Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Editace souborů MPEG2 - začátečník

bond007 (24)|2.9.2005 00:41
Ahojte. Předem se omlouvám za možná amatérský dotaz, ale jsem začátečník. Dotaz tedy zní, jaký mám použít program na výslednou editaci nahrávky (vystřižení reklam, nastavení správného začátku a konce) a jaký program pro authoring DVD a nakonec jaký vypalovací program. V mém případě asi bude platit, že čím jednodušší, tím lepší. A ještě jeden dotaz. Je možné pomocí nějakého programu výslednému video souboru v MPEG 2 snížit kvalitu (=zmenšit ho)? Díky všem za radu. Radek
mirekv (7169)|2.9.2005 01:09
bond007
viz sekce Návody apod.
exTNT (1421)|2.9.2005 07:03
bond007
Zkus taky napsat, z jakého zdroje ten MPEG2 pochází (analogová x digitální TV karta), v jakém je formátu (mpg, ts apod.) a proč chceš ten výslednej soubor zmenšovat.
Principielně: většina authoringových softů je ráda, když jim dáš video a audio odděleně, takže bys měl nahrávku nejprve demuxovat. Aplikace, která Ti provede demux (oddělení videa a audia při zachování, resp. opravě synchronicity) a zároveň Ti umožní vystříhat nepotřebné, je ProjectX (viz Návody, jak už psal "mirekv"). Během demuxu Ti taky PX vytvoří log, ve kterém je mj. napsáno, jaký má video (i audio) datový tok. DVD by mělo mít datový tok videa kolem 8000 kbps, protože nevím, co je zdrojem té Tvé nahrávky, tak nedovedu říct, jestli to bude potřeba zmenšovat, ale dost bych se divil. Každopádně: demuxované soubory můžeš použít jako základ pro tvorbu DVD prakticky v čemkoli, pro začátečníka je (dle mého názoru) dobrý DVD Lab Pro. Výsledek se dá zmenšit třeba ve Shrinku.