www.tvfreak.cz
>
>
>

Test MPEG-4 kodeků: 2. část

Test MPEG-4 kodeků: 2. část
, , recenze
Konečně se dostáváme ke druhé části našeho testu MPEG-4 kodeků. V první části jsme komprimovali čisté nezašuměné video, ve druhé části to bude video horší kvality se šumem, kde budeme testovat kodeky na jejich maximu. Oproti první části bude ale několik změn.



reklama
Zvyšující se bitrate může nahrávat kodekům, které do teď nevykazovaly nejlepší výsledky, 1000kbit/s je již dostatečný bitrate, aby se v něm toto mohlo projevit.

Tentokrát byly pouze tři kodeky velmi přesné - DivX, libavcodec, WMV9 a x264, naopak VP7 překročil nastavenou hodnotu o více než 6kbit/s, naopak XviD je téměř o 10kbit/s níže.


Celkový datový tok v kbit/s

Průběh bitrate pak ukazuje velmi podobný průběh u všech kodeků, pouze WMV9 si jde vlastní cestou, největší rozdíly jsou tradičně u naší scény s motýlem.


Velikost snímků v čase v bytech (~bitrate)

U rozdílového testu se kodeky k sobě přibližují, jako první je opět x264, druhý VP7 kodek dosáhl stejného výsledku jako X.264 u předchozího kola se 750kbit/s. Třetí je opět WMV9, čtvrtý XviD a pátý DivX. Poslední libavcodec pak uzavírá pole se značným odstupem, když dosahuje stejného výsledku jako DivX u 500kbit/s.


Rozdíl vůči originálnímu videu - průměr

Na časovém průběhu je opět zajímavý WMV9, který ztrácí hodně opět na dynamických scénách. Zajímavé jsou i titulky, které se příliš nelíbí XviDu a libavcodecu.


Rozdíl vůči originálnímu videu - průběh v čase

Maximální rozdíl vyhrává opět X.264 před VP7, třetí je ale DivX těsně před libavcodecem, špatné výsledky má opět WMV9 a XviD.


Maximální rozdíl vůči originálnímu videu - průměr

XviD vykazuje v čase vyrovnané výsledky, WMV9 naopak nejhorších hodnot v některých scénách. Zajímavý je i libavcodec, který v první polovině má pěkné výsledky těsně za VP7, ale ve druhé polovině začíná ztrácet.


Maximální rozdíl vůči originálnímu videu - průběh v čase

DCT test, tedy test zachování detailů, vyhrává opět VP7, druhý WMV9 a třetí x264 mají velmi podobné výsledky, následuje XviD a poslední dvě příčky zaujímají libavcodec a DivX.


Průměr rozdílu počtu nenulových DCT koeficientů

O VP7 platí to samé co v předchozích kolech, když u některých scén si značně přidává, nejvyrovnanější výsledky mají x264 a XviD.


Rozdíl počtu nenulových DCT koeficientů v čase

Nejvíce bodů nasbíral x264 před VP7 a WMV9. Zajímavý je náskok XviDu před DivX, který je téměř tak velký jako DivX před libavcodec.


Celkové bodové ohodnocení
Nejnovější články
Olympiáda bude poprvé vysílána ve 4K HDR Olympiáda bude poprvé vysílána ve 4K HDR
Zimní olympiáda v Pchjongčangu se stane první, která bude nahrávána a vysílána ve 4K HDR. Záběry zahajovacího ceremoniálu či vybraných sportů si v tomto formátu vychutnají třeba američtí diváci.
16.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Sony ukázalo prototyp 8K TV s 10 000 nity Sony ukázalo prototyp 8K TV s 10 000 nity
Sony přivezlo na CES 2018 prototyp televizoru s 8K rozlišením, HDR a rekordním jasem. Využívá také vylepšený obrazový procesor X1 Ultimate, který zpracovává obraz podle jednotlivých objektů, nikoliv snímků.
16.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Sony LSPX-A1: domácí 4K projektor v ceně pěkného auta Sony LSPX-A1: domácí 4K projektor v ceně pěkného auta
Sony už dlouho ukazuje, že televizor lze kvalitně nahradit ultra show throw projektorem. Jen zatím takové řešení není pro každého kvůli astronomické ceně. Další novinkou je malý kapesní projektor se 120" obrazem a integrovanou baterií.
15.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Nové soundbary z CES 2018: Sony, Samsung a Polk Audio Nové soundbary z CES 2018: Sony, Samsung a Polk Audio
Na veletrhu CES 2018 ukázali výrobci několik zajímavých soundbarů. Sony představilo dvě novinky s Dolby Atmos, Samsung model pro upevnění na stěnu a Polk Audio první soundbar s hlasovou asistentkou Amazon Alexa.
15.1.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Stereo kamera Yi Horizon VR180 s podporou 5.7K videa Stereo kamera Yi Horizon VR180 s podporou 5.7K videa
Společnost Yi Technology uvedla novou stereoskopickou kameru Horizon VR180, která je určena pro natáčení obsahu pro virtuální realitu. Se 180° úhlem záběru umí natáčet až 5,7K stereoskopické videosekvence.
14.1.2018, aktualita, Milan Šurkala