Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

OLED TV zůstávají luxusní raritou

3.9.2013, Pavel Zubatý, aktualita
Přes veškerou snahu výrobců zůstávají OLED TV raritou „lepších“ obýváků. Změnit to nemá ani příští rok. Příkladem mohou být zahnuté OLED TV Samsung, kde nepomohla ani sleva 6000 $. Výsledná cena zůstává vysoká i na poměry USA a Jižní Koreje.
Rozmach OLED TV se nekoná a minimálně 12 měsíců konat nebude. Tvrdí to nejnovější čtvrtletní zpráva Quarterly OLED Materials Report agentury NPD DisplaySearch. Odhady pro rok 2014 totiž hovoří o necelém miliónu expedovaných kusů. Přitom Samsung a LG neustále předvádí, jaký neuvěřitelný obraz dokážou vytvořit jejich OLED panely. Respektovaný americký web CNet dokonce uvádí, že ohnutý Samsung KN55S9C má nejlepší obraz vůbec. Kde se tedy stala chyba?





Cena bude nejspíš až na prvním místě. U modelu KN55S9C snížil výrobce doporučenou cenu o 6000 $ (zhruba 120000 Kč). Může to působit bombasticky, ale to by nesměl výsledek činit 9000 $ (175000 Kč, případně 5770 £). To je více než v případě 4K TV Samsung UE65F9000. Tento 65“ drobeček je v Británii k dostání za 4999 £ (152000 korun). Není divu, že 4K bere televizorům OLED vítr z plachet. Korejští giganti sice představili své OLED TV už na CES 2012, ale na trh je uvedli až o rok později. Mezitím se vyvalil nespočet 4K TV. Ať už to byly levné přístroje Seiki a TCL z Číny, nebo 85“ kolos Samsung S9.

Důvod pro vysokou cenu je prostý. Společnosti Samsung a LG zkrátka přecenili své síly, co se týče výroby OLED panelů. Během uplynulých 12 měsíců se vynořila řada problémů s nízkými výrobními výnosy. Situace se sice zlepšila, soudě dle prohlášení společnosti Samsung. Právě vyšší výnosy mají stát za slevou zahnutých OLED TV. Pořád však ztrácejí dech za LED LCD s ultra-vysokým rozlišením. Komplikace při výrobě jsou logickým důvodem absence OLED TV na evropském trhu. Ty zatím mířily jen do obchodů ve Spojených Státech a Jižní Korei. Podle agentury NPD DisplaySearch se tato situace nemá v nejbližší době změnit.

Zdroj: HDTVtest