Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Amazon předběhl Samsung a stal se poprvé jedničkou mezi TV zařízeními

12.3.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Prodeje TV zařízení připojených k internetu, jako jsou televizory, streamovací boxy nebo konzole, dosáhl na konci loňského roku rekordu. A došlo také ke změnám v pořadí výrobců, kde Amazon vůbec poprvé překonal Samsung.
Rok 2020 znamenal velkou vzpruhu pro televizní zábavu, což se projevilo nejen růstem platforem pro streamování videa, ale také vyšším počtem prodaných zařízeních. Americká společnost Strategy Analytics zveřejnila statistiky za 4. kvartál 2020, které tento trend potvrzují. V posledním čtvrtletí loňského roku se mělo prodat 109,1 milionu „připojených televizních zařízení“, kam analytici řadí chytré televize, streamovací zařízení (např. TV boxy) a herní konzole s připojením k internetu. Prodeje na konci roku jsou tradičně silné díky blížícím se vánočním svátkům, ale i v meziročním srovnání došlo k nárůstu o 9 %.
 
 
Pokud jste si mysleli, že s rozvojem Smart TV přestane být na trhu místo pro streamovací zařízení, Fire TV od Amazonu vás přesvědčí o opaku. Jedničkou se ve 4. kvartálu 2020 stal poprvé v historii Amazon, který prodal 13,2 milionu zařízení a zajistil si tak více než 12% tržní podíl. Meziročně prodeje americké společnosti vzrostly o 36 %, což bohatě stačilo k překonání dosud vedoucího Samsungu. Jihokorejský výrobce ve zmiňovaném období prodal 11,9 milionu zařízení, což znamená 10,9% podíl na trhu a 2% meziroční nárůst. Třetí místo si udrželo Sony, které koncem loňského roku uvedlo dlouho očekávanou konzoli PlayStation 5. Do celkového počtu 9 milionů prodaných zařízení jsou ovšem započítány také Smart TV této značky.
 
Kromě Amazonu mohou úspěšný rok slavit rovněž čínští výrobci televizorů TCL a Hisense, kteří si meziročně polepšili o 24 %, respektive 28 %. Pokud bychom brali v potaz pouze streamovací zařízení, Amazon a Roku společně ovládají 60 % trhu. Daleko za sebou tedy nechávají Apple, Google nebo Xiaomi. Celkově se v roce 2020 podle Strategy Analytics prodalo 305,3 milionu „připojených televizních zařízení“, což je o 7,6 % více než v roce 2019. Z toho tvořily 186 milionů chytré televize a 81 milionů streamovací zařízení. Analytici očekávají, že i rok 2021 bude příznivý pro tuto kategorii produktů, především díky zvyšujícímu se zájmu o streamované video na úkor lineárního vysílání.