Výsledek těchto debat může být dvojí. Buď se uzná, že posluchač může sledovat jakékoliv části pořadu podle vlastního uvážení a vše zůstane, jak je, vyrojí se další rekordéry s přeskakováním reklam a televizní stanice začnou vysílat reklamy tak, aby rekordéry reklamu v pořadu nepoznaly. Nebo dojde opravdu k tomu, že se tato činnost zakáže, začnou se používat tzv. Broadcast Flag, které povolí nebo zakáží nahrávání pořadu a dokonce mohou zakázat přepnutí na jiný program (což paradoxně vymyslel Philips). Zdá se Vám to absurdní? To vůbec být nemusí, protože Broadcast Flag se již dostal do některých specifikací k vysílání obsahu. Ostatně nemusíme ani chodit daleko. I některé naše televizní stanice používají něco podobného - během reklamy přestanou vysílat alespoň teletext, jehož spuštěním se samozřejmě překryje obraz a divák reklamu nevidí...
Při pohledu do historie najdeme velmi podobné debaty i při uvedení prvních VHS rekordérů. I dnes spousta diváků dává přednost nahrání pořadu rekordérem a sledování "offline" s přetáčením reklam. Stanice si za to ale mohou sami - reklam je příliš a začínají obtěžovat a neplní svou informační funkci. Vysílané filmy se v extrémních případech protahují i na dvojnásobek původní délky.

Možná je to jen náhoda, možná to s tím souvisí, ale za zmínku to stojí. Philips krátce po uvedení rekordéru, který dokáže reklamy přeskočit, oznámil, že od října přestane investovat do DVD rekordérů. Zatím není jisté, co to přesně znamená. Zda se to týká jen samostatných DVD rekordérů, nebo i rekordérů s pevným diskem, zda se skončí s produkcí nebo již prostě jen nedojde k obnově přehrávačů za nové a bude se věnovat jen Blu-ray rekordérům, nebo že je bude překupovat od jiných výrobců nebo propůjčí značku někomu jinému (jako to udělal v USA s televizory).
Zdroj: TransWorldNews