Sony KDL 32S2510: ideální 32" LCD televize?

26.11.2007, Pavel Kovač, recenze
Sony KDL 32S2510, tak zní označení LCD televize, která v sobě nese S-IPS obrazovku, dva HDMI vstupy a podle Sony i perfektní barvy. Uvidíme, jak si povede v našich testech. Udávané parametry jsou: odezva 8 ms, pozorovací úhly 178° v obou směrech a kontrast 5000:1.
Naše testovací metodika LCD televizí je kompletně popsána v tomto samostatném článku.

Zvukový projev

Televize Sony si zakládají na obrazu, ale ani zvuk jim není lhostejný. Díky dvěma 10W reproduktorům má zvuk i ve větší místnosti solidní prokreslení a dokážu si představit, že i nějaký ten hudební kanál si na této televizi spokojeně pustíte. Reproduktory patří k těch lepším, což je možná dáno i tím, že Sony aplikuje solidní ekvalizér, který tolik nekazí zvuk.

Opět tu máme 8ms panel, samozřejmě není 8 ms jako 8 ms a po změření se televize mohou hodně odlišovat. Při měření odezvy této jsem nenarazil na žádný výrazný problém a odezva se chovala prakticky ukázkově. Maximální celková odezva je 20 ms, minimální 12,2 ms, průměrná je pak 15,8 ms.

Měření odezvy se trochu zkomplikovalo tím, že ani při maximálním jasu a podsvícení se podsvětlovací trubice nezklidnily a stále blikaly. Proto jsem odezvu měřil vždy 10x a vypočítal průměr. Odezva rise=7,8 ms a fall=5,2. V odezvě nejsou žádné překmity ani schody. U monitorů se výrobci těmito jevy snaží vylepšit odezvu u her apod., ale u videa se schody a překmit nemusí vyplatit, a proto se zde nepoužívají.

Odezva 0-175-0

Stejně na tom je i odezva typu šedá-šedá. Pouze se odezva prodloužila na rise=10,2 ms a fall=7,2 ms. Opět zde není žádný překmit ani schody. Inu skvělé.

Odezva typu šedá-šedá (0-50-0)

Sledování televize

Dostáváme se k tomu nejdůležitejšímu, sledování televize. Firma Sony vždy byla pojem v televizích a když se dříve řeklo, že někdo má kvalitní televizi, tak si každý představil "Sonku". Platí to samé i dnes v době LCD technologie? Na první pohled ano. Barvy jsou perfektní, kontrast s jasem naprosto dostačující. Pokud si pustíte SD signál digitální televize (klasická DVB-T u nás), tak televize nasadí velice dobrý postprocessing a vyhladí nepříjemné artefakty způsobené kompresí. Chvílema jsem měl pocit, že se dívám spíše na analogový signál (u nás v dnešní době kvalitnější). Pokud jsem se však zaměřil na tento postprocessing, všiml jsem si, že dost často vyhladí i drobné detaily, které by v obraze měly zůstat.

Každopádně na televizi v PAL rozlišení se koukalo velice dobře a byl jsem 100 % spokojen. Pokud jsem pustil HD signál (NOVA HD Test) přes počítač (televize kanál NOVA HD Test sice naladila, ale nebyla jej schopna zobrazit), postprocessing se vypnul a obraz byl skutečně prvotřídní. Jen je škoda, že televize neumožňuje 1080p vstup a "jen" 1080i. Je sice pravda, že pro tento typ televizí stačí 720p, ale pro připojení na PC by se jistě 1080p sem tam hodil.

V odezvě si televize vede velice dobře a jistě si nevšimnete rozmazání obrazu ani šumu v obraze. Zkrátka LCD televize na úrovni.

Při sledování jsem ovšem narazil na jeden drobný problém, respektive vlastnost samotné televize. Jakýkoli signál puštěný do televize je lehce přiblížen a přijdete tak o část obrazu v okrajích. Chápu toto přiblížení u analogového signálu, kde se v okrajích občas vyskytují různé artefakty, ale v době digitálního věku mě to přijde spíš jako masochismus. Přitom by stačila položka v OSD menu na odstranění tohoto přiblížení.

Ani u her se nestává odezva problémem a vše se chová naprosto ukázkově. U hry Half-Life 2 se sice sem tam rozdvojí hrana, ale to je zkrátka úděl všech LCD panelů a musíme se s tím zkrátka smířit. Barvy jsou však stále velice dobré. Inu Sony ví, co dělá.