Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Apple TV+ rozšíří svou nabídku o filmy a seriály od jiných studií

19.5.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Apple zatím ve své službě TV+ vsází na obsah z vlastní produkce, ale to by se brzy mělo změnit. Hovoří se totiž o tom, že společnost chce získat licenci na filmy a seriály od jiných studí, aby rozšířila svou databázi.
Apple svou vlastní službu pro streamování videa spustil vloni v září a proti Netflixu či další konkurenci vyniká cenou. Stojí jen 139 Kč měsíčně, přičemž předplatné lze sdílet s dalšími členy rodiny. Důvodem je omezená nabídka obsahu, neboť Apple TV+ se zaměřuje na originální pořady z vlastní produkce, jako jsou série For All Mankind, Dickinson nebo Snoopy in Space. To by se ovšem brzy mohlo změnit, neboť Apple podle všeho jedná s několika hollywoodskými studii o licenci pro starší filmy a seriály, které by tak měly rozšířit databázi platformy TV+.
 
 
Zatím nebylo nic oficiálně potvrzeno, ale podle osob blízkých zdroji mělo již dokonce dojít k podepsání smlouvy ohledně některých pořadů. Prozatím ovšem není známo, o jaké tituly jde ani s jakými studii Apple jedná. Údajně by ovšem nemělo jít o žádné významné franšízy. Možná i z toho důvodu, že si je již rozebrala konkurence. O nejoblíbenější seriály jako Přátelé nebo Teorie velkého třesku platformy svádějí boj a neváhají za exkluzivitu zaplatit astronomické sumy. Kombinaci původní produkce s licencovaným obsahem využívají ve svých službách pro streamování videa hlavní konkurenti jako Netflix, HBO, Hulu nebo Amazon. A právě jim by chtěl Apple konkurovat více, než doposud.
 
Apple se změnou strategie přichází v době, kdy význam služeb pro streamování videa výrazně roste. Důvodem je pandemie koronaviru, která nutí lidi zůstávat doma a trávit čas třeba právě sledováním filmů. Rekordního počtu 16 milionů nových předplatitelů dosáhl v uplynulých měsících Netflix, ale v případě Applu patrně nebudou čísla tak impozantní. Do letošního února si mělo službu TV+ předplatit 10 milionů uživatelů, ale pouze asi polovina z nich aktivně sledovala obsah. Stejný počet lidí se během jediného dne přihlásilo k odběru služby Disney+ v USA, nedávno potom platforma ohlásila dokonce 50 milionů předplatitelů.
 
V posledním čtvrtletí měl Apple ze svých služeb, kam se řadí i TV+, příjmy 13,3 miliard dolarů, tedy asi 23 % ze všech svých příjmů. Pokud bude trend pokračovat, bude v budoucnu docházet ke zvýšení podílu a úkor hardwaru a jiných zdrojů příjmů.