Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Vysvetlite mi to

m-bryo (32)|30.8.2004 07:25
Cafko chalani :BB:

Som video amatér a chcel by som aby mi niekto vysvetlil toto:
Máme okrem DVD už aj formát napr.HD-DVD čož keď som dobre pochopil 9-) má väčšiu kapacitu ako spomínané klasické DVD.Ďalej zasa čítam že sa naň bude ukladať napr.v codeku WMV-HD.Pokiaľ viem tak tento codek patrí do rodiny Mpeg-4 /aspoň ten WMV/ktoré sú stratovejšie/neviem či som sa správne vyjadril :-? /.Prečo bol tento štandart prijatý,keď sa tam zmestí/HD-DVD/viacej materiálu :-? :-?
Možno sa nad týmto len pousmejete,ale fakt by som to chcel aby mi to niekto na slovo vzatý vysvetlil :BB:
Hawkey_tvf (434)|30.8.2004 08:35
Kravina je samotny pomer "stratovejsi" ktory pouzivas.
"Stratovost" totiz vyjadruje NIE kompresny pomer, ale hodnoty kvantizacnych koeficientov. Ak skomprimujes nieco ZIPom a RARom a ten RAR urobi mensi archiv, nie je STRATOVEJSI (v tomto pripade by boli oba dokonca bezstratove), ale ma VYSSI KOMPRESNY POMER.
MPEG-4 je "akosi" navrhnuty tak, aby komprimoval data efektivnejsie ako napr. MPEG-2, cize obsahuje nejake dalsie finty, ako "menej kecmi" popisat (priblizne) ten isty obraz, resp. sled obrazov.
Tam, kde MPEG-2 potrebuje 6 Mbit/s by teoreticky mohla MPEG-4 stacit bitrate povedzme 1,5-3 Mbit/s. Zalezi na implementacii, inak povedane na tom, kto a ako to oprogramoval, ktore z veci, ktore MPEG-4 pozna, do spracovania obrazu zahrnul a AKO.
Treba povedat, ze doteraz masovo zname implementacie MPEG-4, ako DivX a XviD kodeky, tomu nejako velmi neublizili...
To vysvetlenie je samozrejme trochu hrube, ale da sa povedat ze zakladne spracovanie, "predzutie" videa DCT transformaciami je na zaciatku zhodne, rozdiel je v tom, co sa s blokmi videa robi potom.
m-bryo (32)|30.8.2004 09:58