumors.com