Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Při sledování 3D Blu-ray filmu dáváme o 29% oproti DVD

4.4.2011, Martin Stančík, aktualita
Podle nové studie se naše pozornost zvýší při sledování 3D filmu na Blu-ray až o třicet procent oproti sledování toho samého filmu na standardním DVD. Trojrozměrné filmy na Blu-ray přitahují o hodně více pozornosti i ve srovnání s 2D Blu-ray filmy.
Studii si u společnosti Mindlab International zadala evropská divize Blu-ray Disc Assocation (BDA). Mindlab se specializuje na výzkum pomocí speciálních metod, které zkoumají aktivitu mozku pro komerční a marketingové účely. Studie se účastnilo 12 mužů a 12 žen ve věku 18 - 54 let. V rámci testování tito lidé shlédli celkem devět filmových ukázek jak na 3D Blu-ray, tak na 2D Blu-ray a DVD na 3D HD televizorech od Sony. I když se klipy zobrazovaly v náhodném pořadí, je jasné, že testované subjekty ihned věděly, že se jim zobrazuje obsah ve 3D nebo 2D BD (více detailů oproti standardnímu DVD).


Výsledky studie jsou přesně takové, jaké si je BDA představovala. Ve srovnání se standardními DVD u filmů na 3D Blu-ray vzrostla pozornost o 29% a prožívání o 8%. Stejně tak vzrostly pozornost a prožívání ve srovnání standardního DVD a 2D Blu-ray, samozřejmě o méně procent. I když malý počet účastníků studie může být argumentem pro to, že testování nebylo zcela objektivní, to, že se u 3D filmů zvedne pozornost a prožívání uživatele, je neoddiskutovatelným faktem.

Zdroj: HDTVTest