Creative ZEN Vision:M - Klasika v malém

9.5.2007, Michal Učeň, recenze
Když se řekne ZEN, vybaví se nám série kvalitních přehrávačů od firmy Creative. Dnes se podíváme na dalšího zástupce z této řady multimediálních přehrávačů, který nám umožňuje nejen poslech hudby, ale i kvalitní přehrávání videa či prohlížení fotografií.
Praktické použití přístroje je výborné. Narozdíl od některých jiných přehrávačů má sice menší displej, zato mnohem přívětivější rozměry, a tak je splněna hlavní funkce - sledování filmů a přehrávání hudby na cestách. Mezi hlavní klady patří i ovládání, které je díky touchpadu intuitivní a až na drobné překliky v začátcích používání přístroje je to dobré řešení. Problémy dělá většinou scrollování, protože bývá nedopatřením zaznamenán dvojklik a přístroj přejde do jiného adresáře, nebo něco omylem spustí. Řeší to trochu nastavení s regulací citlivosti touchpadu, ale ani nejnižší hodnota mi nepřišla úplně vhod. Integrovaný pevný disk o kapacitě 60 GB byl rychlý, takže načítání filmů a kopírování souborů nemělo výraznou prodlevu. U přehrávání se nevyskytly žádné problémy, vše bylo plynulé a také uvedené formáty přístroj podporuje. Displej je kvalitní, zobrazuje kontrastní barvy a problémy mu nečiní takřka žádné světelné podmínky.

Naměřené hodnoty při testováníCreative ZEN Vision W
Výdrž baterie při přehrávání videa6 hodin 5 minut
Výdrž baterie při přehrávání hudby17 hodin 35 minut
Doba nabíjení (el. síť)2 hodiny 34 minut
Doba nabíjení (USB kabel)6 hodiny 10 minut
Kopírování souboru 670 MB (USB 2.0)1 minuta 20 sekund

Záporných vlastností má přístroj málo. Mezi ty vážnější patří absence podpory titulků, čímž je pro velkou část českých uživatelů nepoužitelný. Řešením mohou být softwarová řešení, kdy sloučíte titulky a video soubor dohromady, ale to trvá celkem dlouho a při každém nahrávání filmu to zbytečně zdržuje. Trochu nelogické je řešení redukce, kterou tak musíte pro případ nějaké manipulace s přístrojem nosit s sebou, s čímž obal na přístroj zrovna nepočítal. Z výbavy by se také hodil adaptér na nabíjení z elektrické sítě, protože přes USB port je to další zdržení. Špatně řešená jsou také tlačítka do stran kolem dotykové plochy, která se velmi nepohodlně a nepřesně používají..

V konečném důsledku se jedná o vynikající přehrávač, který sice má své mouchy, ale na druhou stranu nabízí spoustu možností a funkcí, které u konkurence chybí. Námi testovaná verze s 60 GB diskem stojí momentálně 8173,- Kč s DPH (Czech Computer), model s menší kapacitou 30 GB stojí 6433,- Kč s DPH (Czech Computer).

Kvalitní LCD
Chybí titulky
Podporované formáty