www.tvfreak.cz
>
>
>

Test MPEG-4 kodeků: 2. část

Test MPEG-4 kodeků: 2. část
, , recenze
Konečně se dostáváme ke druhé části našeho testu MPEG-4 kodeků. V první části jsme komprimovali čisté nezašuměné video, ve druhé části to bude video horší kvality se šumem, kde budeme testovat kodeky na jejich maximu. Oproti první části bude ale několik změn.



reklama
Na řadě je kodek Windows Media Video 9. Už v minulém testu se ukázalo, že rate control se chová podivně a to potvrzuje i teď. Nejvíce je to zřetelné u "kouře", kde v nízkých bitrate téměř nepřidal, ale naopak od 2500kbit/s přidal velmi extrémně a se zvyšujícím se bitrate tento boost značně prodlužoval až za trvání scény. To se projevuje v dalších částech, kde je zase bitrate o dost nižší. Není zde ani příliš zřetelný zlom mezi statickými scénami a dynamickými, který má nastat v polovině videa.


Velikost snímků v čase v bytech (~bitrate)

Průměrně se ale do stanoveného bitrate strefuje velmi dobře, u nižších bitrate je těsně pod, u vyšších těsně nad. Nepotvrzuje se ani spekulace z minulého testu, že by počítal 1 kbit jako 1024 bitů - dokonce jsem si všiml, že tam Windows Media Encoder má poznámku, že jde o 1000 bitů.


Celkový datový tok v kbit/s

U rozdílového testu je vidět, jak se projevuje výše uvedené. Scéna po "kouřové" scéně u vyšších bitrate těží z pokračujícího boostu bitrate a je zde situace velmi dobrá. Horší je to u náběhu dynamických scén v polovině videa, kde především u nižších bitrate dochází k rapidnímu zhoršení kvality.


Rozdíl vůči originálnímu videu - průběh v čase

Průměrně ale ke zlepšování dochází, nejvíce u nižších bitrate.


Rozdíl vůči originálnímu videu - průměr

U maximální chyby je situace stejná, za pozornost stojí poslední část s běžícími titulky, kde jsou chyby největší.


Maximální rozdíl vůči originálnímu videu - průběh v čase

Oproti minulému testu ale maximální chyby postupně klesající, což je možná způsobenou změnou metodiky měření v YV12 barevném schématu.


Maximální rozdíl vůči originálnímu videu - průměr

Výsledek v DCT je docela solidní až na velké zhoršení na začátku dynamických scén, což souvisí se špatným řízením bitrate.


Rozdíl počtu nenulových DCT koeficientů v čase

Průměrně pak dochází ke zlepšování, ale spíše hyperbolicky než lineárně jako u předchozích kodeků.


Průměr rozdílu počtu nenulových DCT koeficientů

Nebýt tedy špatného rate control, tak by si WMV9 vedl určitě mnohem lépe. Pokud bychom testovali kodeky s konstantním datovým tokem, tak by to mohlo být pro něj výhodné.
Nejnovější články
Olympiáda bude poprvé vysílána ve 4K HDR Olympiáda bude poprvé vysílána ve 4K HDR
Zimní olympiáda v Pchjongčangu se stane první, která bude nahrávána a vysílána ve 4K HDR. Záběry zahajovacího ceremoniálu či vybraných sportů si v tomto formátu vychutnají třeba američtí diváci.
16.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Sony ukázalo prototyp 8K TV s 10 000 nity Sony ukázalo prototyp 8K TV s 10 000 nity
Sony přivezlo na CES 2018 prototyp televizoru s 8K rozlišením, HDR a rekordním jasem. Využívá také vylepšený obrazový procesor X1 Ultimate, který zpracovává obraz podle jednotlivých objektů, nikoliv snímků.
16.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Sony LSPX-A1: domácí 4K projektor v ceně pěkného auta Sony LSPX-A1: domácí 4K projektor v ceně pěkného auta
Sony už dlouho ukazuje, že televizor lze kvalitně nahradit ultra show throw projektorem. Jen zatím takové řešení není pro každého kvůli astronomické ceně. Další novinkou je malý kapesní projektor se 120" obrazem a integrovanou baterií.
15.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Nové soundbary z CES 2018: Sony, Samsung a Polk Audio Nové soundbary z CES 2018: Sony, Samsung a Polk Audio
Na veletrhu CES 2018 ukázali výrobci několik zajímavých soundbarů. Sony představilo dvě novinky s Dolby Atmos, Samsung model pro upevnění na stěnu a Polk Audio první soundbar s hlasovou asistentkou Amazon Alexa.
15.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Stereo kamera Yi Horizon VR180 s podporou 5.7K videa Stereo kamera Yi Horizon VR180 s podporou 5.7K videa
Společnost Yi Technology uvedla novou stereoskopickou kameru Horizon VR180, která je určena pro natáčení obsahu pro virtuální realitu. Se 180° úhlem záběru umí natáčet až 5,7K stereoskopické videosekvence.
14.1.2018, aktualita, Milan Šurkala