Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Analytici očekávají 223 milionů prodaných TV v roce 2021. Více než vloni

7.2.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Letos by se mělo prodat o skoro 3 % více televizorů než vloni. Analytici tvrdí, že nárůstem bude stát pokračující pandemie koronaviru i očekávané sportovní události. Mezi zákazníky údajně roste zájem o větší úhlopříčky.
Rok 2020 byl pro trh s televizory dosti kolísavý. Velmi nadějné vyhlídky ze začátku roku narušilo šíření koronaviru v asijských zemích, které vedlo k uzavírání továren a obrovskému propadu v prodejích. Analytici začali věštit historicky nejhorší rok pro trh s televizory. Po několika měsících ovšem došlo k obratu. Výroba byla obnovena a zájem zákazníků o novou TV raketově vzrostl, neboť kvůli vládním restrikcím ve většině zemí a obavě obyvatel z nákazy se z obrazovky stala jedna z mála možnosti trávení volného času. Ve čtvrtém kvartálu museli někteří výrobci opět pozdržet dodávky kvůli chybějícím čipům. Výsledkem bylo 217 milionů prodaných televizí v roce 2020, což znamená meziroční pokles jen o 0,3 %.
 
 
A jaké jsou vyhlídky pro rok 2021? Analytická společnost TrendForce předpokládá, že letos se k zákazníkům po celém světě dostane 223 milionů nových televizorů. Mělo by tedy dojít k meziročnímu nárůstu o 2,8 %. Důvodem by měla být přetrvávající pandemie onemocnění COVID-19 a konání významných sportovních událostí v čele s Letními olympijskými hrami v Tokiu, která byla přesunuta z loňského roku. Zvýšená poptávka po televizích před významnými sportovními událostmi není ničím překvapivým. Vloni proto vzhledem ke zrušení olympiády či fotbalového šampionátu někteří fanoušci odložili nákup nové TV do letošního roku.
 
TrendForce také očekává pokračující trend většího zájmu o větší televize na úkor malých. Ve druhé polovině roku 2020 vzrostl meziročně prodej úhlopříček větších než 65 palců o 23,4 %, v případě 70 a více palců dokonce o 47,8 %. V roce 2021 by měl prodej televizí s úhlopříčkou 65 palců a více vzrůst o dalších minimálně 30 %. Podle analytiků se výrobci zaměřují na větší úhlopříčky, a to kvůli vyšším maržím. Rostoucí ceny panelů totiž způsobily, že televize z kategorie 32 až 55 palců se výrobcům tolik nevyplatí.
 
Do čísel v roce 2021 poprvé výrazně zasáhnou miniLED TV, ale kvůli vysoké ceně by se mělo jednat spíše o okrajovou záležitost. S postupným zlevňováním této technologie by se ovšem měla postupně rozšiřovat do dalších domácností. 
 
Zdroj: Thelec.net