Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Disney odejde z Netflixu a vytvoří vlastní streamovací službu

10.8.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Disney má od roku 2012 exkluzivní smlouvu s americkým Netflixem, po vypršení však neplánuje její prodloužení. Místo toho chce společnost své filmy nabízet prostřednictvím své vlastní služby pro streamování videí.
Streamování filmů má budoucnost a velké mediální společnosti jsou si toho samozřejmě vědomy. Disney na americkém trhu nabízí své filmy exkluzivně na Netflixu, a to díky smlouvě uzavřené v roce 2012. Místo jejího prodlužování nebo hledání jiného partnera však chce Disney spustit vlastní službu pro streamování svých filmů, k čemuž by mělo dojít v roce 2019. Technickou stránku zajistí společnost BAM Tech, v které Disney přikoupilo 42% podíl za 1,58 miliard dolarů (dosud vlastnilo jen 33% podíl), díky čemuž je teď už jejím majoritním vlastníkem. Tím, že Disney začne své filmy nabízet přímo, nikoliv přes prostředníka, vstoupí do konkurenčního boje Netflixu, Amazon Video, Hulu a dalších služeb.
 
 
V nové službě naleznou diváci nejen filmy od Disneyho a Pixaru, ale také obsah z televizních kanálů jako Disney Channel, Disney Junior a Disney XD, které dosud mají samostatné aplikace pro přehrávání pořadů. Generální ředitel společnosti (CEO) Bob Iger prohlásil, že ve službě nebudou chybět trháky jako Toy Story 4 (Příběh hraček 4), Frozen 2 (Ledové království 2) a The Lion King (Lví král). Nejprve bude spuštěna v USA, ale plánuje se její rychlé rozšíření po světě. Filmy od Disneyho a Pixaru nebudou v rámci Netflixu už od roku 2019 dostupné. Prozatím nebylo potvrzeno, že (resp. kdy) zmizí z Netflixu i filmy od Marvelu a LucasFilmu (Star Wars).
 
Streamování obsahu si společnost vyzkouší nanečisto už počátkem roku 2018, kdy plánuje spustit samostatnou službu v rámci svého sportovního kanálu ESPN. Sportovní fanoušci se mohou těšit na přibližně 10 000 sportovních událostí ročně včetně utkání MLB, NHL, MLS a Grand Slamu.