Bang & Olufsen přinese kvalitní audio příslušenství pro Xbox Series X

9.6.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Bang & Olufsen vstupuje do herního průmyslu. Známý výrobce oznámil partnerství s Microsoftem, v rámci kterého přinese příslušenství navržené pro konzole Xbox. Kompatibilní ovšem bude i s jinými produkty.
Ve druhé polovině roku bude představen Xbox Series X a této příležitosti chce využít Bang & Olufsen ke vstupu do herního průmyslu. Dánský výrobce reproduktorů, sluchátek, ale třeba také drahých televizorů, uzavřel partnerství s Microsoftem. Společnosti to oznámily v tiskové zprávě, i když zatím bez podrobností. Těšit se můžeme na high-endové audio příslušenství, které bude součástí programu „Designed for Xbox“. Ačkoliv produkty budou navrženy pro herní konzoli od Microsoftu, kompatibilní budou i s jinými zařízeními. Výhodou by mohly být exkluzivní funkce integrované pro Xbox Series X.

Ačkoliv na představení prvních produktů si patrně počkáme ještě pár týdnů nebo spíš měsíců, už nyní se objevily náznaky, že jednou z novinek budou (patrně bezdrátová) sluchátka. Web FlatpanelsHD potom spekuluje o reproduktorech a dalším příslušenství podporující protokol pro bezdrátový přenos zvuku WiSA. Společnost Bang & Olufsen stála u zrodu tohoto standardu a Microsoft se připojil v roce 2017. Již aktuální herní konzole Xbox One jsou certifikovány jako „WiSA Ready“, což znamená možnost připojení USB vysílače pro spojení s kompatibilními reproduktory.

„Vstupem do herního průmyslu chceme dělat to, co umíme nejlépe: poskytovat vynikající zvukový výkon zabalený do úžasného designu a solidní řemeslné práce. V oblasti her vidíme velký komerční potenciál a jsme přesvědčeni, že v Xboxu jsme našli ideálního partnera, abychom mohli tento potenciál realizovat,“ prohlásil Christoffer Poulsen, vedoucí produktového managementu ve společnosti Bang & Olufsen.

Microsoft již prozradil řadu podrobností o chystané herní konzoli nové generace. Kromě designu odhalil americký výrobce také hardwarové parametry nebo podobu gamepadu. Představeny byly také první hry od studií třetích stran. Co se týče zvuku, Xbox Series X by měl využívat dedikovaný audio čip. To znamená, že ke zpracování zvuku bude docházet nezávisle na procesoru. Podobné řešení zvolilo také Sony u konkurenčního PlayStatonu 5. Finální verze nového Xboxu bude postrádat optický audio výstup, místo toho bude zvuk přenášen výhradně přes HDMI 2.1.