Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
Komentáře od Jendele
Dobry den,
vas clanek me zaujal, protoze s prokladanym rezimem neustale bojuji. Pouzivam Pinnacle DV500DVD kartu, Adobe Premiere a kameru Sony PC1000 (miniDV). Zpracovavane DV (tj. AVI) soubory jsou skutecne Bottom Field First. Avsak pri kodovani do MPEG2, (tj. pro DVD) vsechny (instalovane) MPEG2 enkodery, napr. CCE, Pinnacle DVD500... vyzaduji Top Field First. Proc? Pokud to zmenim, u nekterych kodeku se nic nestane, ale u jinych zacne obraz pekelne poskakovat.
Musim priznat, ze pres veskere usili se mi dosud nikdy nepodarilo (s Premiere) vytvorit DVD, ktere by pri rychlejsi zmene obrazu zustalo klidne a nemelo potize s prokladanim (napr. pri prejeti krajiny kolem dokola kamery nebo napr. pri najizdeni titulku). Z toho take plyne, ze dosud mam nejkvalitnejsi movie na analogovych SVHS paskach (coz je velka skoda). Pro kodovani pouzivam VBR 9500/6500/2000 kbits/sec. Nezna nekdo recept, jak tento problem vyresit? Tyto potize mam i pri prehravani s externim DVD prehravacem, tj. mimo PC.
Dalsi vec, ktere nerozumim, je proc filmovy 24frames/sec. dava hezky obraz a 25 progressive frames/sec z elektronickych kamer dava obraz trhany. Pry je to z duvodu jisteho rozostreni pohybujicich se objektu pri nataceni na klasicky filmovy pas, ke kteremu pri elektronickem snimani nedochazi. Presto je mi to trochu podivne.
Naprosto perfektni obraz mam jen pri prehravani AVI souboru z pocitaci pres PinacleSys DVD500 kartu, na kterou je primo pripojena televize. Obdobne kvalitni prehravani na TV jsem videl i pres Pinnacle Liquid, a to i pri prehravani MPEG2 souboru.
Predem dekuji za pripadnou odpoved.
Libor.
Odpovědět0  0