
Sony Vegas a výstup slideshow ve formátu mp4
Zdravím,
po delší době zase potřebuju vyplivnout z Vegasu projekt v rozlišení Full HD a s kompresí H.264, tedy ve formátu MP4 (jedná se o slideshow z fotek). Nepodařilo se mi však najít žádnou takovou možnost v přednastavených volbách v menu renderingu. Mám tam pouze formát AVC, M2TS a MXF, ale MP4 tam není. Projekt mám nastavený na HD 1080-50i. Co dělám špatně?
po delší době zase potřebuju vyplivnout z Vegasu projekt v rozlišení Full HD a s kompresí H.264, tedy ve formátu MP4 (jedná se o slideshow z fotek). Nepodařilo se mi však najít žádnou takovou možnost v přednastavených volbách v menu renderingu. Mám tam pouze formát AVC, M2TS a MXF, ale MP4 tam není. Projekt mám nastavený na HD 1080-50i. Co dělám špatně?
AVC je uložené do MP4 kontejneru? :confused: Proč má teda příponu AVC a ne MP4 a při pokusu o přehrání přehrát nejde a MP4 se bez problémů přehraje?
Já jsem kdysi přímo z Vegasu vyrenderoval MP4 kontejner s kompresí H.264, ale teď ho tam prostě nemůžu nikde najít.
Já jsem kdysi přímo z Vegasu vyrenderoval MP4 kontejner s kompresí H.264, ale teď ho tam prostě nemůžu nikde najít.
Nechce se mi verit, ze bys tam nemel mp4 export. Mozna pokud zvolis nejakou sablonu na video stream pouze, nebo se to ted dost zmenilo v poslednich verzich ?...
Ale Vegas ma vzdy prepinac nekde, jestli to chces jako separate stream nebo kontejner, je to uplne ten posledni tab pri exportu, ted nevim jak se jmenuje ...
Ale Vegas ma vzdy prepinac nekde, jestli to chces jako separate stream nebo kontejner, je to uplne ten posledni tab pri exportu, ted nevim jak se jmenuje ...
Tak jsem to prošel celé znovu a nenarazil jsem na výstup do kontejneru MP4 do té chvíle, dokud jsem neodškrtl zatržítko u přepínače "Match project settings". Já tento přepínač mám standardně zapnutý, protože očekávám, že mi Vegas inteligentně nabídne pouze ty volby, které odpovídají mému projektu. Bohužel, co se týče právě nabídky MP4, ta byla celá schovaná díky tomu zatržítku, protože odpovídající nastavení tam prostě není. Naštěstí se to dá překonfigurovat a uzpůsobit tak, aby to odpovídalo. Tím je můj problém vyřešen. B-)
Když už máme toto téma otevřené, tak se zeptám, jaký kodek a případně i rozlišení a datový tok byste doporučili jako nejvýhodnější právě pro slideshow z fotek. Co se týká přehrávání, to by se provádělo na počítači nebo MMC na TV. Je lepší na tyto věci používat progresiv nebo proklad? Má význam dělat fotky ve 4K nebo stačí FullHD, když už na to existují TV?
Když už máme toto téma otevřené, tak se zeptám, jaký kodek a případně i rozlišení a datový tok byste doporučili jako nejvýhodnější právě pro slideshow z fotek. Co se týká přehrávání, to by se provádělo na počítači nebo MMC na TV. Je lepší na tyto věci používat progresiv nebo proklad? Má význam dělat fotky ve 4K nebo stačí FullHD, když už na to existují TV?
Na slideshow urcite progresivny vystup, 1920x1080@50 resp. 60p (ale pozor na prehratelnost v MMC). V opacnom pripade skor 1920x1080@30p.
Kodek H264 s kvalitou nastavenou cez CRF. Mozes ist hodne nizko, kedze staticke zabery "neplytvaju" bitratom.
Kodek H264 s kvalitou nastavenou cez CRF. Mozes ist hodne nizko, kedze staticke zabery "neplytvaju" bitratom.
Neviem ci vegas umoznuje taketo nastavenia (to upresnia ini), ohladom CRF je diskusia tu.
[QUOTE=radek.kovacik;490670]... co znamená zkratka CRF a kde přesně se nastavuje.[/QUOTE]
Jde o vyspělou metodu jednoprůchodové komprimace videa v enkodéru x264. Vegas to bohužel nepodporuje. Více zde: http://slhck.info/articles/crf
Jde o vyspělou metodu jednoprůchodové komprimace videa v enkodéru x264. Vegas to bohužel nepodporuje. Více zde: http://slhck.info/articles/crf
Co jsem pochopil při přelouskávání toho anglického textu tak bych řekl, že CRF je u x264 totéž, jako CBR u MPEG2 - konstantní bitrate. Rozdíl je zřejmě pouze v metodě a způsobu zpracování, jak se toho dosahuje.
Když už jsme u toho způsobu kódování, je lepší u H.264 jeden průchod nebo platí stejně jako u MPEG2, že dva průchody poskytují kvalitnější výstup?
Když už jsme u toho způsobu kódování, je lepší u H.264 jeden průchod nebo platí stejně jako u MPEG2, že dva průchody poskytují kvalitnější výstup?
[QUOTE=radek.kovacik;491357]... bych řekl, že CRF je u x264 totéž, jako CBR u MPEG2 - konstantní bitrate...[/QUOTE]
Nee, tak to není. Metoda CBR používá stejný datový tok bez ohledu na to, zda zpracovává náročnější scény nebo jen prázdnou černou plochu. Oproti tomu metoda CRF se pokouší vyhodnotit náročnost komprimované scény a podle nastaveného faktoru kvality pak zvolí vhodnou bitrate - to vše při jednom průchodu. Z toho také vyplývá, že předem není známo, jak bude výsledný soubor velký.
Nee, tak to není. Metoda CBR používá stejný datový tok bez ohledu na to, zda zpracovává náročnější scény nebo jen prázdnou černou plochu. Oproti tomu metoda CRF se pokouší vyhodnotit náročnost komprimované scény a podle nastaveného faktoru kvality pak zvolí vhodnou bitrate - to vše při jednom průchodu. Z toho také vyplývá, že předem není známo, jak bude výsledný soubor velký.
Saxel: Díky za vysvětlení. Už jsem v obraze, u H.264 se vlastně nenabízí více průchodů.
RoPo: Já už su celý pomatený a to ještě ani nejsou ty horka, co byly loni. :-E
RoPo: Já už su celý pomatený a to ještě ani nejsou ty horka, co byly loni. :-E
[QUOTE=radek.kovacik;491391]u H.264 se vlastně nenabízí více průchodů[/QUOTE]
Mozno nie v danom sw (Vegas ?), ale je mozne robit 2pass standardne ako pri inom kodeku, ak je poziadavka dosiahnut konkretnu velkost, pripadne priemerny bitrate.
Mozno nie v danom sw (Vegas ?), ale je mozne robit 2pass standardne ako pri inom kodeku, ak je poziadavka dosiahnut konkretnu velkost, pripadne priemerny bitrate.
-CRF nastavuje kvalitu okamzite, nepotrebuje zadnou referenci, tedy je to vzdy 1pass - ucelne a presne na miru
-VBR muze byt 1pass nebo 2pass nebo i vicepass - 2pass VBR se pouziva pokud mas treba 1GB a musis na to ulozit 60min video, tak zadas prumerny datovy tok (1GB/60min) , a ten 2pass VBR to to presne zaplni (s CRF tohle nejde), 1pass projede a zjisti to narocnost na prideleni datoveho toku a podruhe to prideluje datovy tok, aby se dostal v konci presne na tu prumernou hodnotu datoveho toku
-CBR je 1pass a nasadi to datovy tok i treba na fotku, takze to proste uklada tak nejak jalova data, i kdyz neni treba, pouziva se to u pro-kamer na zaznam
-VBR muze byt 1pass nebo 2pass nebo i vicepass - 2pass VBR se pouziva pokud mas treba 1GB a musis na to ulozit 60min video, tak zadas prumerny datovy tok (1GB/60min) , a ten 2pass VBR to to presne zaplni (s CRF tohle nejde), 1pass projede a zjisti to narocnost na prideleni datoveho toku a podruhe to prideluje datovy tok, aby se dostal v konci presne na tu prumernou hodnotu datoveho toku
-CBR je 1pass a nasadi to datovy tok i treba na fotku, takze to proste uklada tak nejak jalova data, i kdyz neni treba, pouziva se to u pro-kamer na zaznam