Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Převod z VHS na DVD (zkratka pro laiky?!)

Connor (509)|17.8.2006 00:45
Ahoj,
přišla bída na kozáky a nastal pro mě čas rozloučit se s VHS. Pro mě to znamená dostat ale některé z nahrávek (nahrané v SP i LP módu) na DVD, aby neskončili v propadlišti dějin.
Protože jsem laik (ale na rozumnou kvalitu také hledím) a přemejšlel jsem o tom už delší dobu a hledal nějaké rozumné řešení (cenově, časově i kvalitativně). Po přečtení různých zaručených návodů na zachytávání přes TV kartu, nebo DA převodníkem jsem se na složitostí tak vyděsil, že jsem to na chvíli pustil z hlavy, ale teď jsem dospěl k postupu se kterým právě zápasím a který mi (tak jak i jiní, např. Pitomec, radí) připadá pro "laika s lehkým technickým zázemím" jako nejjednodušší z pohledu cena/čas/výkon:
DVD rekordér je základ :-)
Tady je můj postup a prosím o případný komentář, doplnění a nejlépe radu s problémy na které jsem narazil a které zmín na konci.

1) VHS video připojím k DVD rekordéru a nahraji na dvd+rw médium
2) data zkopíruju/nagrabuju na HDD (DVD Decrypter apod.)
3) zkopírované VOBy demuxuju v DGindex (bývalý DVD2AVI) na .mpv (video) a .ac3 (audio) soubory
4) v ProjectX takto demuxnuté soubory sestříhám (tj. vystříhnu reklamy a podobný smetí)
5) video i audio soubory natáhnu do TMPEG DVD Authoru (je poměrně intuitivní), vytvořím jednoduché menu a definitivně vypálím.

Hotovo.

Věc má pár háčků se kterými si nevím rady:
- možná existuje nějaký elegantnější způsob jak bez rekomprese dosáhnout toho samého, ale můj omezený záběr mě dostal do thoto způsobu, díky za jinej tip
k bodu 2: možná by nebylo nutné grabovat to na HDD ale rovnou demuxovat z média?