Recenze  |  Aktuality  |  Články
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Audio a domácí kina
Kamery
Multimediální centra
Projektory
Streaming videa
Televize
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie  |   Svět mobilně

YouTube 2011: Top 10 ve sledovanosti

, , aktualita
YouTube je fenomén, který umožnil nahrávat a sledovat videa prakticky komukoli. Tomu také odpovídal obsah: kočky, parodie, audio nahrávky... Nejsledovanějším klipem roku 2011 se tak stal neblaze proslulý videoklip Friday dříve neznámé R. Black.

Služba YouTube už od svého vzniku umožňovala bezplatně nejen sledovat, ale i nahrávat videa prakticky kterémukoliv uživateli internetu. Ono slovíčko „bezplatně“ samozřejmě znamená zvětšující se podíl čím dál vlezlejší reklamy. Mnohdy to pak vypadá, jak kdyby tímto trendem YouTube legalizovalo pirátský obsah. Ten však administrátoři stránek pravidelně odstraňují a naopak přibývají oficiální videa, které jsou v plném souladu s autorskými právy.


Jedna z tváří internetu - Rebecca Black
Proslavil ji její videoklip
Friday


Ikonou druhé poloviny roku se tak na YouTube mohl stát videoklip s poněkud pohnutou historií. Ten nese nevinně vyhlížející název Friday (česky Pátek) a "zazářila" v něm jedna Rebecca Black. Teprv třináctiletá Američanka chodila na lekce tance, řeči, modelingu, zpěvu a k tomu se aktivně účastnila školních přestavení. Její život se změnil, když její rodiče zaplatili produkční společnost Ark Music za to, že pro jejich dceru vytvoří videoklip, ve kterém bude Rebecca hvězdou. Výsledkem byl počin, který ukazuje partu bavících se přátel, kteří se těší na víkend.

2. příčka patřila psovi, kterého majitel popichuje řečmi o jídle


Dalo by se říct, že na obyčejné děti na prahu puberty nešlo o nic hrozného. Vždyť jen během roku 2011 shlédlo tento videoklip přes 180 milionů diváků a z tehdy neznámé školačky se opravdu stala mediální hvězda internetu. Problém však je, jakou hvězdou... Její celý videoklip totiž působí tak kýčovitě a monotónně, až se začal šířit jako nějaký virus. Lidé si z něj totiž dělali legraci, vznikla řada parodií, satirických obrázků. Nelze se pak divit, že na otázku klipu „Kde si mám sednout?“ byla častou odpovědí „elektrické křeslo“. Aby toho nebylo málo, tak Ark Music klip stáhla ze serveru YouTube a došlo k soudní při mezi touto společností a rodinou Black (i proto celkový počet shlédnutí nemusí odpovídat oněm 180 milionům). Rebecca Black se přesto pěvecké kariéry údajně vzdát nehodlá.

Jack Sparrow od The Lonely Island (vs. Micheal Bolton)


Zbytek první desítky naštěstí nevypadá tak extrémně a nese se v tradičním duchu YouTube (přes nedávné novinky v podobě kanálů podobných televizi). Příkladem může být zdařilé dílko „mluvícího psa“, který obsadil druhou příčku pomyslné hitparády. Jeho podařený „páníček“ totiž vzal do ruky kameru a začal mluvit o všelijakých „dobrotách“. Pes na to začal reagovat takovým způsobem, že stačila trocha dabingu a vtipný „šot“ je na světě (opravdu stojí za zhlédnutí, pokud umíte aspoň trochu anglicky). Trojku pak zabral komický hudební počin Jack Sparrow od fanoušků Pirátů z Karibiku (vystupujících pod jménem The Lonely Island) a zpívajícího textaře Micheala Boltona. Tato skupina rovněž zabrala sedmou příčku.

"Zvedněte ruce, pokud politici ve vaši zemi mluví stejnou řečí"
- tento překlad uživatele criscom1 mluví za vše



Další v pořadí byl „rozhovor“ 18měsíčních dvojčat, doplněný živou gestikulací. Bohužel to pořád vypadá, že oficiální titulky jejich dialogu nejsou k dispozici... Páté místo pak jistě potěší všechny příznivce japonských koček. Tuto příčku si totiž zabrala duhová Nyan Cat (neboli Kočka Mňau, přeloženo z Japonštiny i Angličtiny). Shlédnout je možné řadu mutací i prodloužené verze (o délce až 100 hodin) nebo tváře těch bláznů, kteří je vydrželi sledovat v kuse (v případě 10h délky).

I tak lze trávit dlouhé zimní večery...


Dále následovala originální rapová verze hip-hopového kousku Look At Me Now od dua Karmin Cover. Vydařené byla i osmá pozice nadané dívky Maria Aragon, která v deseti letech nahrála svoje podání písně Born This Way od Lady Gaga (zpěv přitom doprovodila klávesami). Za její výkon dostala pozvání na pódium, kde vystoupí její pěvecký idol.


Konec celosvětového žebříčku zaujímá vtipná reklama na Volkswagen Passat s tématem Hvězdných válek a mourovatá kočka z Ruska, která spí a přitom objímá své mládě. V rámci ČR pak vede pověstné Pero z Chile pořadu 168 hodin s úřadujícím prezidentem ČR v hlavní roli. V českém žebříčku pak následuje reklama na Google Chrome a skryté záběry Františka Ringo Čecha, kterak nadává na poměry v České kotlině. Seznam těchto klipů naleznete na stránce věnované souhrnu uplynulého roku. Ta navíc obsahuje i speciální časovou osu, která momentálně znázorňuje výskyt nejdůležitějších milníků YouTube roku 2011.


Žebříček 10 celosvětově nejsledovanějších klipů YouTube (mimo klipy velkých hudebních produkcí):
Celosvětově nejsledovanější kanály (s výjimkou velkých produkčních společností):
Celosvětové hity velkých hudebních společností podle uživatelů YouTube:
Zdroj: BroadbandTVNews, infoplease, YouTube
reklama
reklama