Sharp LC-52DH65E: 52" pro nadšence

16.11.2009, Martin Kuchař, recenze
Dnešní recenze televizoru Sharp nás zavede do vod velkých úhlopříček. Jak si ukážeme, u tohoto modelu se setkáte s velmi příjemnou cenou v poměru ke kvalitám a parametrům. Uvažujete o opravdu velké obrazovce a chcete i něco ušetřit?
Dnes se nám do testů dostal trošku rozporuplný televizor. Slušná úhlopříčka, lákavá cena, dostatečná odezva a integrovaný HD digitální tuner jsou velkými lákadly pro potenciální zákazníky. Přidejte si k tomu ještě přidané specialitky v podobě integrovaného USB portu a nezapomeňte ani na celkem povedený moderní design.

Podívejme se ale na obrazové vlastnosti, které už tak slavné nejsou. Jako první se nabízí opravdu nejhorší homogenita podsvícení, jakou jsme v testu zatím vůbec viděli – velká úhlopříčka je z tohoto pohledu zcela jistě na škodu. Z celkového měření pak můžete vidět, že homogenní podsvícení (hodnota neklesne pod 85 %) je pouze na polovině všech testovaných bodů měřící sítě. Toto je opravdu škoda, neboť ostatní problémy jsou spíše drobnosti.

Mezi další lehké nedostatky bychom zařadili také nepříliš lineární průběh regulace jasu nebo až příliš klesající kontrast při snížení jasu – nejedná se ale o zásadní nedostatky, které by byly překážkou ve sledování televizního vysílání nebo jiného zdroje obrazového signálu.

Dalším a rozhodně zásadnějším problémem je pak také interpolace. Horší výsledky v této kategorii by samozřejmě ničemu nevadily a nebyly by překážkou (ostatně asi bychom je ani nezmiňovali), kdybychom měli postačující pokrytí HD digitálním vysíláním. Jelikož si ale o této vymoženosti můžeme nechat pouze zdát, musíme se spokojit s méně kvalitním SD rozlišením, které se na Full HD panelu bohužel prostě interpolovat musí. Právě proto jsme byli z obrazu zklamáni, neboť není ostrý, dochází k velmi viditelnému vykreslení artefaktů a obraz je tak třeba sledovat z podstatně větší vzdálenosti, než by se asi většině líbilo.

Abychom zde ale pouze nepomlouvali, podívejme se i na světlé stránky. HD vysílání vypadá na televizoru pěkně a není tolik „digitální“, jako například u televizoru Samsung UE46B8000. Žádné pokročilé funkce ve stylu 200Hz technologií nebo digitálních redukcí šumu či ostrosti se zde nenachází a obrazu to rozhodně prospívá – jak jsme si řekli v minulých recenzích, tyhle funkce je stejně lepší vypnout.

Hlavním plusem, který ale hraje televizoru do karet a zcela jistě u mnoha zájemců zcela vyváží dílčí nedostatky, je bezesporu cena (aktuální v níže uvedeném grafu). Pokud totiž dáte dohromady částku pohybující se na hranici 25 000 Kč, můžete mít doma skutečných 52‘‘ (132 cm) ve Full HD rozlišení spolu s HD tunerem – slabší podsvícení pak většina běžných uživatelů stejně nepozná. Je ale škoda, že budou ochuzeni o kvalitu HD rozlišení právě kvůli zmíněné absenci kvalitních HD kanálů v běžné digitální síti.

Tento televizor si odnáší zcela průměrné hodnocení. Ostatně výsledky tomu i odpovídají a drobné nedostatky jsou většinou vyváženy jinými kvalitami. Skvělé pozorovací úhly nahnaly opravdu vysoký počet bodů, který například vyvážil jinak podprůměrné podsvícení. Ostatně podívejte se na body sami – podle tabulky si uděláte nejlépe svůj vlastní přehled.

Velmi nízká cena
Homogenita podsvícení
Pozorovací úhly