V roce 2014 se prodá 30× více 3DTV než loni
25.1.2011, Tomáš Mejzlík, aktualita
S tímto tvrzením přichází DisplaySearch a jako hlavní důvod uvádí zlepšení dostupnosti 3D obsahu. V roce 2010 se globálně prodalo 3,2 milónů kusů 3DTV a do roku 2014 by se toto číslo mělo zvýšit až na 91 miliónů.
3D televizory se začaly masově prodávat po veletrhu IFA 2009, ale už o rok před tím na CESu byly dostupné první plně funkční prototypy. Od té doby jejich prodeje zaostávají za očekáváním TV výrobců, podle ředitele televizní divize společnosti DisplaySearch Paula Graye, zapomněli, že televize je pouze nástroj ke sledování obsahu, a dodal, že zákazníci si pořídí 3D televize teprve tehdy, až bude pořádně na co koukat, což se v roce 2010 nestalo. Pouze 4 % prodaných televizorů s úhlopříčkou větší než 40 palců podporovala 3D zobrazování.
Navzdory tomu se v rámci konkurenčního soutěžení a přetahování se o co nejfantastičtější vlastnosti marketingově nejvíc protlačuje právě podpora 3D. DisplaySearch však předpovídá zlepšení dostupnosti 3D obsahu a zvýšení počtu prodaných TV setů na 18 miliónů v roce 2011, respektive 91 miliónů v roce 2014.
Předpoklad počtu prodaných kusů (v tisících) 3DTV v nadcházejích 4 letech (zdroj: DisplaySearch) .
Gray dodal, že 3D televizím také škodí „válka technologií“, která nutí zákazníky v lepším případě pouze počkat, až bude jasné, jestli vyhraje pasivní nebo aktivní (či auto) stereoskopie.
Ze závěrů DisplaySearch dále plyne zajímavá informace ohledně DVB-T2 standardu. Jihoafrické země se rozhodly přeskočit DVB-T a vrhnout se rovnou na DVB-T2 a mají mít velký podíl na předpokládaných 20 milionech prodaných kusů TV právě s tímto tunerem v roce 2015.
Výrobci televizí se chystají využít příležitosti, kterou nabízejí rozvojové země, a nabídnout jim TV sety vybavené pro tyto trhy. Mezi jejich stěžejní vlastnosti patří nízká spotřeba a odolnost proti výkyvům v dodávkách elektrické energie. Konkrétní modely televizorů a jejich ceny by měly být pro lokální oblasti individuálně upravované.
Zdroj: DisplaySearch
Navzdory tomu se v rámci konkurenčního soutěžení a přetahování se o co nejfantastičtější vlastnosti marketingově nejvíc protlačuje právě podpora 3D. DisplaySearch však předpovídá zlepšení dostupnosti 3D obsahu a zvýšení počtu prodaných TV setů na 18 miliónů v roce 2011, respektive 91 miliónů v roce 2014.
Předpoklad počtu prodaných kusů (v tisících) 3DTV v nadcházejích 4 letech (zdroj: DisplaySearch) .
Gray dodal, že 3D televizím také škodí „válka technologií“, která nutí zákazníky v lepším případě pouze počkat, až bude jasné, jestli vyhraje pasivní nebo aktivní (či auto) stereoskopie.
Ze závěrů DisplaySearch dále plyne zajímavá informace ohledně DVB-T2 standardu. Jihoafrické země se rozhodly přeskočit DVB-T a vrhnout se rovnou na DVB-T2 a mají mít velký podíl na předpokládaných 20 milionech prodaných kusů TV právě s tímto tunerem v roce 2015.
Výrobci televizí se chystají využít příležitosti, kterou nabízejí rozvojové země, a nabídnout jim TV sety vybavené pro tyto trhy. Mezi jejich stěžejní vlastnosti patří nízká spotřeba a odolnost proti výkyvům v dodávkách elektrické energie. Konkrétní modely televizorů a jejich ceny by měly být pro lokální oblasti individuálně upravované.
Zdroj: DisplaySearch