Xtreamer Prodigy Black: ztělesněná dokonalost?

15.3.2012, Jakub Doležal, recenze
Celkem oblíbený přehrávač Xtreamer Prodigy dorazil do redakce ve vrcholné verzi Black. Připravte se na vysoký výkon, Android, podporu 3D , Wi-Fi a také duální DVB-T tuner. Má toto řešení vůbec nějaký nedostatek?

Android

Operační systém od Google doputoval i do vývojového centra společnosti Xtreamer a ti jej následně zapracovali od prakticky všech produktů pro tento rok. Prozatím však tento krok hodnotím spíše jako testovací fázi, neboť k plné použitelnosti se Android ve verzi 2.2 nehodí. Domnívám se, že řádně multimediální bude až verze 4.0, avšak tu prozatím sotva uvedlo pár prodejců telefonů a tabletů.

Základní menu je velmi podobné tomu, které jste mohli vidět v recenzi přístroje Evolve Infinity a výrobci v tomto směru možná sází na verze produkované třetí stranou a ty jen následně naroubují do svého firmwaru. Android v této verzi nemá s multimediálním centrem mnoho společného, neboť byl vyvíjen pro telefon a jeho „ohýbání“ pro jinou platformu není zrovna dobrý nápad.

Snad jedinou věcí, kterou má Android zpracovanou výrazně lépe než samotný Xtreamer, je internetový prohlížeč. Bohužel pro nás se výrobci multimediálních center odmítají u internetového giganta jakkoliv inspirovat a stále razí své neergonomické zpracování prohlížečů webových stránek.

DVB-T

Ačkoliv je internet plný všemožných archivů, tak zrovna české seriály či záznamy vysílání některých tuzemských televizí tam jen těžko najdete. V tu chvíli přichází vhod integrovaný digitální tuner a možnost záznamu vysílání. Touto vymožeností však nedisponuje každé multimediální centrum, takže je třeba pečlivě vybírat.

Z nabídky společnosti Xtreamer je to právě model Prodigy, který byl pasován do role DVB-T rekordéru a v edici Black vám výrobce naservíruje digitální tuner takřka na podnose. Navíc, abyste nebyli omezeni, připravil rovnou duální variantu tuneru, takže se můžete v klidu dívat na sportovní přenos, zatímco se v pozadí nahrává další díl vašeho oblíbeného seriálu.

Nastavení tuneru, tedy především naladění všech kanálů, jsme si naťukli již v předchozí kapitole, takže už víte, kde tyto parametry hledat. Samotné nalezení dostupných televizních programů a rádií jsem přenechal automatice, která pracovala relativně rychle a po letmé kontrole musím konstatovat, že naladila všechny dostupné kanály.

Pohyb mezi jednotlivými kanály je svižný, ale s rychlostí televize to nelze srovnávat a zde by mohl Xtreamer ještě zapracovat na odladění. Pokud jde o samotný proces záznamu, stačí zde na zapnutém přístroji spustit nahrávání červeným tlačítkem na ovladači (vlevo nahoře), případně si vyvolat nabídku a využít TimeShift.

Výrobce nezapomněl ani na EPG, takže si v programovém průvodci můžete v klidu a s předstihem vybrat film či seriál, který si chcete nahrát a následně jej označit pro plánované nahrávání. Osobně si pořady nenahrávám, nicméně práce s modelem Xtreamer Prodigy Black v oblasti DVB-T záznamu mi po chvilce učení přišla příjemně intuitivní a k dokonalosti by tedy stačilo jen zlepšit rychlost přepínání kanálů.

Seriály a filmy se samozřejmě ukládají na interní pevný disk a lze se k nim dostat jak přes televizní rozhraní, tak přes správce souborů z domovské obrazovky. Potěším také uživatele, kteří si chtějí tato data odnést s sebou, neboť jsem je bez problémů přehrál na svém počítači v přehrávači VLC. Matně vzpomínám na multifunkční monitor Samsung, který záznam ukládal ve formátu, který nebylo možné přehrát na jiných zařízeních.