Amazon pozdržel uživatelské recenze kvůli review bombingu na Pána prstenů

5.9.2022, Milan Šurkala, aktualita
Na seriál Pán prstenů se těšila asi většina fanoušků slavné trilogie J. R. R. Tolkiena. Seriál The Lord of the Rings: The Rings of Power ale na Amazonu zaznamenal takovou smršť review bombingu, že se společnost rozhodla pozdržet uživatelské recenze.
Review bombing je oblíbeným způsobem uživatelů, jak dát najevo svůj nesouhlas. Pořádně to nyní schytal Amazon za svůj seriál The Lord of the Rings: The Rings of Power. I když ho kritika docela oceňuje, fanouškům se zde nelíbí mnoho různých detailů, které se zpronevěřují Tolkienově předloze nebo zažitým představám. Asi nejtradičnějším problémem dnešní tvorby je politická korektnost (ta se vytýká i konkurenčnímu Netflixu), a tak se v seriálu setkáváme s elfy a trpaslíky s tmavou pletí. U elfů to mnozí nedokážou přenést přes srdce a u trpaslíků vyvstává otázka, jak mohou být tmavé barvy pleti, když žijí především pod zemí. Nelíbí se např. i to, že se z Galadriel, která má být čarodějka, stala především bojovnice s mečem.

The Lord of the Rings: The Rings of Power

Výsledkem je, že na Amazonu uživatelé spustili review bombing v takové míře, až se společnost rozhodla hodnocení pozdržet o 3 dny a uživatel bude moci hodnotit až poté, co daný díl shlédne. Recenze navíc budou procházet schvalovacím procesem, které mají rozpoznat, zda jde o skutečnou recenzi, nebo o vyjádření nesouhlasného názoru se záměrným cílem seriál shodit. I na ostatních webech je vidět, jak se projevuje review bombing. Na IMDb (který mimochodem také vlastní Amazon), má hodnocení tvar U-křivky. Buď jsou hodnocení výrazně pozitivní, nebo naopak výrazně negativní. Celkové hodnocení je jen 6,8/10. Na Rotten Tomatoes má seriál od uživatelů jen 39% hodnocení. Seriál ale dělá Amazonu i radost. Za první den totiž přilákal 25 milionů sledujících, což je na službě Prime Video nový rekord.

The Lord of the Rings: The Rings of Power na IMDb
hodnocení seriálu na IMDb

Autor: Milan Šurkala