Elegantní 32" LCD televize LG 32LB75

20.11.2007, Pavel Kovač, recenze
LCD televize 32LB75 od LG se honosí S-IPS obrazovkou, třemi HDMI vstupy a atraktivním designem. Udávané parametry jsou: odezva 8 ms, pozorovací úhly 178° v obou směrech a kontrastem 5000:1. Jak si povede v našich náročných testech ukáže dnešní recenze.
Naše testovací metodika LCD televizí je kompletně popsána v tomto samostatném článku.

Zvukový projev

I přestože jsou reproduktory umístěny na celkem nevhodném místě ve spodní hraně a směřují dolů, tak se zvuk dal velice dobře poslouchat. Pak jsem ovšem pustil trochu náročnější film na zvuk (Band Of Brothers s DTS zvukem) a reproduktory přestaly stíhat. Samozřejmě se to dalo očekávat, 7 W je 7 W a nic to nespraví. Pokud budete televizi sledovat v menší místnosti, tak ony 7 W reproduktory budou stačit, ale stále tu platí, že k dobré televizi patří dobrý zvuk, a tak doporučuji nějakou tu 5.1 sestavu.

Udávanou odezvu mají dnešní LCD televize kolem 8 ms, samozřejmě naměřená odezva se bude lišit. A tak se také stalo. Průměrná celková odezva 21,8 ms je na dnešní dobu ve stínu LCD monitorů sice trochu pozadu, ale na druhou stranu pro TV to více než dostačuje.

Při bližším sledování si můžete všimnout jednoho trochu nepříjemného jevu. Tím je překmit způsobený technologií OverDrive, na první pohled se to nemusí zdát jako velký problém, ale při nějakém náročnějším HD videu se může vyskytovat šum v obraze. Uvidíme, jak si povede v praktických testech. Hodnoty odezvy 0-175-0 jsou 16,2 ms pro rise a 8,6 pro fall.

Odezva 0-175-0

Stejně na tom je i odezva typu šedá-šedá, která však už má onen překmit i u odezvy fall. Hodnoty jsou 16 ms (rise) a 8,8 ms (fall). Je trochu škoda oněch překmitů, protože jinak by byla odezva velice dobrá.

Odezva typu šedá-šedá (0-50-0)

Sledování televize

Přichází na řadu to nejdůležitější. Sledování samotné televize. U digitální televize je bohužel hodně vidět její nízká kvalita (vysoká komprese). Televize nepoužívá moc výrazný filtr pro odstranění artefaktů zapříčiněných kompresí. Na jednu stranu to je dobře, protože jakmile je do televize přiveden kvalitní signál, tak není různě vyhlazován a v podstatě ničen. Bohužel v našich končinách je kvalita DVB-T signálu velice sporná, a proto bych nějaký ten postprocessing uvítal. Každá ostrá hrana je doprovázena výraznými artefakty a šumem. Navíc televize ještě obraz lehce doostřuje, a tak jsou tyto neduhy ještě zvýrazněny. Pokud jsem však přivedl NOVA HD Test signál, obraz se proměnil k nepoznání. Vše bylo krásně ostré, bez artefaktů a zkrátka takové, jaké má být. K této televizi tedy doporučuji kvalitní obrazový zdroj.

Barvy jsou až nečekaně dobré a jistou zásluhu na tom má také S-IPS obrazovka, kterou LG do této televize montuje. Bohužel jsem byl trochu zklamán tím, že při přivedení 1080p signálu se na obraz aplikuje jakýsi barevný profil, který hodně přepálí červenou barvu a barvy jsou tak hodně nepřirozené (příliš zářivé). LG se tím asi snaží vyzdvihnout 1080p signál nad ostatními (vylepšit ho). Určitě by však bylo lepší, kdyby to televize nedělala a uživatel měl možnost si barvy vylepšit sám. Na druhou stranu většina uživatelů si s barvami moc nehraje a nechává výchozí nastavení.

Velmi mile mě překvapilo hraní her, které je více méně bezproblémové. I přestože má odezva překmit, tak se ve hrách nějaké výraznější problémy nevyskytují. Je to způsobeno, hlavně tím, že překmit není nikterak velký. U hry Half-Life 2 sice trochu vidíte rozdvojování hran, ale to je u 8 ms panelu zcela běžné. Ostatní hry jsou na tom podstatně lépe a nebojím se doporučit LG 32LB75 i pro konzole.