www.tvfreak.cz
>
>
>

Test MPEG-4 kodeků: 2. část

Test MPEG-4 kodeků: 2. část
, , recenze
Konečně se dostáváme ke druhé části našeho testu MPEG-4 kodeků. V první části jsme komprimovali čisté nezašuměné video, ve druhé části to bude video horší kvality se šumem, kde budeme testovat kodeky na jejich maximu. Oproti první části bude ale několik změn.



reklama
A jako poslední se představí XviD kodek. Z pohledu na bitrate vidíme, že u dynamických scén jde aktuální bitrate hodně hodně nahoru, obzvláště u vyšších hodnot bitrate. Škálovatelnost je dobrá, takže žádné výtky.


Velikost snímků v čase v bytech (~bitrate)

Již z předchozího testu víme, že přesnost není závratná, ale plusem je, že se vždy vešel do stanovené hodnoty, takže nehrozí, že se na médium nevejdeme.


Celkový datový tok v kbit/s

Se zvyšujícím se bitrate se rozdíl v kvalitě mezi různými scénami snižuje. Krásně je vidět i zlepšování u všech scén, především u našeho vygenerovaného "kouře". Trochu zklamáním je poslední scéna s běžícími titulky, kde mohl být výsledek lepší.


Rozdíl vůči originálnímu videu - průběh v čase

Celkový výsledek se zlepšuje nelineárně naprosto pravidelně se zvyšujícím se bitrate.


Rozdíl vůči originálnímu videu - průměr

Výsledek u maximálních hodnot je podobný, potvrzují to i horší hodnoty u závěrečných titulků. Všimněte si i výborné plochosti křivky u vyšších bitrate, což je důsledek velkého rozkmitu bitrate. XviD za to dostává pochvalu.


Maximální rozdíl vůči originálnímu videu - průběh v čase

Zlepšování maximálních hodnot jde ruku v ruce se zlepšováním v normálním rozdílu v předchozím případě.


Maximální rozdíl vůči originálnímu videu - průměr

V DCT na tom není také špatně. Vygenerované obrazce jsou pod nulou a se zvyšujícím se bitrate zůstávají v podstatě stejné, ostatní části většinou nad nulou, což znamená vyhlazování, s vyšším bitrate se pak zlepšuje.


Rozdíl počtu nenulových DCT koeficientů v čase

Jak je ale vidět na celkových hodnotách, tak od 3000kbit/s se už příliš v detailech nezlepšuje.


Průměr rozdílu počtu nenulových DCT koeficientů

Je zřejmé, že XviD má dobrý rate control s výrazným rozkmitem bitrate. To má za následek konstantní kvalitu ve všech scénách, hlavně u vyšších bitrate od 1500kbit/s. Od 3000kbit/s se již množství detailů nemění a také rozdílové hodnoty vykazují menší změnu, takže právě tento bitrate se zdá nejlepším kompromisem pro toto video.
Nejnovější články
Olympiáda bude poprvé vysílána ve 4K HDR Olympiáda bude poprvé vysílána ve 4K HDR
Zimní olympiáda v Pchjongčangu se stane první, která bude nahrávána a vysílána ve 4K HDR. Záběry zahajovacího ceremoniálu či vybraných sportů si v tomto formátu vychutnají třeba američtí diváci.
16.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Sony ukázalo prototyp 8K TV s 10 000 nity Sony ukázalo prototyp 8K TV s 10 000 nity
Sony přivezlo na CES 2018 prototyp televizoru s 8K rozlišením, HDR a rekordním jasem. Využívá také vylepšený obrazový procesor X1 Ultimate, který zpracovává obraz podle jednotlivých objektů, nikoliv snímků.
16.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Sony LSPX-A1: domácí 4K projektor v ceně pěkného auta Sony LSPX-A1: domácí 4K projektor v ceně pěkného auta
Sony už dlouho ukazuje, že televizor lze kvalitně nahradit ultra show throw projektorem. Jen zatím takové řešení není pro každého kvůli astronomické ceně. Další novinkou je malý kapesní projektor se 120" obrazem a integrovanou baterií.
15.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Nové soundbary z CES 2018: Sony, Samsung a Polk Audio Nové soundbary z CES 2018: Sony, Samsung a Polk Audio
Na veletrhu CES 2018 ukázali výrobci několik zajímavých soundbarů. Sony představilo dvě novinky s Dolby Atmos, Samsung model pro upevnění na stěnu a Polk Audio první soundbar s hlasovou asistentkou Amazon Alexa.
15.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Stereo kamera Yi Horizon VR180 s podporou 5.7K videa Stereo kamera Yi Horizon VR180 s podporou 5.7K videa
Společnost Yi Technology uvedla novou stereoskopickou kameru Horizon VR180, která je určena pro natáčení obsahu pro virtuální realitu. Se 180° úhlem záběru umí natáčet až 5,7K stereoskopické videosekvence.
14.1.2018, aktualita, Milan Šurkala