Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

zapojení HDD a mechanik - problém?

petik (84)|24.7.2006 13:26
Ahojte, prosil bych o radu. Předem upozorňuji, že jsem v oblasti hardware laik, tak na mě musíte tak trochu jako na blba. V podstatě mám tento problém, na počítači stříhám amatérsky video, mám tam tato disková zařazení zapojená tímto způsobem:
1) DVD RW vypalovačku - primary IDE master
2) combo DVD CDRW - second. IDE master
3) systémový SATA HDD 80giga - third IDE master
4) SATA HDD 160giga - fourth IDE master, na tomhle disku jsem měl data, stříhal, renderoval

Táta vyhazoval comp, tak jsem z něj vzal 40gigovej ultra ATA disk, ze ho pridam do sveho complu. Otazka zni jak ho mám zapojit (například pokud by to byl novej systémovej disk - zřejmě by bylo nejvhodnější na prmary IDE master, slave nechat prázdnej, na secondary dát obě vypalovačky?? Pokud bycho chtěl používat na renderování videa, je možné zapojení totéž? A má to význam - bude to rychlejší než ve výše uvedeném zapojení SATA disku č. 4)

Další můj dotaz s tímto souvisí - je možné SATA harddiskům připojeným k základní desce přes SATA kabely přiřadit jiné IDE controlery nebo jsou primary a second. controller na desce na pevno a je k nim možno připojit pouze starý disky, mechaniky přes IDE kabely?

Díky za Vaše rady
jojto (865)|24.7.2006 13:52
Zapoj to tak ako si napisal. SATA pripajas do SATA konektoru, nekonfigurujes ci je Primary ci Slave. Na ten 80 GB si daj system a ukladaj na ten 160GB. Na ten IDE 40 GB si ukladaj napr. obsah z webu, ci dokumenty...

Existuju redukcie SATA--->IDE, ale nad tym by som neuvazoval.
two.faces (1)|18.1.2009 13:21