V posledním čtvrtletí také LCD modely zaznamenaly veliký vzestup oblíbenosti - prodalo se jich o 56 % více než ve čtvrtletí předchozím. Celkem se za celý rok na světě prodalo přes 200 milionů různých TV přijímačů, z nichž až 79,3 milinu jich bylo LCD, ze stomiliardového trhu tedy zabraly 68 miliard amerických dolarů.

CRT televizory jsou již minulostí
Nejvíce televizí se téměř samozřejmě prodalo v Japonsku, kde to bylo 86 % všech přijímačů, v těsném závěsu byla západní Evropa s 84 %, na třetí příčce figuruje Severní Amerika se 78 %. Západní Evropa také zaznamenala největší nárůst z těchto regionů, prodeje se zvedly z 28 na 32 %, naopak v Severní Americe poklesly z 33 na 31 %. To je v souladu s přirozeným nahrazováním CRT televizorů, i díky tomu, že LCD modely se dají pořídit s poměrně malými úhlopříčkami, ačkoli stále více než dvakrát dráž.
Nárůst podílu prodejů ze 44 na 65 % však zaznamenaly i prodeje modelů s úhlopříčkami nad 40'', jak se snižovaly jejich ceny; prodeje plazmových a RPTV se naopak snížily ze 40 na 31 %, resp. ze 16 na 3 %. Průměrná prodávaná úhlopříčka byla 32'', modely s rozlišením 1080p měly 17% zastoupení v úhlopříčkách do 40'' a 57% zastoupení nad 40''. V průběhu letošního roku by podíl prodejů TV s dosluhujích CRT technologií mohl spadnou pod 25 %, dosavadní průběh byl ze 77 % během dvou let od prvního čtvrtletí 2006 po poslední čtvrtletí 2007.
Zdroj: TG Daily

CRT televizory jsou již minulostí
Nejvíce televizí se téměř samozřejmě prodalo v Japonsku, kde to bylo 86 % všech přijímačů, v těsném závěsu byla západní Evropa s 84 %, na třetí příčce figuruje Severní Amerika se 78 %. Západní Evropa také zaznamenala největší nárůst z těchto regionů, prodeje se zvedly z 28 na 32 %, naopak v Severní Americe poklesly z 33 na 31 %. To je v souladu s přirozeným nahrazováním CRT televizorů, i díky tomu, že LCD modely se dají pořídit s poměrně malými úhlopříčkami, ačkoli stále více než dvakrát dráž.
Nárůst podílu prodejů ze 44 na 65 % však zaznamenaly i prodeje modelů s úhlopříčkami nad 40'', jak se snižovaly jejich ceny; prodeje plazmových a RPTV se naopak snížily ze 40 na 31 %, resp. ze 16 na 3 %. Průměrná prodávaná úhlopříčka byla 32'', modely s rozlišením 1080p měly 17% zastoupení v úhlopříčkách do 40'' a 57% zastoupení nad 40''. V průběhu letošního roku by podíl prodejů TV s dosluhujích CRT technologií mohl spadnou pod 25 %, dosavadní průběh byl ze 77 % během dvou let od prvního čtvrtletí 2006 po poslední čtvrtletí 2007.
Zdroj: TG Daily