
Strih MPEG s presnosti na 1 frame
Casto narazim na tvrzeni, ze "strih MPEG je peklo", "MPEG IBP se nedá stříhat s přesností na snímek" atp.
Je to skutecne pravda ? Sam dlouhou dobu pouzivam ke strihu soft od Womble a nemam s tim problem. (Myslel jsem, ze strihat MPEG s presnosti na 1 snimek mozne je, diky tomu, ze se dekomprimuje cela GOP struktura a na misto strihu se vlozi novy KeyFrame). Nebo je to snad jinak ? Pritom epmpiricka zkusenost po stovkach zpracovanych MPEGu mi jen potvrzuje, ze to funguje ? ) Napr. jsem se setkal s nazorem :
[quote]]:PITOMEC @ 14.03.2006 10:28:56 LINK REPLY [ MEMO ] [Kamery - pro ty, co si chtějí koupit svou první vi 13:39:23]
VIKIX [ 14.03.2006 08:46:31 ]: Chlapče, chlapče - sám tady ten Womble doporučuju, takže asi o něm budu něco vědět a pokud napíšu, že MPEG IBP se nedá stříhat s přesností na snímek, tak to prostě ber jako hotovou věc (bez ohledu na to, že Womble napíše něco jinýho). A jestli se bavíš o tom, že ten klíčový snímek se vytvoří přepočtem z těch snímků B a P (protože jinak se ani vytvořit nemůže - kdo zná podstatu MPEG komprese, tomu to netřeba vysvětlovat), tak to je samozřejmě možný, ale kvalitou pochopitelně v zadní části těla (abych byl slušný) :-) [/quote]
Dekuji za vysvetleni :-)
Je to skutecne pravda ? Sam dlouhou dobu pouzivam ke strihu soft od Womble a nemam s tim problem. (Myslel jsem, ze strihat MPEG s presnosti na 1 snimek mozne je, diky tomu, ze se dekomprimuje cela GOP struktura a na misto strihu se vlozi novy KeyFrame). Nebo je to snad jinak ? Pritom epmpiricka zkusenost po stovkach zpracovanych MPEGu mi jen potvrzuje, ze to funguje ? ) Napr. jsem se setkal s nazorem :
[quote]]:PITOMEC @ 14.03.2006 10:28:56 LINK REPLY [ MEMO ] [Kamery - pro ty, co si chtějí koupit svou první vi 13:39:23]
VIKIX [ 14.03.2006 08:46:31 ]: Chlapče, chlapče - sám tady ten Womble doporučuju, takže asi o něm budu něco vědět a pokud napíšu, že MPEG IBP se nedá stříhat s přesností na snímek, tak to prostě ber jako hotovou věc (bez ohledu na to, že Womble napíše něco jinýho). A jestli se bavíš o tom, že ten klíčový snímek se vytvoří přepočtem z těch snímků B a P (protože jinak se ani vytvořit nemůže - kdo zná podstatu MPEG komprese, tomu to netřeba vysvětlovat), tak to je samozřejmě možný, ale kvalitou pochopitelně v zadní části těla (abych byl slušný) :-) [/quote]
Dekuji za vysvetleni :-)
Představ si MPEG IBP jako kinofilm, kde je každé třeba 12-nácté políčko klíčový snímek (neboli I snímek) - pak je celkem logické, že ty další snímky okolo jsou buď B nebo P snímky. No a když víš, že B a P snímky obsahují již jen rozdíly mezi jednotlivými I snímky (cca 5% obrazových dat), tak je jasné, že to s přesností na snímek prostě nepůjde, resp. musí se ty klíčové snímky vytvořit, a když se tvoří z 5-ti% informace, tak to asi nebude ono, ne? :-)
Už tu byla debata a tam už někdo dokázal, že to Womble umí, proč mu nevěřit? Já občas stříhám MPEG-2 taky, ovšem mně to po 0,5 s. stačí.
[quote=Pitomec]Představ si MPEG IBP jako kinofilm, kde je každé třeba 12-nácté políčko klíčový snímek (neboli I snímek) - pak je celkem logické, že ty další snímky okolo jsou buď B nebo P snímky. No a když víš, že B a P snímky obsahují již jen rozdíly mezi jednotlivými I snímky (cca 5% obrazových dat), tak je jasné, že to s přesností na snímek prostě nepůjde[/quote]
Stale nechapu, proc by to nemelo jit. Pokud znam KeyFrame, neni snad problem vypocitat vysledek s presnosti na jeden snimek tim, ze skladam rozdilove snimky ? Pokud by to tak nefungovalo, tak by kazdy MPEG pri dekodovani musel kolisat kvalitou mezi jednotlivymi I-Framy, coz je samozrejme nesmysl.
No snad se k tomu vyjadri jeste nekdo jiny...
Stale nechapu, proc by to nemelo jit. Pokud znam KeyFrame, neni snad problem vypocitat vysledek s presnosti na jeden snimek tim, ze skladam rozdilove snimky ? Pokud by to tak nefungovalo, tak by kazdy MPEG pri dekodovani musel kolisat kvalitou mezi jednotlivymi I-Framy, coz je samozrejme nesmysl.
No snad se k tomu vyjadri jeste nekdo jiny...
[quote=viki_]Stale nechapu, proc by to nemelo jit. Pokud znam KeyFrame, neni snad problem vypocitat vysledek s presnosti na jeden snimek tim, ze skladam rozdilove snimky ? Pokud by to tak nefungovalo, tak by kazdy MPEG pri dekodovani musel kolisat kvalitou mezi jednotlivymi I-Framy, coz je samozrejme nesmysl.
No snad se k tomu vyjadri jeste nekdo jiny...[/quote]
Ale ano - jde to. Ale jenom za cenu znatelné degradace. Přičemž si nepleť dekódování při přehrávání s vytvářením klíčových snímků.
Vyjádřit se k tomu může třeba tento: http://www.iselectronic.cz/mpg2dv.htm
No snad se k tomu vyjadri jeste nekdo jiny...[/quote]
Ale ano - jde to. Ale jenom za cenu znatelné degradace. Přičemž si nepleť dekódování při přehrávání s vytvářením klíčových snímků.
Vyjádřit se k tomu může třeba tento: http://www.iselectronic.cz/mpg2dv.htm
[quote=Pitomec]Ale ano - jde to. Ale jenom za cenu znatelné degradace. Přičemž si nepleť dekódování při přehrávání s vytvářením klíčových snímků.
Vyjádřit se k tomu může třeba tento: http://www.iselectronic.cz/mpg2dv.htm[/quote]
Dobre a jaky je tedy podle tebe onen rozdil mezi dekodovani a vytvorenim klicoveho snimku ? Pokud MPEG prehravam (tzn. dekoduji) neustale zobrazuji nejakou obrazovou informaci (tzn. vetsinou vzniklou slozenim I-Framu a rozdilovych snimku). Proc tedy z principu, podle tebe nemohu, sebrat obraz z tohoto slozeneho snimku a vytvorit z nej novy keyframe ? Netyka se ona ztrata kvality, o ktere tu neustale mluvis , nahodou celeho formatu MPEG (a ne jen onoho strihaneho snimku) ?
Opravdu si ten strih s Womble softem zkousel ? Ja mam dojem ze ne, ze jen neustale vymyslis duvody, proc to nesmi fungovat. Zkus si to nejdriv :-)
viz napr.:http://www.tvtechnology.com/features/Focus-on-editing/f_Long_GOP_Editing.shtml
[quote]...Pinnacle uses a proprietary technology called "MPEG Splicing" to make one new flat file that follows the rules of MPEG. On either side of a given edit, the Pinnacle splicer rebuilds the necessary number of frames to generate new I, B, and P frames around the cut point, if they are necessary to produce a valid GOP...
[/quote]
Vyjádřit se k tomu může třeba tento: http://www.iselectronic.cz/mpg2dv.htm[/quote]
Dobre a jaky je tedy podle tebe onen rozdil mezi dekodovani a vytvorenim klicoveho snimku ? Pokud MPEG prehravam (tzn. dekoduji) neustale zobrazuji nejakou obrazovou informaci (tzn. vetsinou vzniklou slozenim I-Framu a rozdilovych snimku). Proc tedy z principu, podle tebe nemohu, sebrat obraz z tohoto slozeneho snimku a vytvorit z nej novy keyframe ? Netyka se ona ztrata kvality, o ktere tu neustale mluvis , nahodou celeho formatu MPEG (a ne jen onoho strihaneho snimku) ?
Opravdu si ten strih s Womble softem zkousel ? Ja mam dojem ze ne, ze jen neustale vymyslis duvody, proc to nesmi fungovat. Zkus si to nejdriv :-)
viz napr.:http://www.tvtechnology.com/features/Focus-on-editing/f_Long_GOP_Editing.shtml
[quote]...Pinnacle uses a proprietary technology called "MPEG Splicing" to make one new flat file that follows the rules of MPEG. On either side of a given edit, the Pinnacle splicer rebuilds the necessary number of frames to generate new I, B, and P frames around the cut point, if they are necessary to produce a valid GOP...
[/quote]
Pitomec: ad ten tvuj link - to asi patri do minuleho stoleti , ne ?
"...základním požadavkem střihu na počítači je získání master videokazety..."
"Vysoká obrazová kvalita filmu na DVD disku zakoupeného v obchodě (nebo z videopůjčovny) je výsledkem dlouhého a několikanásobného procesu kódování, který se provádí na profesionálních systémech v cenách řádově miliónů."
V jakem roce je to psane ? :-) :-)
Potom nejake zaklady o tom , jak funguje MPEG2 o I, B a P snimcich - neco noveho, ne porad omilat do kola tu stejnou omacku, plz :-)
...und konec clanku reklama na Canopus - diky, ale my nic nekupujeme.
"...základním požadavkem střihu na počítači je získání master videokazety..."
"Vysoká obrazová kvalita filmu na DVD disku zakoupeného v obchodě (nebo z videopůjčovny) je výsledkem dlouhého a několikanásobného procesu kódování, který se provádí na profesionálních systémech v cenách řádově miliónů."
V jakem roce je to psane ? :-) :-)
Potom nejake zaklady o tom , jak funguje MPEG2 o I, B a P snimcich - neco noveho, ne porad omilat do kola tu stejnou omacku, plz :-)
...und konec clanku reklama na Canopus - diky, ale my nic nekupujeme.
[quote=viki_]Dobre a jaky je tedy podlke tebe onen rozdil mezi dekodovani a vytvorenim klicoveho snimku ? Pokud MPEG prehravam (tzn. dekoduji) neustale zobrazuji nejakou obrazovou informaci (napr. vzniklou slozenim I-Framu a rozdilovych snimku). Proc tedy z principu, podle tebe nemohu, sebrat obraz z tohoto slozeneho snimku a vytvorit z nej novy keyframe ?
Opravdu si ten strih s Womble softem zkousel ? Ja mam dojem ze, ne, ze jen neustale vymyslis duvody, proc to nesmi fungovat. Zkus si to :-)
Zde mam jiny link: http://www.tvtechnology.com/features/Focus-on-editing/f_Long_GOP_Editing.shtml
[/quote]
Podívej chlapče - mě nemusíš poučovat o fungování MPEGu, protože o něm vím určitě víc, než ty. A rozhodně nevycházím z nějakých magií alá Jay Ankeney 9-) , ale z podstaty - prostě když je jednou část informace vypuštěna, tak ji tam nemůžeš nějakým způsobem nastrčit zpátky (aby to nešlo poznat). Fakt to s tebou nemá cenu - nerozumíš tomu (a nechceš rozumět) :-(((
Ještě poslední odkaz, kde je to popsáno víc než srozumitelně (i pro blbce): http://www.jukon.cz/stranky/clanky/clanek.php?idCl=cl011
Opravdu si ten strih s Womble softem zkousel ? Ja mam dojem ze, ne, ze jen neustale vymyslis duvody, proc to nesmi fungovat. Zkus si to :-)
Zde mam jiny link: http://www.tvtechnology.com/features/Focus-on-editing/f_Long_GOP_Editing.shtml
[/quote]
Podívej chlapče - mě nemusíš poučovat o fungování MPEGu, protože o něm vím určitě víc, než ty. A rozhodně nevycházím z nějakých magií alá Jay Ankeney 9-) , ale z podstaty - prostě když je jednou část informace vypuštěna, tak ji tam nemůžeš nějakým způsobem nastrčit zpátky (aby to nešlo poznat). Fakt to s tebou nemá cenu - nerozumíš tomu (a nechceš rozumět) :-(((
Ještě poslední odkaz, kde je to popsáno víc než srozumitelně (i pro blbce): http://www.jukon.cz/stranky/clanky/clanek.php?idCl=cl011
[quote=viki_]Pitomec: ad ten tvuj link - to asi patri do minuleho stoleti , ne ?
"...základním požadavkem střihu na počítači je získání master videokazety..."
"Vysoká obrazová kvalita filmu na DVD disku zakoupeného v obchodě (nebo z videopůjčovny) je výsledkem dlouhého a několikanásobného procesu kódování, který se provádí na profesionálních systémech v cenách řádově miliónů."
V jakem roce je to psane ? :-) :-)
Potom nejake zaklady o tom , jak funguje MPEG2 o I, B a P snimcich - neco noveho, ne porad omilat do kola tu stejnou omacku, plz :-)
...und konec clanku reklama na Canopus - diky, ale my nic nekupujeme.[/quote]
Asi ti ještě nedošlo, že MPEG má svoje standardy, které jsou defacto neměnné od doby vzniku - takže jestli je článek z roku 95 nebo 06, je úplně jedno :-E
A reklamu na Canopus bych moc nebral, protože digitalizační kartou do MPEGu by prodejce nepochybně vydělal víc, než A/D převodníkem do DV :-E
"...základním požadavkem střihu na počítači je získání master videokazety..."
"Vysoká obrazová kvalita filmu na DVD disku zakoupeného v obchodě (nebo z videopůjčovny) je výsledkem dlouhého a několikanásobného procesu kódování, který se provádí na profesionálních systémech v cenách řádově miliónů."
V jakem roce je to psane ? :-) :-)
Potom nejake zaklady o tom , jak funguje MPEG2 o I, B a P snimcich - neco noveho, ne porad omilat do kola tu stejnou omacku, plz :-)
...und konec clanku reklama na Canopus - diky, ale my nic nekupujeme.[/quote]
Asi ti ještě nedošlo, že MPEG má svoje standardy, které jsou defacto neměnné od doby vzniku - takže jestli je článek z roku 95 nebo 06, je úplně jedno :-E
A reklamu na Canopus bych moc nebral, protože digitalizační kartou do MPEGu by prodejce nepochybně vydělal víc, než A/D převodníkem do DV :-E
samotnej b nebo p frejm je k nicemu, takze kdyz chces strihnout na p frejmu, womble si zavola intrafrejm a "secte" ho s danym p-frejmem, nejaka degradace tam kvuli rekompresi je, ale vzhledem k tomu ze se jedna o maximalne pul vteriny (prepocitanej gop), tak si toho tezko nekdo vsimne \/
Já myslím, že Pitomec má na mysli to, že se při vytváření nového klíčového snímku vlastně provádí druhá ztrátová mpeg2 komprese. To je samozřejmě degradace kvality a musí pokračovat (bohužel) až do dalšího klíčového snímku, protože ty další P a B snímky vycházejí z již zmršeného klíčového snímku.
jo to je jasny, novej intrafrejm se dopocita z I+P (pripadne I+B) a z toho se teprve pocitaj dalsi BP, womble sem parkrat pouzil a ze by sla kvalita nak razantne dolu sem si nevsim, na dvb materialu uz neni nic moc co degradovat :-E
Jasně - pokud se to Womble použije na vystříhání reklam z TV vysílání, tak si toho nevšimne nikdo (ani já ne). Ale v okamžiku nějakých složitějších efektů už to poznat je. A tady šlo o to, že ona diskuze začala na Hofylandu u pořízení kamery (DV vs. DVD), kde se dá reálně předpokládat, že se střih nebude odvíjet jenom u 1-2 reklam v celém pořadu. Tolik na vysvětlení.
no tak to je samozrejme kravina, kdyz uz strihat takovej material primo z mpegu, tak jedine pres frameserver (avisynth nebo vfapi)
[quote]Jasně - pokud se to Womble použije na vystříhání reklam z TV vysílání, tak si toho nevšimne nikdo (ani já ne). Ale v okamžiku nějakých složitějších efektů už to poznat je.[/quote]Vysvětlíš mi, co máš na mysli těmi složitějšími efekty u kterých poznáš, že byl keyframe dopočítaný?
Můžu Vám všem říct, že mě teda vždycky hodně na*ere to, když např. v hodinovém záznamu (90 000 framů) mám při průměrné délce klipu 30s max. 120 střihů u kterých je přepočítávaný keyframe. To pak každý střih porovnávám s originálním záznamem, abych zjistil, jak velký je rozdíl a jestli to nedegraduje celý záznam. :-D
Když ještě vezmu v úvahu, že většinou stejně každý používá mezi klipy nějaké přechodové efekty, připadá mi zmiňovaná degradace při přepočítávání keyframe bezpředmětná, protože při přechodu dlouhém 1s jsou přepočítány minimálně 2.
Můžu Vám všem říct, že mě teda vždycky hodně na*ere to, když např. v hodinovém záznamu (90 000 framů) mám při průměrné délce klipu 30s max. 120 střihů u kterých je přepočítávaný keyframe. To pak každý střih porovnávám s originálním záznamem, abych zjistil, jak velký je rozdíl a jestli to nedegraduje celý záznam. :-D
Když ještě vezmu v úvahu, že většinou stejně každý používá mezi klipy nějaké přechodové efekty, připadá mi zmiňovaná degradace při přepočítávání keyframe bezpředmětná, protože při přechodu dlouhém 1s jsou přepočítány minimálně 2.
Klíčování na barvu, koneckonců i titulky atd. Nemá to smysl řešit - MPEG IBP se na editaci nehodí, nikdy ani nebyl k tomuto určen a je zbytečný to dál řešit.
[quote=Pitomec]Klíčování na barvu, koneckonců i titulky atd. Nemá to smysl řešit - MPEG IBP se na editaci nehodí, nikdy ani nebyl k tomuto určen a je zbytečný to dál řešit.[/quote]
jj :-) Ono je asi fakt, že jednoduchý střih MPEG jde celkem bez problémů, problémy začínají právě až tehdy, když jakákoliv prolínačka, nebo najetí titulku potřebuje pár framů před a pár po stříhaném keyframu v sekvenci ! Tehdy se to zákonitě musí nějak trhnout, nebo ojebat ! Neznám alespoň střihovej soft, co by to bez přepočítání na celé framy toho úseku dokázal a principiálně je to taky kravina - prostě z h**na bič vážně neupleteš ! \/
jj :-) Ono je asi fakt, že jednoduchý střih MPEG jde celkem bez problémů, problémy začínají právě až tehdy, když jakákoliv prolínačka, nebo najetí titulku potřebuje pár framů před a pár po stříhaném keyframu v sekvenci ! Tehdy se to zákonitě musí nějak trhnout, nebo ojebat ! Neznám alespoň střihovej soft, co by to bez přepočítání na celé framy toho úseku dokázal a principiálně je to taky kravina - prostě z h**na bič vážně neupleteš ! \/
No, myslím, že běžný uživatel, který si sem tam něco natočí a chce to sestříhat a případně udělat z toho DVD, se nebude zajímat o klíčování na barvu, nějaké složité titulkování a pod.
Takže abych to shrnul. Střih na jeden frame v MPEG-2 jde. Střihový soft musí ale dopočítat I-frame zpětně ze snímků P a B. To ale nikdo v běžném videu ani nepostřehne, už jenom proto, že degradace není až tak hrozná a snímky, které jsou nově vypočítané z tohoto I-frame jsou na obrazovce max. 0,5 s. Při přibližování k dalšímu I-frame se navíc P a B snímky postupně více blíží (podobají) jemu. Další věcí, která má na toto vliv je, že střihový soft nepracuje v RT a tudíž má víc času na přepočítání, než např. DVD kamera nebo rekordér při běžném kódování
BTW, jak poznáte při prohlížení jednotlivých snímků na monitoru nebo TV, který z nich je I, který P a který B?
Takže abych to shrnul. Střih na jeden frame v MPEG-2 jde. Střihový soft musí ale dopočítat I-frame zpětně ze snímků P a B. To ale nikdo v běžném videu ani nepostřehne, už jenom proto, že degradace není až tak hrozná a snímky, které jsou nově vypočítané z tohoto I-frame jsou na obrazovce max. 0,5 s. Při přibližování k dalšímu I-frame se navíc P a B snímky postupně více blíží (podobají) jemu. Další věcí, která má na toto vliv je, že střihový soft nepracuje v RT a tudíž má víc času na přepočítání, než např. DVD kamera nebo rekordér při běžném kódování
BTW, jak poznáte při prohlížení jednotlivých snímků na monitoru nebo TV, který z nich je I, který P a který B?
[quote=Alf]
BTW, jak poznáte při prohlížení jednotlivých snímků na monitoru nebo TV, který z nich je I, který P a který B?[/quote]
No, já teda nejsem narozdíl od vás všech v tomhle nějaký znalec, ale zrovna jsem si všiml, že přítomnost I, P, B snímků při "krokování"myší velmi dobře ukazuje třeba VideoRedo stříhátko...snad se to někomu bude hodit :-)
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
nejdou sem nějak imagehack náhledy, tak alespoň tak...
BTW, jak poznáte při prohlížení jednotlivých snímků na monitoru nebo TV, který z nich je I, který P a který B?[/quote]
No, já teda nejsem narozdíl od vás všech v tomhle nějaký znalec, ale zrovna jsem si všiml, že přítomnost I, P, B snímků při "krokování"myší velmi dobře ukazuje třeba VideoRedo stříhátko...snad se to někomu bude hodit :-)
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
nejdou sem nějak imagehack náhledy, tak alespoň tak...
No ja jsem sice laik, ale nevidim duvod, proc by nemohl strih probihat s presnosti na jeden snimek.
Pokud strih probiha tak, ze vyberu usek k vymazani a pak ho smazu a on vytvari novy prvni snimek az z nasledujicich nekompletnich dat, tak to samozrejme kvalitu sprzni.
Ale pokud by software pred samotnym smazanim dat nasel posledni klicovy snimek v mazane casti a pak aplikoval zmeny snimek po snimku az ke strihu a klicovy snimek vytvoril z techto dat, tak si myslim, ze dostanu stejne plnohodnotny snimek jako pri prehravani....
Pokud strih probiha tak, ze vyberu usek k vymazani a pak ho smazu a on vytvari novy prvni snimek az z nasledujicich nekompletnich dat, tak to samozrejme kvalitu sprzni.
Ale pokud by software pred samotnym smazanim dat nasel posledni klicovy snimek v mazane casti a pak aplikoval zmeny snimek po snimku az ke strihu a klicovy snimek vytvoril z techto dat, tak si myslim, ze dostanu stejne plnohodnotny snimek jako pri prehravani....
Ender_X
To co píšeš, umí i VirtualDub, ovšem už to neumí uložit bez rekomprese. Womble to dokáže, ovšem od místa střihu do následujícího I-snímku rekomprimuje a využívá k tomu předchozího I-snímku, který sice ve výsledném videu nebude ale Womble jej má k dospozici. VideoRedo to tak snad dělá taky, mám jej ale ještě jsem nezkoušel, MPEG-2 nemám potřebu stříhat na snímek přesně.
To co píšeš, umí i VirtualDub, ovšem už to neumí uložit bez rekomprese. Womble to dokáže, ovšem od místa střihu do následujícího I-snímku rekomprimuje a využívá k tomu předchozího I-snímku, který sice ve výsledném videu nebude ale Womble jej má k dospozici. VideoRedo to tak snad dělá taky, mám jej ale ještě jsem nezkoušel, MPEG-2 nemám potřebu stříhat na snímek přesně.
Já nevim, co tu všichní řešíte, když je to jednoduchý jako facka. Womble stříhá video bez rekomprese na pozici klíčových snímků. Pokud je střih mimo klíčový snímek, tak se ten kousek k prvnímu klíčovýmu snímku dopočítá (překomprimuje). Podobně se to asi musí udělati v případě, že by video končilo b-framem. Musí začínat I-framem a končit P-framem.
Je teda jasný, že Womble při střihu maximálně překomprimuje 0,5 vteřiny záznamu. Tam si tedy může klidně dovolit jít na bitrate třeba 9000 kbps. Takže ztráta kvality by měla být téměř neznatelná.
Je teda jasný, že Womble při střihu maximálně překomprimuje 0,5 vteřiny záznamu. Tam si tedy může klidně dovolit jít na bitrate třeba 9000 kbps. Takže ztráta kvality by měla být téměř neznatelná.
vlada
Při DVB-S (czechlink) ne, tam jsou GOPy až 70-snímkové. Pokud navazují pořady těsně na sebe, což je u TV běžné, tak se I-snímek ani netrefí do černé mezi pořady. Tam by bylo použití Womle opodstatněné. Sice se délka komprimované části prodlouží až na 3s, ale ano toho si běžný divák nemá čas všimnout.
Při DVB-S (czechlink) ne, tam jsou GOPy až 70-snímkové. Pokud navazují pořady těsně na sebe, což je u TV běžné, tak se I-snímek ani netrefí do černé mezi pořady. Tam by bylo použití Womle opodstatněné. Sice se délka komprimované části prodlouží až na 3s, ale ano toho si běžný divák nemá čas všimnout.
Jinak ještě jedna věc - Avidemux údajně umí to samé co Womble - tedy stříhat v libovolném místě a potřebný kus překomprimovat. Schválně to jdu zkusit...
co tak este nejake tipy na softy ktore dokazu strihat(vynat) MPEGs bez najmensej straty kvality ? kludne to moze byt aj na klucovom frame(nevadi mi to), ide mi predovsetkym len o to, aby ten vystrihnuty zaber bol 100% totozny s originalom
kludne to moze byt aj plateny soft, chcem predovsetkym kvalitu. diky
kludne to moze byt aj plateny soft, chcem predovsetkym kvalitu. diky
[quote=sojer27]co tak este nejake tipy na softy ktore dokazu strihat(vynat) MPEGs bez najmensej straty kvality ? kludne to moze byt aj na klucovom frame(nevadi mi to), ide mi predovsetkym len o to, aby ten vystrihnuty zaber bol 100% totozny s originalom
kludne to moze byt aj plateny soft, chcem predovsetkym kvalitu. diky[/quote]
MPEG-2Cut (ale umí "jen" vystřihout a uložit 1 úsek empegu bezeztráty a klíčové snímky nějak moc neřeší,alespon né znatelně a uložení trvá jen jako prosté kopírování dat z HDD na HDD 8-) Na hrubé nastřihání úsek dost dobrý!)
kludne to moze byt aj plateny soft, chcem predovsetkym kvalitu. diky[/quote]
MPEG-2Cut (ale umí "jen" vystřihout a uložit 1 úsek empegu bezeztráty a klíčové snímky nějak moc neřeší,alespon né znatelně a uložení trvá jen jako prosté kopírování dat z HDD na HDD 8-) Na hrubé nastřihání úsek dost dobrý!)
ktory presne mate na mysli?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
ja som pred par mesiacmi skusal vsetky a len v jedmom sa to ako tak dalo(MPEG-VCR v3.14), ale aj ten ma problemy s prvym a poslednym snimkom a to dokonca aj vtedy ked striham na key frame(ten rozdiel je strasne maly, ale je tam)
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
ja som pred par mesiacmi skusal vsetky a len v jedmom sa to ako tak dalo(MPEG-VCR v3.14), ale aj ten ma problemy s prvym a poslednym snimkom a to dokonca aj vtedy ked striham na key frame(ten rozdiel je strasne maly, ale je tam)
tak som zistil, ze pokial striham v MPEG-VCR v3.14, presne na key frame, treba na zaciatku aj na konci vyberu pridat jeden snimok a az potom ten usek ulozit. jedine tak sa mi zachova v 100% v originalnej kvalite to co chcem vystrihnut.
a ked nebudem strihat na key frame tak vsetky snimky az do najblizsieho key snimku budu znicene-komprimovane
ak by chcel este niekto nieco vysvetlit-dodat, alebo povedat ze kecam blbosti, nech sa paci(budem len rad :-) ).
a este jedna vec, skusal som vela softov, ale toto je jediny(MPEG-VCR) ktory to pri troche snazenia dokaze(bavime sa o strihani bez ziadnej straty kvality obrazu)
edit: zistujem ze nie pri kazdom mpeg to tak plati. skusal som to este na HD videu(Tatu - All The Things She Said - 1080i.mpeg) a tu uz bolo potrebne na konci strihu(samozrejme na key frame) pridat dva snimky aby to co sme vybrali bolo neporusene.
no hlavne ze sa to da, len skor ako zmazeme original, treba si to najskor overit
a ked nebudem strihat na key frame tak vsetky snimky az do najblizsieho key snimku budu znicene-komprimovane
ak by chcel este niekto nieco vysvetlit-dodat, alebo povedat ze kecam blbosti, nech sa paci(budem len rad :-) ).
a este jedna vec, skusal som vela softov, ale toto je jediny(MPEG-VCR) ktory to pri troche snazenia dokaze(bavime sa o strihani bez ziadnej straty kvality obrazu)
edit: zistujem ze nie pri kazdom mpeg to tak plati. skusal som to este na HD videu(Tatu - All The Things She Said - 1080i.mpeg) a tu uz bolo potrebne na konci strihu(samozrejme na key frame) pridat dva snimky aby to co sme vybrali bolo neporusene.
no hlavne ze sa to da, len skor ako zmazeme original, treba si to najskor overit
[quote=Pitomec]Klíčování na barvu, koneckonců i titulky atd. Nemá to smysl řešit - MPEG IBP se na editaci nehodí, nikdy ani nebyl k tomuto určen a je zbytečný to dál řešit.[/quote]
nie som si isty ale womble striha bez pouzitia I framu. Ked takto strihnuty zaznam (mimo I framu) (dvb-s GOPy dlhe viac ako 50 snimkov) otvorim v dmpegdec tak ma varuje pred otvorenym prvym GOPom...
aspon strih na zaciatku sa takto sprava. s vystrihom v strede zaznamu nemam skusenosti ....
nie som si isty ale womble striha bez pouzitia I framu. Ked takto strihnuty zaznam (mimo I framu) (dvb-s GOPy dlhe viac ako 50 snimkov) otvorim v dmpegdec tak ma varuje pred otvorenym prvym GOPom...
aspon strih na zaciatku sa takto sprava. s vystrihom v strede zaznamu nemam skusenosti ....
sojer27
Na střih MPEG-2 bez rekomprese jsou dobrý taky MPEG2 Schnitt a Cuttermaran (oba free). Potřebujou ale demuxnutý video, o což se postará třeba ProjectX nebo DGMPGDec (oba free).
Na střih MPEG-2 bez rekomprese jsou dobrý taky MPEG2 Schnitt a Cuttermaran (oba free). Potřebujou ale demuxnutý video, o což se postará třeba ProjectX nebo DGMPGDec (oba free).
[quote=Modena][quote=Pitomec]Klíčování na barvu, koneckonců i titulky atd. Nemá to smysl řešit - MPEG IBP se na editaci nehodí, nikdy ani nebyl k tomuto určen a je zbytečný to dál řešit.[/quote]
jj :-) Ono je asi fakt, že jednoduchý střih MPEG jde celkem bez problémů, problémy začínají právě až tehdy, když jakákoliv prolínačka, nebo najetí titulku potřebuje pár framů před a pár po stříhaném keyframu v sekvenci ! Tehdy se to zákonitě musí nějak trhnout, nebo ojebat ! Neznám alespoň střihovej soft, co by to bez přepočítání na celé framy toho úseku dokázal a principiálně je to taky kravina - prostě z h**na bič vážně neupleteš ! \/[/quote]
Vegas7 \/
jj :-) Ono je asi fakt, že jednoduchý střih MPEG jde celkem bez problémů, problémy začínají právě až tehdy, když jakákoliv prolínačka, nebo najetí titulku potřebuje pár framů před a pár po stříhaném keyframu v sekvenci ! Tehdy se to zákonitě musí nějak trhnout, nebo ojebat ! Neznám alespoň střihovej soft, co by to bez přepočítání na celé framy toho úseku dokázal a principiálně je to taky kravina - prostě z h**na bič vážně neupleteš ! \/[/quote]
Vegas7 \/
idem sa trochu straposit :-D :
co treba urobit s videom, ked sa povie ze ho treba demuxovat :-)
-------------
to ODSakEda:
MPEG2Cut v1.15 - pri vacsom videu(450mb) mi okamzite winXPsp2 hodil modru obrazovku. hmm a to sa mi uz zacal mozno aj pozdavat. no ale mozno to bolo koli mojej malej ramke(512mb), lebo mensie videa nemali problem. inac strihal pekne na key frame, ale pri poslednom key to mrdal, takze by bolo treba na konci vyberu pridat. myslim ze som uz niekedy ten soft mal v rukach
co treba urobit s videom, ked sa povie ze ho treba demuxovat :-)
-------------
to ODSakEda:
MPEG2Cut v1.15 - pri vacsom videu(450mb) mi okamzite winXPsp2 hodil modru obrazovku. hmm a to sa mi uz zacal mozno aj pozdavat. no ale mozno to bolo koli mojej malej ramke(512mb), lebo mensie videa nemali problem. inac strihal pekne na key frame, ale pri poslednom key to mrdal, takze by bolo treba na konci vyberu pridat. myslim ze som uz niekedy ten soft mal v rukach
sojer27
Rozdělit na video a audio stream. Tedy například z MPG souboru udělat .m2v (MPEG-2 Video) a .mpa (MPEG Audio) soubory.
Rozdělit na video a audio stream. Tedy například z MPG souboru udělat .m2v (MPEG-2 Video) a .mpa (MPEG Audio) soubory.
[quote=vlada]StayMan by €RikŁ€
:-E :-E :-E[/quote]
Tebe nejde strihat, osadzat prelinacky vo Vegase? J ato robim s HDV, co je Mpeg2 trosicku ineho profilu a levelu uplne v pohode. Alebo zase niecomu nerozumies? :-? :-R Kludne sa spytaj, od toho je tu diskusia, myslim, ze to avisynth nevie, teda urcite :-E :-E :-E
:-E :-E :-E[/quote]
Tebe nejde strihat, osadzat prelinacky vo Vegase? J ato robim s HDV, co je Mpeg2 trosicku ineho profilu a levelu uplne v pohode. Alebo zase niecomu nerozumies? :-? :-R Kludne sa spytaj, od toho je tu diskusia, myslim, ze to avisynth nevie, teda urcite :-E :-E :-E