www.tvfreak.cz
>
>
>

Test MPEG-4 kodeků: 2. část

Test MPEG-4 kodeků: 2. část
, , recenze
Konečně se dostáváme ke druhé části našeho testu MPEG-4 kodeků. V první části jsme komprimovali čisté nezašuměné video, ve druhé části to bude video horší kvality se šumem, kde budeme testovat kodeky na jejich maximu. Oproti první části bude ale několik změn.
reklama
Na řadě je kodek Windows Media Video 9. Už v minulém testu se ukázalo, že rate control se chová podivně a to potvrzuje i teď. Nejvíce je to zřetelné u "kouře", kde v nízkých bitrate téměř nepřidal, ale naopak od 2500kbit/s přidal velmi extrémně a se zvyšujícím se bitrate tento boost značně prodlužoval až za trvání scény. To se projevuje v dalších částech, kde je zase bitrate o dost nižší. Není zde ani příliš zřetelný zlom mezi statickými scénami a dynamickými, který má nastat v polovině videa.


Velikost snímků v čase v bytech (~bitrate)

Průměrně se ale do stanoveného bitrate strefuje velmi dobře, u nižších bitrate je těsně pod, u vyšších těsně nad. Nepotvrzuje se ani spekulace z minulého testu, že by počítal 1 kbit jako 1024 bitů - dokonce jsem si všiml, že tam Windows Media Encoder má poznámku, že jde o 1000 bitů.


Celkový datový tok v kbit/s

U rozdílového testu je vidět, jak se projevuje výše uvedené. Scéna po "kouřové" scéně u vyšších bitrate těží z pokračujícího boostu bitrate a je zde situace velmi dobrá. Horší je to u náběhu dynamických scén v polovině videa, kde především u nižších bitrate dochází k rapidnímu zhoršení kvality.


Rozdíl vůči originálnímu videu - průběh v čase

Průměrně ale ke zlepšování dochází, nejvíce u nižších bitrate.


Rozdíl vůči originálnímu videu - průměr

U maximální chyby je situace stejná, za pozornost stojí poslední část s běžícími titulky, kde jsou chyby největší.


Maximální rozdíl vůči originálnímu videu - průběh v čase

Oproti minulému testu ale maximální chyby postupně klesající, což je možná způsobenou změnou metodiky měření v YV12 barevném schématu.


Maximální rozdíl vůči originálnímu videu - průměr

Výsledek v DCT je docela solidní až na velké zhoršení na začátku dynamických scén, což souvisí se špatným řízením bitrate.


Rozdíl počtu nenulových DCT koeficientů v čase

Průměrně pak dochází ke zlepšování, ale spíše hyperbolicky než lineárně jako u předchozích kodeků.


Průměr rozdílu počtu nenulových DCT koeficientů

Nebýt tedy špatného rate control, tak by si WMV9 vedl určitě mnohem lépe. Pokud bychom testovali kodeky s konstantním datovým tokem, tak by to mohlo být pro něj výhodné.
Nejnovější články
3D už netáhne ani v kinech, na televizorech dokonce vymřelo 3D už netáhne ani v kinech, na televizorech dokonce vymřelo
Mezi diváky dlouhodobě klesá zájem o filmy ve 3D, jak ukazují data z USA a Kanady. Do kina chodí na tento formát stále méně lidí a klesá také počet nabízených filmů. 3D televizory potom dokonce téměř vymizely z trhu.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Televize Philips 5863 se soundbarem získala ocenění za design Televize Philips 5863 se soundbarem získala ocenění za design
Společnost TP Vision se může pochlubit jedním z letošních ocenění Red Dot za design. Získal jej univerzální model Philips 5863, který zajímavě spojuje menší televizor a bezdrátový reproduktor.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Diváci České televize nepřijdou o Sport ani Déčko s Artem Diváci České televize nepřijdou o Sport ani Déčko s Artem
Česká televize mění názor a vrátí divákům dvojkanál ČT :D + Art, stejně tak nedojde k plánovému vypnutí ČT Sport. Na druhou stranu to bude znamenat o něco horší obraz i omezení doplňkových služeb pro všechny kanály z multiplexu 1.
21.4.2018, aktualita, Jáchym Šlik
LG chce navýšit výrobu OLED panelů skoro šestkrát LG chce navýšit výrobu OLED panelů skoro šestkrát
V roce 2021 chce LG Display údajně vyrobit přes 10 milionů televizních OLED obrazovek. Pro dosažení tohoto cíle plánuje společnost obrovské investice do svých výrobních kapacit. OLED TV začínají dominovat segmentu prémiových modelů.
18.4.2018, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář
Sony se pochlubilo obřím 8K microLED displejem Sony se pochlubilo obřím 8K microLED displejem
Sony představilo obří displej Cinema LED, kterým společnost označuje technologii microLED. Vyznačuje se obrovskou úhlopříčkou 440” a rozlišením 8K, složen je přitom z menších modulů. Setkat se s ním bude moct v kinosálech, ale i jinde.
16.4.2018, aktualita, Jáchym Šlik