Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Informovanost o 3D a Blu-ray mezi uživateli stále roste

12.4.2011, Martin Stančík, aktualita
Z výsledků nové studie analytické společnosti NPD Group vyplývá, že za posledních šest měsíců mezi uživateli značně stouplo povědomí o 3D televizorech a Blu-ray přehrávačích. Problémem však stále zůstává cena.
Základní povědomí o 3D LCD televizorech mělo v září 2010 pouze 28% dotázaných, v únoru tohoto roku to však již bylo 36%. Informovanost o 3D plasmových TV v tomto období stoupla o devět procent, u 3D Blu-ray přehrávačů pak o 11% z 15% na 26%. S tím, jak roste povědomí o těchto technologiích, však také roste povědomí o jejich nedostatcích. Podle NPD uživatelé zmiňují především dva problémy: cenu a nutnost nosit ke sledování 3D obrazu speciální brýle.


"S tím, jak ceny 3D TV klesají se však stávají stále citlivějším problémem brýle," říká Ross Rubin z NPD. Podle průzkumů klesla ve Spojených státech průměrná cena 3D plasmy z téměř 3000 dolarů v únoru 2010 na 1214 dolarů v únoru tohoto roku (u 3D LCD TV byl zaznamenán pokles z 2683 dolarů na 1705 dolarů). V tom samém období průměrná cena za 2D plasmu poklesla z 878 dolarů na 603 dolarů. Průměrná cena 2D LCD televizorů se mezi únorem 2010 a únorem 2011 snížila z 594 dolarů na 511 dolarů. Oproti běžným LCD TV to však stále značný rozdíl je. Zákazníci v průzkumu také často zmiňovali nedostatek 3D filmů.
ají stále citlivějším problémem brýle," říká Ross Rubin z NPD. Podle průzkumů klesla ve Spojených státech průměrná cena 3D plasmy z téměř 3000 dolarů v únoru 2010 na 1214 dolarů v únoru tohoto roku. Oproti běžným LCD TV to však stále značný rozdíl je. Zákazníci v průzkumu také často zmiňovali nedostatek 3D filmů.

Zdroj: CDRinfo.com