Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
24.4.2008, Pavel Kovač, recenze
Dnes se podíváme na 40" LCD televizi Sony KDL-40D3500. Jejím hlavním lákadlem je plné HD rozlišení 1080p, kontrast 16000:1 (dynamický) a slušná odezva 8 ms. Jak si vede v našich náročných testech využívajících optických sond a osciloskopu?
Radek111 | 20.2.201017:09
o pomoc
Odpovědět0  0
irm (2) | 22.2.201010:12
Odpovědět0  0
irm (2) | 22.2.201010:15
... ještě drobná poznámka: tuner v TV 40W4000 MPEG4 je, na to nic nepotřebujete. Pokud jde o příjem v HD od UPC, tak na to je potřeba karta, na kterou link jsem psal ve svém předchozím příspěvku.
Odpovědět0  0
vacko | 22.2.201015:14
Az tak zbytecny ten MPEG4 tuner neni, chytam na nej ze vzduchu Novu HD a CT HD ­(ted tam bezi olympiada ktera je cela natacena ve full HD­).
Signal je ale jen v okolo Prahy, Brna a Ostravy.
Odpovědět0  0
RadekLL | 20.3.201017:36
Prosim Ty mas ten MPG4 tuner v TV? Ja ne a proto jsem chtel vyresit kartou v CI slotu
Odpovědět0  0
vacko | 21.3.201017:15
MPEG4 tuner mam, je to ale model 40W4000.
Kdysi mi dokonce slo na DVB­-C tuner prijimat zakladni nabidku od kabelovky UPC ­(bez jakekoliv karty­), pak to ale nejak zablokovali. No tak ted jedu na klasickou antenu a mam 2 HD programy zadarmo :­-)
Odpovědět0  0
pavelka_p (3) | 25.8.200818:14
No Gabi, nevim, zda bys mě udržela doma jen díky televizi :­)­)­) Ale je pravda, že 40¨ je už docela dobrá, navíc od SONY, je zárukou kvality a vysoké technické i designové úrovně. Taky teď zavžujeme novou Tv, a myslím, že SONY bude jedna z nejvážnějších kandidátek.
Odpovědět0  0
petr_moder (2) | 28.7.200814:24
Gabri to asi myslela tak, že je to faktt super pohled na 40´´ čistý obraz i zvuk... alespoň já jsem spokojený! A na topm záleží :­))
Odpovědět0  0
gabrielarezkova (2) | 17.7.200812:09
My si s manželem chceme pořídit KDL40W4000K, 24h true cinema, krásně jasný obraz a vypadá velmi dobře, tak snad toho mého udrží doma ;­-)
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 17.7.200813:17
OT: Udržet ho doma máš ty a ne ­"nějaká bedna­".
Odpovědět0  0
ungos (1) | 10.7.20086:44
Je to opravdu 14W, když výrobce uvádí pod 1W? Taková spotřeba ve standby by byla na dnešní dobu opravdu enormní, vždyť moje stará Orava CRT bere ve stanby ­"jen­" 7W.
Odpovědět0  0
irm | 10.7.200810:05
Nemohlo to být způsobeno tím, že bylo měření provedeno ve standy režimu při aktivovaném nastavení ­"rychlý start­"? Já mám 40W4000 a tam taková možnost je. V manuálu se píše, že pak ve vypnutém stavu je spotřeba vyšší ­(udržuje se asi nějaké napětí na podsvícení, aby se po zapnutí dosáhlo rychlejšího náběhu do plného světelného výkonu­). V tomto ­"nažhaveném­" režimu není TV ve standby stále, ale jen 2 hodiny po vypnutí.
Odpovědět0  0
Fenix_Nick | 15.6.200821:36
Dobrý den,
uvažuji o koupi této LCD televize, ale na některých e­-shopech je uvedena jako 40D3500AEP.Jedná se o tu samou TV?
Odpovědět0  0
Bezy (1) | 14.5.200810:28
Pěkná recenze, gratuluji.
Jen mě zarazilo, že televize nemá výstup na sluchátka. Po troše zkoumání jsem zjistil, že je na boku nad S­-Video konektorem.

Nešlo by v recenzích více zohlednit kvalitu analogového a DVB­-T přehrávání? Nějak mi přišlo, že se to vcelku opomíná a přitom to je v našich končinách ještě na dlouho nejdůležitější vlastnost všech televizí.
Odpovědět0  0
Milan L (2) | 6.5.200812:04
Máte sice úplnou pravdu, ale tak to bohužel je. Navíc pokud pojedete přes STB, musíte všechno co je k nemu připojené přepnout na příjem z vnějšího zdroje ­(nejčastěji AV 2­) a pak vše ovládáte už jen ovladačem STB, kromě videa, které může z STB nahrávat. ­(opět musí být přepnuto na příjem z externího zdroje­)
UPC právě varovalo před nákupem zařízení s DVB­-C tunerem, pokud mají být používány pro síť UPC. Nic jimi nezískáte. Tato zkostnatělost jde tak daleko, že když dostanete ­"obyčejný­" handan a chcete za příplatek ­"lepší­" DVD, oznámí vám, že za 500 vám musí udělat v bytě další kabelovou přípojku, protože na jedné už je podle nich jedna TV se ­"zadarmovým­" STB a asi tedy máte druhou TV, která ovšem musí mít další přípojku. Naštěstí jejich technici jsou velmi rozumní a když vidí jeden TV přístroj a potvrdíte jim že původní STB nechcete, můžete ho vrátit a zásuvka odpadá. Do servisního listu to v pořádku zapíšou ­- u mne to tak bylo. Jinak bych ale UPC nechtěl křivdit ­- mám od nich TV programy a internet, a jsou perfektní. Případné opravy jsou u mne ­(v Praze­) téměř okamžité.
Odpovědět0  0
_Obor_ (1) | 5.5.20089:38
Nema niekto skusenosti s DVB­-C tunerom u Sony TV, respektive s DVB­-C vseobecne? Hlavne sa mi jedna o Digitalne kablove vysielanie UPC v CR ­(Prahe­). Premyslam o TV s DVB­-C + UPD digitalny kabel ­(zatial mam analog­), ale len ak by to spolahlivo fungovalo.
Mam HDD DVD recorder a Digi Cable setup box ­(co by som dostal od UPC­) by som chcel pouzit na recorder. TV by mala vlastny tuner. Aby som mohol nezavisle nahravat a sledovat TV. Dik za odpovede.
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 5.5.20089:56
Pokud chceš v TV přijímat DVB­-C, tedy digitální kabel potřebuješ od UPC kartu. Karta v digit. STB od UPC bývá spárovaná s přijímačem, takže ti v TV nepojede. Jestli ti prodají další kartu k TV nevim. To si zjisti přímo na UPC.
Ale pokud vše půjde tak počítej s tím, že pokud budeš chtít mít digit STB pro DVB­-C a kartu do TV, tak je to jako kdyby ti UPC dalo 2 karty. Nebo ti za nějaký ­"malý­" pravidelný měsíční příplatek k hlavnímu paušálu nabídnou další kartu­/STB.
Napiš, jak jsi uspěl.
Odpovědět0  0
Milan L (2) | 5.5.200817:50
Dobrý den. Pokud vím, na tuto otázku odpovídalo přímo UPC ve zvláštním instruktážním pořadu k použití nového STB­-DVR na svém TV kanálu který má k dispozici. I když koupíte jakýkoliv TV s DVB­-C tunerem nebo vlastní STB ­(dovezený­), nebudete moci přijímat kabelovou televizi z UPC. To je právě podmíněno účastnickou kartou se zakoupenými programy. Tedy nebudete přijímat ani volné, neplacené programy. Můžete ovšem k vašemu TV ­(i když vybavenému DVB­-C tunerem­) objednat z UPC settop box bez programové nabídky, pouze se základními ­"povinnými­" programy ­(ČT 1, 2, Nova, Prima, ČT 24­) Svým abonentům UPC dává settopy Handan 5000 zdarma, za příplatek 150Kč STB­-DVR Handan 6000 ­(vyplatí se, vlastní zkušenost­). V budoucnu budou i přístroje Handan 7000 pro HD vysílání. Za zmínku např. stojí že STB­-DVR má 2 tunery a na jeho pevný disk tak můžete zaznamenat i několik programů najednou. O jiných přístrojích než typ Handan zatím nevím. Karty jsou s STB pevně skódované, při výměně karty se mění i STB!
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 5.5.200821:35
Ale to je prave na nic. Dalsi skatule, ktera ma vlastni dalkove ovladani a spotrebovava dalsi elektrickou energii. Ten pristup UPC je k nicemu. Nevim proc se jim nechce nabizet karty prave do TV, ktere maji vlastni DVB­-C tuner se slotem na kartu podmineneho pristupu Conax CAS7. Pripadne nabidnout parovane karty s parovanym CI modulem systemu Conax, ktery by se do TV vlozi. Tento modul jiz exisstuje. Staci, aby se UPC ­"chtelo­".
Odpovědět0  0
Peku | 21.5.200815:45
Ohledně sledování digi kabelu na TV s DVB­-C tunerem bez DVB­-C settopboxu je třeba přečíst článek http:­/­/www.digizone.cz­/clanky­/petr­-svejda­-digitalni­-kabelovka­-upc/
Odpovědět0  0
pilgrime | 21.5.200811:21
Mam dvd a tv s digital. tunerem C. od UPC prijimam analogovou nabidku, setobox nemam. Ale byl jsem prekvapen, kdyz jsem naladil asi 5 zakladnich programu na digitalnim tuneru. tedy na tv koukam na neco, na dvd neco jineho, vse prez DVB­-C a bez setoboxu. Ostatni kanaly v programu vidim,ale nejdou zobraziz­- tam je asi jiz potreba prave ta karta
Odpovědět0  0
irm | 21.6.200818:18
Mám osobní zkušennost, že v Praze lze od UPC na TV Sony 40W4000 s DVB­-C tunerem volné programy ­(CT1, CT2, CT24, CT4, Novu, Primu, UPC Express­) přijímat. V den, kdy jsem TV instaloval, mi dokonce šlo i HBO HD ­(bez problémů­) a FilmBox HD ­(bez zvuku, jen obraz­). Dnes už nikoli, podobně jako ostatní jiné placené kanály ­- je vidět jen info z EPG ­(včetně diakritiky­), jinak tma a ticho.
Odpovědět0  0
xct | 4.7.200816:40
Nemohl jste z kabelu UPC přijímat digitální TV tunerem SONY televize DVB­-C. Součástí programů UPC digitální televize je i plná nabídka analogové UPC televize­-tu jste na té SONY naladil, nikoliv na tuneru DVB­-C. Váš omyl.
Odpovědět0  0
da | 4.7.200817:08
Nesouhlasim, i me jde zakladni programy chytat na DV­-C tuner bez karty a ostatnich zarizeni, UPC to umozniüje, az k ostatnim programum potrebujete kartu. Prima, Nova, CT 1 a 2 jdou chytnout kdykoliv v digitalu. Je dobre si prvne neco vyzkouset, nez to pisnu:­-)
Odpovědět0  0
irm | 4.7.200821:57
Než mne nařknete z toho, že se mýlím, tak si to ověřte v praxi. Nejsem zas takový primitiv, abych nevěděl, jaký program na jakém tuneru přijímám. Prostě to funguje: uvedené programy nejsou kódované a DVB­-C tuner v Sony 40W4000 je v pohodě zvládá i s EPG s českou diakritikou.
Odpovědět0  0
uživatel (3) | 30.4.20088:39
Nenašel jsem zmínku kde a jak je u tohoto modelu obraz oříznutý. Jen mi to připomělo, jak si známý onehdá před lety koupil širokoúhlou plazmovou TV SONY ještě za nekřesťanský peníze a i ta měla problémy se zobrazením signálu, konkrétně v poměru 4:3. Buďto jste se dívali na celý obraz s nevyužitou černou plochou obrazovky po stranách nebo jste mohli obraz roztáhnout a přijít tak o titulky. Zdá se že ani dnes nejsou TV Sony moc přizpůsobivé našim středoevropským podmínkám. Osobně to vnímám jako velké mínus.
Odpovědět0  0
RaStr (11) | 30.4.20080:11
Dekuji za opet povedenou recenzi TV, mel bych jen jednu prosbu ­(ci dve­): vzhledem k tomu, ze vysilani v neprokladanem rezimu je v CR stale jeste hudbou daleke budoucnosti, je u TV velmi dulezita kvalita de­-interlacingu. I na tom nejlepsi PDP muze pak obraz dopadnout primo strasne a kvalitni de­-interlacing zase neni az tak trivialni zalezitost abych veril tomu, ze bude u vsech vyrobcu­/modelu stejne dobry. Treba takove makrofoto, ci minivideo pohybujiciho se textu v liste na CT24 ­(nebo neco podobneho­) by urcite neskodilo. A druha pripominka se tyka volby modelu k testum ­(i kdyz nevim, jak moc ovlivnitelne je to autorem­), urcite bych se priklanel spise k testum novych a vyssich modelu, u vybehovych typu hrozi, ze nez test doctu a rozhodnu se TV koupit ci nekomu doporucit, uz nebude na trhu a navic u starsich modelu casto velmi kolisa pomer cen­/vykon ve srovnani s dalsimi aktualnimi ­"akcnimi­" modely na trhu, takze vysledek i takto kvalitniho testu uz nebyva pro bezne kupujici az tak relevantni a spise pak stejne koukaji na tu ­"smesnou­" cenu. Resp. ono by to bylo jiste hezke mit takove porovnani i pro zlevnene doprodejove modely, ale to by na SW museli otestovat snad vse, co se tu da koupit, a to se asi bohuzel nepodari :­-­( !
Odpovědět0  0
jano89 | 29.4.200820:34
uz sa chysta novy rad. komplet ine menu, nove funkcie a krajsie farby vdaka mierne lesknucemu sa LCD ale nie az tak moc ako je to u nb.
Odpovědět0  0
sysz3r0 (3) | 28.4.200814:32
svet je zvlastni existuji dva inputlagy ten u tv sony a ten je ok a ten u ostatnich a ten ­(i dyz nizsi­) dela z lcd na filmy a hry nepouzitelny crap ale mozna je to tim logem SONY
Odpovědět0  0
DuckDaffy | 29.4.20088:15
Myslím, že autor dostatečně zdůvodnil, že PC monitor a TV jsou dva mírně odlišné světy a inputlag hraje odlišnou roli. Na PC monitoru mě zpoždění při pohybu myší docela štve, ale v TV mi o jeden frame posunutý obraz u filmu fakt nevadí. U TV nepředpokládám masivní práci s myší a velmi rychlé hry ­(typu Quake III Arena­). Je to handicap, ale akceptovatelný pro daný účel.

Zkuste si někdy zajít do Datartu nebo podobného obchodu a periferně se podívat na vystavené TV, jak nepřehlédnutelně se různí časový posun obrazu. Některé modely TV snad počítají vyhlazování šumu a optimalizaci obrazu přes více než jeden snímek, jinak si to nedovedu vysvětlit. :­)

Jak je na tom s inputlagem plasma? :)
Odpovědět0  0
sysz3r0 (3) | 29.4.20088:30
no jiste u filmu to mozna i je jedno ackoliv to je pochybne ale dnesni tv jsou soucasti htpc a taky slouzi k hrani her na konzolich takze to je zatraceny problem
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 29.4.20088:39
Input lag = doba jak dlouho si s obrazem hraje elektronika. Případně by dalo do toho i započítat doba změny obrazu vlastního panelu.

Dnešní panely u LCD mají dobu odezvy ­(G2G­) typicky řekněme 2­-10 ms. U plazmy to je 0,001 ms

Některé LCD a plazmové displaye mají jednu volbu nastavení právě pro vypnutí obvodů pro úpravu obrazu. Většinou to je nějaký ­"gamemode­" kvůli snížení input lagu.

A právě pokud se zapojí do zpracování obvody pro úpravu obraz může nastat zmiňovaný input lag. A to může být cca. 20 ­- 60ms. A je jedno jestli se jedná o LCD či plazmu. Záleží jak je udělaná elektronika pro zpracování obrazu. Nejlépe jsou modely, které mají speciální mód pro ­"game­", pokud chcete hrát hry či hodně pracovat s připojeným PC.
Odpovědět0  0
janax | 28.4.200812:01
hmm metrovyho fullHD halfa bych si dal rad :­-)
Odpovědět0  0
unnamed | 28.4.200813:39
jj je to parada. mam w3000, ten je uz 10bit, neuveritelne farby. Hrat na nom hry je uzasne. Do tv mi ide aj cez hdmi signal z optiky takze aky je zazitok napr z nonstopkina hd baliku asi netreba opisovat:­) sd tv takisto spica ale jasne ze hd to nieje. ak sa podari otestujte v buducnosti niektory z 10bit modelov, potesi.
Odpovědět0  0
sysz3r0 (3) | 28.4.200814:29
tak to je divne premiere hd je desnej crap ­(cast sd2hd, a v rychlych scenach uplna hruza na urovni vcd)
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 28.4.200814:35
A nemuze to byt tim, ze mas bud LNB s vyssim sumovym cislem­/nizsi citlivosti, spatnou kabelaz ci konektory, malou parabolu, posunutou elevaci nebo azimut?
Preci jen je potreba mit prijmaci antenni soustavu pro prijem HD v lepsi kondici nez pro standardni SD signal ze satelitu.
Odpovědět0  0
unnamed | 28.4.200820:49
Neviem ako velmi je to divne ale Filmbox HD a aj LuxeTV maju krasny obraz, pravda zalezi od filmu aj pripojenia. Ja mam od Orange optiku az do bytu na set top box a odtial hdmi rovno do tv ­(pri zapajani bolo treba nakopnut najprv cez scart ­- a uz tam bola znatelne nizzsia kvalita)
Odpovědět0  0
technik-pc | 28.4.20081:11
Jaká je výhoda Adobe RGB prostoru, když klasický PAL je definován jen pro sRGB? To znamená, že nemůže obsahovat barvy mimo sRGB trojúhelník ­- v tom případě by totiž některý signál R,G,B musel být záporný. Nebo to TV koriguje a rozšířený barevný prostor se projeví jen v případě HD?
TV má DVB­-T a DVB­-C, ale jen jeden anténní vstup. Existuje nějaká TV, která by měla oddělené nebo přepínatelné anténní vstupy? Problém je v tom, že signál z kabelovky a z DVB­-T nelze sloučit, protože jsou oba ve stejném pásmu a některé kanály se pak mohou rušit.
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 28.4.20088:49
Využití tak snad jen pro PC, případně digit. HDMI vstup.
Ale TV používat jako PC monitor na práci je dlouhodobě nepoužitelné ­(zkoušel jsem a raději jsem pořídil k PC 30­" PC LCD­). Lidi, co TV používají k PC pro práci místo normálního PC LCD jsou masochysti. Něco jiného je využití TV jako monitor k domácímu HTPC na zábavu. To je použitelné a tam barevný prostor Adobe RGB má význam, protože se předpokládá propojení přes DVI, HDMI, v horším případě přes VGA.

A to DVB­-T kanál ­(nevím, který multiplex a kde chytáš­) ti opravdu leze do nějakého kanálu ANALOGOVÉ kabelovky?
DVB­-C je zde určitě míněno jako digitální DVB­-C ­(tedy digit. multiplex s více programy na jednom frekvenčním kanálu­) a pásmo pro DVB­-C je snad v jiném pásmu než DVB­-T.
O kterou kabelovku se má jednat a o jaký kanál DVB­-T multipexu?
Odpovědět0  0
technik-pc | 28.4.200810:16
DVB­-C se vysílá v normálním UHF pásmu, jen používá jiný druh modulace. Mám UPC s omezenou nabídkou a k tomu chci DVB­-T. To znamená, že ve VHF a UHF pásmu mám část analogové nabídky UPC,v UHF DVB­-C kanály a k tomu analog a DVB­-T ze vzduchu. Zatím to docela funguje, protože DVB­-C nyní používá konec pásma, ale po rozjetí DVB­-T se obávám problémů. Stejně jako vznikly při experimentu s DAB, kdy i krátký kus špatně stíněného kabelu způsobil rušení analogové ČT2 umístěné na 12. kanálu. Problém je, že takovýmto sloučením proniká rušení z normální antény do kanálů kabelovky, což je znát na analogu, ale může to způsobit i výpadky na DVB­-C ­- na konci pásma už rozvody nepřenášejí nejlíp, takže signál je poměrně slabý.
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 28.4.200810:36
Jestli si dobře vzpomínám, tak jsem měl v ruce zařízení, které dokáže posunout ­(přemodulovat­) jeden­/více kanálů nahoru či dolů. Ale nevím jestli si to pletu jen s obyčejným modulátorem. Ale řekl bych, že ne, že se něco takového používá v bytovkách ­(a podobných hromadně silně osídlených domech :­)

Pokud však nic takového není a dojde k překrytí kanálů DVB­-C a DVB­-T, tak si asi budeš muset vybrat ­(nebo připojit satelit a mí tam snad vše­). A jestli6e máš problém s útlumem v hraničních oblastech přenosového pásma, tak to chce lepší kabeláž­/zásovky­/prvky anténího rozvodu.
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 28.4.200810:49
S více anténními vstupy jsou TV, které mají i s DVB­-S tunerem ­(pro sat.anténu­). Pro DVB­-C­/DVB­-T­/analog jsou vybaveny jedním anténním vstupem. Alespoň o žádné TV pro DVB­-C­/DVB­-T­/analog s více tunery nevím, že by ji někdo vyráběl.
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 28.4.200811:11
Ještě mě napadlo, že některé TV jsou modulární. Umožňují připojit více různých tunerů a tím i snad více anténních vstupů. ­(snad Panasonic nebo Loewe­)
Odpovědět0  0
xct | 24.4.200823:30
je to jen LCD, jas poloviční, kontrast desetinový, barev 10x méně, než má normální televize PDP. Navíc pan SONY ještě neví, co je 100Hz a 24p, to je u Panasonicu základními kritérii kvality, samozřejmě i u PDP rozlišení 1920 x 1080. Sony ­- do muzea a pro laiky, kteří chtějí vyhodit peníze za nic. Ten podvod s ­"dynamickým­" kontrastem LCD je jenom pro neználky, PDP má dynamický kontrast 1000000 : 1. Viz web panasonic.
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 24.4.200823:39
Jak jsem psal tady v 1. příspěvku ­- jsou jiní kandidáti. Nemá cenu tady o PDP psát. Jen rozpoutáš flame :­)
Kdo ví, ten nekřičí, ale jen se nad tímto LCD pousměje :­)
K tomu kontrastu u zmiňovaného PDP. Ano je to tak dynamický má 1:1.000.000 a hlavně statický je 1:30.000 ­(oproti LCD s trubicovým podsvětlením, kde statický kontrast u těch lepších modelů je max. směšných zbožných cca. kolem 1:3.000 ­-> dynamický 1:33.000 )
Odpovědět0  0
ma | 1.5.200814:07
ach boze, zase jeden mudrlant ...
Odpovědět0  0
ma | 1.5.200820:10
ach boze, zase jeden mudrlant ...
Odpovědět0  0
CHI,CHI | 5.6.200817:41
Plazma je mrtvá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpovědět0  0
axicom (5) | 5.6.200818:14
Zdaleka ne, LCD jeste chvilku potrva nez bude orazova kvalita rovna plazme.
Odpovědět0  0
CHI,CHI | 5.6.200822:07
LCD televize vedou proti plazmovým televizím 8:1.V prvním čtvrtletí roku 2008 prodávaly podle zprávy kanadského magazínu Digital Home ­(podložené výzkumem společnosti DisplaySearch­) prodávaly v globálním měřítku v poměru osm ku jedné. Tedy jedna plazma na osm prodaných LCD televizí.V roce 2008 to nicméně vypadá, že mrtvolou se stane i plazma. Nevýhod: vyšší cena díky náročnější výrobě, vysoká spotřeba, nízká spolehlivost, a vypalování statických scén do obrazové matice. Nepříjemná je i ­"gelová­" struktura plazmové obrazovky, která se velice snadno zničí a poškrábe.
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 5.6.200822:56
Samy nesmyle. LCD se prodava vice, protze se prodavaji nejvice ­"male­" uhlopricky. To je pravda. Tam LCD vede, protoze mala plazma se vyrabi malo. Od 42 palcu nahoru vede plazma. O kvalite a vernosti obrazu nemluve. Plazma vede a jeste to ­"chvili­" potrva nez LCD kvalitou dozene plazmu.
Odpovědět0  0
axicom (5) | 6.6.200812:13
To ze se neceho proda hodne, neznamena ze je to dobre. Fabii se take prodalo hodne:­-­) A hlavne lide nevedi, LCD je fenomen, spousta lidi ani nevi ze existuje neco jako plazma a vubec uz ne to ze ma lepsi obraz. Navic par mrtvych pixelu a LCD budete proklinat:­-)
Odpovědět0  0
CHI,CHI | 9.6.200817:59
Philips skončí s plazmovými televizemi od roku 2009

Podle některých zdrojů blízkých společnosti Philips se už během příštího roku dočkáme kompletního ukončení výroby plazmových televizí této značky. Philips už od roku 2007 snižuje výrobu plazma TV a odešel už například z čínského trhu a další výrobci mají následovat.
Odpovědět0  0
xct | 4.7.200816:33
Váš příspěvek s chichotáním ­- no to je věc. Philips NIKDY nevyráběl PDP panely, protože na to stačí jen technologicky vyspělí výrobci ­- Panasonic, Pioneer, Hitachi, LG a Samsung. Od těch střídavě bral PDP panely Philips. A protože nestačí na vyspělost PDP televizorů vyjmenovaných konkurentů, potupně ­(bez ­"s­") končí s výrobou PDP televizorů. Asi tak.
Odpovědět0  0
xct | 7.6.200813:40
Co to povídáte? Plazma že má gelovitý povrch či obraz? Jste absolutní laik, PDP má povrch sklo ­(jako CRT, které ztdy vychvalujete­) a navíc s účinnou antireflexní úpravou. Gelový povrch z plastu má LCD. Plazma má přinejmenším srovnatelný či nižší­) příkon ­- míněno spotřebu za hodinu, plazma má na štítku udanou max. špičkovou spotřebu při plně bílé obrazovce, jinak při filmu ­"žere­" cca polovinu, LCD má konstantní vysoký příkon ­"furt­" bez ohledu na zobrazení. Plazmy se ­"vypalovaly­" cca před 3lety, dnešní moderní plazmy již vůbec ne a mají životnost 100000hodin, 2xvíce než LCD. Kontrast, svítivost a počet barev má PDP násobně více, než LCD­-to se hodí tak leda jako monitor k PC či malá telka do koupelny­-malá míněno 32­". Ale klidě setrvejte u svých bludů a nehleďte na realitu. V úhlopříčkách nad 42­" se drtivě prodávají plazmy, míněno ve SVĚTĚ, ne u vás v hornídolní.
Odpovědět0  0
CHI,CHI | 9.6.200818:00
Philips skončí s plazmovými televizemi od roku 2009

Podle některých zdrojů blízkých společnosti Philips se už během příštího roku dočkáme kompletního ukončení výroby plazmových televizí této značky. Philips už od roku 2007 snižuje výrobu plazma TV a odešel už například z čínského trhu a další výrobci mají následovat.
Odpovědět0  0
CHI,CHI | 5.6.200822:21
Dnešní moderní LCD televize používají zásadně velice kvalitní S­-PVA či S­-IPS technologie pro panely, které nabízí 178° pozorovací úhly, 10bitové matice s miliardami barev, kontrast ­(byť dynamický­) až 50.000:1, odezvu kolem 5ms, a jas přes 500cd­/m.
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 5.6.200823:01
Plazma se statickym kontrastem 30.000:1 a dynamickym 1.000.000:1 strci LCD do kapsy. Nehlede o odezve 0 ms ­(slovy nula­) a jasem od 700cd­/m do cca 1000cd­/m
Odpovědět0  0
CHI,CHI | 9.6.200818:01
Philips skončí s plazmovými televizemi od roku 2009

Podle některých zdrojů blízkých společnosti Philips se už během příštího roku dočkáme kompletního ukončení výroby plazmových televizí této značky. Philips už od roku 2007 snižuje výrobu plazma TV a odešel už například z čínského trhu a další výrobci mají následovat.
Odpovědět0  0
xct | 4.7.200817:43
Nativní kontrast LCD je cca 1200:1 maximálně! Podvodný tzv. dynamický kontrast je jen hausnumero výrobce, ­"černá­" LCD prostě svítí šedě, modře atd. PDP má černou černou, barvy jak zvon­-100miliard, jas trojnásobný.
Odpovědět0  0
DuckDaffy | 6.7.200816:53
Souhlasám s tím, že má plasma velmi dobré barevné podání a jas, ale musím oponovat Vašemu tvrzení o kontrastu. Ani plasma nemá ­"absolutní­" černou, napětí na komůrce se nesnižuje na nulu, ale udržuje se určitý minimální plasmatický výboj, i proto výrobci ­"nelžou­" a neuvádí nějaký nesmyslný kontrast ale třeba 1:10000 ­(reálný­).
Mimo jiné bychom ještě mohli zmínit parazitní odrazy světla od okolí, se kterými mají plasmy také docela problém. I tak je znát pokrok, porovnával jsem vypnuté plasmy řady 42Q a 42C ­(modely 2007­) od Samsungu a Q byla slušná tmavě černomodrá a jasně byla vidět účinnost antireflexní úpravy, naproti tomu C byla světle šedá ­- zcela bez filtru ­- tj. nepříliš vhodná na sledování TV ve dne.
Odpovědět0  0
axicom (5) | 24.4.200821:42
Recenze je zajímavá, jen škoda, že jde opět o dosluhující model.
Odpovědět0  0
ma | 1.5.200814:05
nic v zlom, ale tato TV prisla na trh len nedavno, takze nechapem o akom dosluhujucom modeli hovoris.
Odpovědět0  0
MuVo | 24.4.200812:01
genialna recenzia! Gratulujem, keby vsetky mali tuto uroven :)
Odpovědět0  0
nukii (3) | 24.4.200810:54
Dobry den.recenzi jsem precetl a mam jedem dotaz.Pokud si koupim Lcd full hdv cca 40­-42­" a signal bude analogova antena zapojena do dbv­-t tak me zajima zda se da na takovy obraz divat..premyslim o koupi lcd a timto si nejsem jist..zda radeji nejit do hd ready.. jinak tv bach pouzival asi tak 70% tv ­( dbv­-t a digi­-tv­) a cca30 % PS3 a dvd nebo blue ray disky.jinak pozorovaci vzdalenost cca 3­-3,5m. s tim ze tv chci mit co nejdele a ne za nejakych 5­-6 let ji menit.
dekuji za odpoved
Odpovědět0  0
Connor (6) | 24.4.200815:56
FullHD TV má smysl v jediném případě ­- blueray filmy a i tady by se o pozorovatelném rozdílu mezi FullHD a HD ready televizí dalo dlouze diskutovat
U klasického TV vysílání ­(SD­) bez ohledu na zdroj ­(dvb­-t,satelit, analog­) je to uplně fuk.
HD televizní vysílání je v plenkách ­(terestriálně naprosto ale satelitně se už něco chytit dá­) a i když se dá rozvol očekávat, tak v naprosté většině případů se vysílá 720p, tj. i tady postačí HD ready zobrazovač.

Tj. technicky to má význam jen u PS­/3 a BlueRay, ale pozorovatelné rozdíly budou na dlouhé hádky :­-­)
Další věc je ovšem touha mít FullHD :­-)
Odpovědět0  0
nukii (3) | 24.4.200817:12
to je mi jasne me jde spis o to zda bude obraz na full hd v pripade analogove anteny o moc horsi nez na hd ready?
to je jedine co me momentalne zajima...myslim ze full hd vyuziju ..mam PS3 ..takze hry a blue raj disky..ale to tv vysilani mi dela starosti
Odpovědět0  0
Connor (6) | 24.4.200818:41
Ne, bude to stejný.
Jestli stejně dobrý nebo stejně špatný, to už je slovíčkaření. :­-­)
Opravdu tam co bydlíš nelze ještě chytit normální dvb­-t vysílání?
Odpovědět0  0
nukii (3) | 24.4.200819:10
jj dbv­-t tady mame ..spatne jsem to napsal.maslel jsem to tak ze antena bude zapojena do dbv­-t sorry..
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 24.4.200823:06
Jestli myslíte DVB­-T příjem stávající anténou, tedy i stávajícími anténními rozvody, tak záleží v jakém stavu rozvody jsou. Jestli jsou v horším stavu, tak obraz může zamrzat, vypadávat či kostičkovat.
Jestli bude jiný na HD Ready či FullHD přístroji záleží jak si s interpolací poradí elektronika konkrétního modelu TV.
Odpovědět0  0
RoPo (177) | 24.4.20088:14
V tabulce technických parametrů máte chybu. Uvádíte tam ­- uhlopříčka 24­" ­(16:10­)
To jste tabulku zkopírovali z nějakého testu PC LCD, že ano.

Správně tam tam má být být: 40­"(16:9­)

Mohli jste raději otestovat TV nové řady 4000 určené pro tento rok 2008 televizorů Bravia.

O plazmách psát nebudu vzhledem k tomu, že Sony plazmy vůbec nedělá a jejich parametry jsou jinde. Dané i samotnou technologií plazmy. Na to jsou lepší kandidáti :­)

Odpovědět0  0
Pavel Kovač (37) | 24.4.20089:11
Díky za upozornění. Opraveno
Skutečně šlo o chypu způsobenou nakopírováním šablony pro psaní článku. Snažím se tak docílit toho aby všechny články měli stejný design, ale obča zkrátka vznikne takováto chybička.
Odpovědět0  0
Marek123 | 28.4.20089:48
Zdravim,

Uz dlhsie som cakal a dufal ze zacnete testovat aj LCD TV metodikou ktoru pouzivate na monitory.
Konecne riadna recenzia lcd­-tv v cestine. Bravo! Len tak dalej. pevne verim ze sa v buducnosti budem stretavat s takymito recenziami castejsie.


ps: neplanujete otestovat aj SONY W4000? velmi by ma tato recenzia potesila!

Marek
Odpovědět0  0
wacko. | 3.5.200811:55
Ano, taky bych uvital recenzi SONY W4000. Podle parametru tato novinka vypada jako nejlepsi Full HD od Sony v prijatelne cene.
Odpovědět0  0
ma-to | 4.7.200816:44
Mna by zaujimalo ako je na tom so zobrazenim signalu z pocitaca cez DVI resp. HDMI. Vzhladom na plne digitalnu cestu by som predpokladal obraz ako na monitore, ale vraj to tak nebyva. Ma uz niekto s tymto skusenosti prosim ?
Odpovědět0  0
Radek111 | 20.2.201016:40
vidim jeste 1 chybu ­- vystup na sluchatka NE ­- je tam! a je videt i na fotce v clanku
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.