Redstar MP4 přehrávač RS-MP4-02: levná variace na iPod

5.2.2008, Michal Učeň, recenze
Když se řekne iPod, každý si představí sérii úspěšných kapesních přehrávačů od Applu. Dnes testovaný MP4 přehrávač Redstar sice vsadil na podlouhlý design, ale zanechal i spoustu svých prvků a útočí velmi nízkou cenou.
Přehrávač na první pohled překvapí velmi dobrou konstrukcí, která je převážně z kovu. Ten je odolný i proti nárazům a škrábancům, přístroj má ale stále velmi nízkou hmotnost 44 gramů. Rozměry 45 (šířka) x 86 (výška) x 9 (tloušťka) mm jsou pak také velmi dobré a zejména díky malé tloušťce se přehrávač vleze téměř kamkoliv a lze jej přenášet třeba v kapse. Na těle nenajdete žádný uchycovací prvek, takže jste vždy odkázáni na volné uložení, marně bychom také hledali nějaké příslušenství na webu výrobce. Displej přístroje není bohužel zapuštěný, což sice zlepšuje vzhled, ovšem také trochu snižuje jeho ochranu proti poškrábání.

Boční hrany jsou zaobleny, takže se přístroj nikde nezachytává, horší je to pak se spodní a horní hranou, ale v praxi jsem se s výraznějšími problémy nesetkal. Design přístroje je na první pohled velmi jednoduchý a účelný, nenajdeme na něm žádné výrazné prvky až na logo samotného výrobce.

Ovládací prvky pod displejem jsou z pryže, což by samo o sobě nevadilo. Podstatně horší je to s orientací v menu, kdy se mezi úrovněmi pohybujete dost nepochopitelným systémem pomocí tlačítek Menu a Vol. Po čase si ale samozřejmě zvyknete, jednoduše ale nejde o moc intuitivní ovládání. Stisk tlačítek není špatný, ovšem často dochází k překlikům mezi tlačítky Play/Pause a Vol či Menu. Vzhledem k prostoru pod displejem mohl výrobce klidně zvolit větší tlačítka.

Zadní strana je opět velmi jednoduchá. Najdeme na ní pouze základní popisky, ikonky podporovaných funkcí a označení velikosti interní paměti. Ve spodní části jsou také označeny porty, ovšem každý uživatel je pravděpodobně pozná bez problémů.

Na spodní hraně nalezneme v podstatě všechny porty a ostatní prvky, což osobně považuji za výhodu, protože často rozházené prvky po všech hranách přístroje nejsou zrovna ideální. Kromě zdířky pro sluchátka zde najdeme ještě přepínač na zapnutí/vypnutí přístroje, mikrofon a port pro USB kabel a vlastně tím pádem i nabíjení.

- Odstup všech prvků dává možnost současnému napájení ze sítě a používání přístroje. -

Kvalita displeje je poměrně dobrá. Sice z fotografií je znát horší podání barev, ovšem svůj podíl na tom má i fotoaparát, takže ve skutečnosti dostanete celkem dobrý výsledný obraz. Rozlišení 220 x 176 a úhlopříčka 2" jsou poměrně slušné atributy, ovšem na pohodlné sledování filmů je to málo. Zejména pokud je film v širokoúhlém formátu, budete mít s jeho sledováním problémy. Přehrávač se tak hodí hlavně na videoklipy nebo kratší videa. Osobně jsem zkoušel i zmíněné přehrávání filmu a na cesty je to docela postačující řešení, na druhou stranu se buď musí jednat o český film nebo vám nesmí vadit originální znění, protože titulky rozhodně nepřečtete. Ostatně přehrávač je ani nepodporuje, takže by bylo nutné je pomocí nějakého software přidat přímo do videosouboru. Podsvícení displeje je slušné a postačí v místnosti i střední intenzita.