Česká televize musí podle zákona převádět z výnosu reklamy 12,5 milionu korun měsíčně Státnímu fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie, což je ročně 150 milionů Kč. Tato částka je mandatorním výdajem, zůstává tak beze změny i při předpokládaném poklesu příjmů z reklam. Zároveň má ČT převádět z výnosu reklamy 1,25 milionu korun měsíčně na účet pro rozvoj digitálního vysílání, který spravuje Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Na rok 2011 to tak bude celkem 15 milionů Kč.

Zbylou část výnosu z reklam ukládá ČT na svůj zvláštní účet, letos to bude podle odhadu 315 milionů korun. Dvě třetiny peněz uložených na tomto účtu může ČT použít na podporu a rozvoj digitálního televizního vysílání. Ostatní prostředky z tohoto účtu může použít na správu a digitalizaci svého archivu, letos to má být 66 milionů korun.
Není bez zajímavosti, že částka odpovídající výší příjmů z reklamy (480 milionů Kč), odpovídá nákladům, které v letošním roce spolkne jen sportovní kanál ČT4. Jedná se o externí náklady, které televize platí vedle svých interních kapacit a pracovníků. Celých 310 milionů Kč padne jen na nákup vysílacích práv.
Vláda navrhovanou podobu Rozpočtu účtu České televize pro užití výnosu z reklam na rok 2011 včera schválila.
Zdroj: Mediář.cz