Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

komprese videa

zdenator (3)|15.5.2004 19:02
Jsem laik - začátečník. Chtěl bych se zeptat. Při nahrávání do MPEG 1 Normal kvalita při rozlišení 354 x 255 Pal s použitím kodeku X vid se soubor nahraje s koncovkou avi. Jelikož mám kartu teprve týden, nastavil jsem nahrávání na 10 MB, což je uplné minimum. Nahrávání v tomto formátu zabere cca 35 sekund, aby se zaplnila kapacita 10 MB. Tady bych se chtěl zeptat, jestli jde udělat komprese 10 MB pomocí nějakého kodeku. Jsem začátečník. Vím, že mám doma cd, kde se vleze asi 70 minutový film na 1 cd. Při této kvalitě by to vyšlo na 1 cd tak na 45- 50 minut. Větší kompresi už dát nemohu. Je to nekvalitní. Těch 10 MB zkouším tak cvičně, abych viděl kolik času filmu to zabere. Poradte, jak docílit nejlepší komprese ve formátu avi. Mám tv kartu Leadtek Winfast 2000XP Expert. Chci si v tomto formátu co mám nastavený nahrát film na 1 cd. Ale při takové kompresi by to bylo na 2 cd. Film má 65 minut. Poraďte
Vojto (55)|17.5.2004 09:28
Format *.avi je vlastne taky velky kontajner roznych kodekov. Pises, ze nahravas do X vid - tym padom to uz skomprimovane mas a dalsie kompresia je nezmysel (aj ked technicky mozny :-D ). Nerozumiem ale tomu, ze na zaciatku tvrdis, ze nahravas do mpg-1 a koncovku mas avi :-? .
Ale pre tvoju info - ak zvolis format nahravania mpg-1 (de facto Video CD), tam je konstantny datovy tok 1150 kb/s, takze na standardne 700 MB CD ti vojde zhruba 70 - 80 minut filmu. Ak zvolis niektory z kodekov s koncovkou avi (Xvid, DivX 5x, DivX3.11, atd), datovy tok mozes nastavit nizsi a spravidal ti voje priemerne dlhy film na 1 CD cely. presnu hodnotu datoveho toku je asi najlepsie odskusat pre kazdy kodek zvlast, orientacne skus hodnoty medzi 800-1200 kb/s.
bobesh (28)|18.5.2004 12:56