Prodej televizorů se v prvním čtvrtletí prudce propadl
13.6.2011, Martin Stančík, aktualita
Prodej televizorů (CRT, OLED, LCD, plasma) se v prvním čtvrtletí tohoto roku výrazně zpomalil - oproti tomu samému období předchozího roku vzrostl podle analytické společnosti DisplaySearch o pouhé procento.
Prodej nejrozšířenějších LCD televizorů v prvním čtvrtletí toho roku vzrost o pouhých devět procent. Podle analytiků je hlavním důvodem snížení tržeb v prvních třech měsících tohoto roku velmi vysoká poptávka před koncem minulého roku. Prodej televizorů se mezi Q4 2010 a Q1 2011 propadl o celých 29% a prodalo se tak o 55.2 milionů kusů TV méně. Vyplývá to ze studie s názvem Quarterly Global TV Shipment and Forecast Report od DisplaySearch.

Na propadu prodeje televizorů v prvním čtvrtletí 2011 se nejvíce podílely trhy v Japonsku, Severní Americe a překvapivě také v Číně. Podle DisplaySearch však v tomto roce tržby výrobcům televizorů opět porostou, i když další výrazná zlevnění se neočekávají, neboť již nyní jsou ceny většiny zařízení na nejnižší udržitelné hranici. Nové zákazníky však ke koupi HDTV přilákají technologie jako LED podsvícení, možnost propojení s internetem a samozřejmě i 3D.
Zdroj: HDTVTest

Na propadu prodeje televizorů v prvním čtvrtletí 2011 se nejvíce podílely trhy v Japonsku, Severní Americe a překvapivě také v Číně. Podle DisplaySearch však v tomto roce tržby výrobcům televizorů opět porostou, i když další výrazná zlevnění se neočekávají, neboť již nyní jsou ceny většiny zařízení na nejnižší udržitelné hranici. Nové zákazníky však ke koupi HDTV přilákají technologie jako LED podsvícení, možnost propojení s internetem a samozřejmě i 3D.
Zdroj: HDTVTest