Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Adobe Premiere: Program Monitor a zobrazovanie farieb

Radko_001 (5)|5.1.2014 13:25
Dobrý deň!

Nakoľko som na môj dole opísaný problém nenašiel v doteraz otvorených diskusných témach na tomto fóre odpoveď, založil som novú tému.

Chcel by som sa poradiť:

Pri práci v Adobe Premiere sa mi v Program Monitore zobrazuje video, na ktorom pracujem. Všetko je OK, akurát, že v okne Program Monitor sú farby omnoho sýtejšie a kontrastnejšie ako farby samotného výstupného videa (používam najmä formát .mp4, H.264). Je potom veľmi zložité (ak nie nemožné!) upravovať farby, jas, kontrast videa, ak neviem, ako bude toto video vyzerať po renderovaní v skutočnosti ...
Pri používaní Sony Vegas 12 PRO som tento problém nemal - video v "program monitore" vo Vegase podaním farieb a kontrastom vyzeralo (plus mínus) rovnako ako konečne rendrované video (tiež rendrované v .mp4, H.264).

Aby som to zhrnul:
Video rendrované z AP rovnako ako z Vegas do formátu .mp4, H.264 vyzerá "vyblednuto, nekontrastne". Vo Vegas toto video vyzerá rovnako "vyblednuto, nekontrastne" a teda vo Vegas viem vykonať úpravu farieb presne tak, ako chcem, aby vyzerali aj vo výslednom videu - efekt vidím už priamo vo Vegas. Kdežto v AP je v Program Monitore video omnoho sýtejšie a kontrastnejšie ako to, ktoré nakoniec renderujem do .mp4, H.264 a teda je veľmi obtiažne nastavovať farby - iba ako metódou pokus-omyl, čo je pochopiteľne značne frustrujúce...

Prehľadal som predpokladám všetky mysliteľné nastavenia v AP (nevylučujem, že som niečo mohol omylom vynechať), ale k žiadnemu riešeniu som nedospel.
(osobne mi to pripomína problém s nastavením správy farieb, akoby Projekt v AP pracoval s rozsahom AdobeRGB a môj užívateľský pracovný profil na PC bol sRGB - vtedy sú farby podobne prestrelené. Avšak v nastaveniach AP som niekde nenšiel možnosť možnosť ako projektu priradiť taký, či onaký profil... tak neviem)

Ako prehrávač renderovaných videí používam KM Player, ale video vyzerá rovnako aj vo VLC a vo Windows Media Plalyer.

Tu je link na obrázok, kde je prvom mieste screenshot Program Monitora AP, na druhom screenshot prehrávaného videa v KM Player a na treťom mieste je screenshot zo Sony Vegas. Ako vidno, Sony Vegas zobrazuje video zhruba rovnako, ako bude vyzerať v konečnom výsledku, kdežto v AP je omnoho viac saturované, sýtejšie a kontrastnejšie (ináč tento rozdiel podľa mojej skúsenosti zhruba zodpovedá miere nastavenia efektu Contrast s nastavením Contrast Amount +8, resp. +9). Video rendrované zo AP a z Vegas je (približne, ale pre účely tohto dotazu dostatočne) rovnaké.
Tu je link na komparačný screenshot: http://lnk.sk/aXb

Prosím, stretol sa niekto s tým, že by jeho video z Program Monitoru v AP vyzeralo odlišne ako samotné renderované video?

Ďakujem.

-----------------------------
pozn.: používam AP verziu 6, PRO; graf. kartu nVidia typu CUDA, inštalované najnovšie graf. ovládače, kalibrovaný monitor DELL U2410, ktorý používam aj na úpravu fotografií a teda je pravidelne kalibrovaný, režim monitora sRGB, režim windows pochopiteľne rovnako sRGB.

-
Pytkin (7947)|5.1.2014 13:29
Vacsinou sa pouziva dalsi nakalibrovany nahladovy monitor, aby si videl realne farby a vedel sa na to spolahnut.. Mohla by na to stacit bmd intensity karta ..
Radko_001 (5)|5.1.2014 14:12
[QUOTE=Pytkin;478407]Vacsinou sa pouziva dalsi nakalibrovany nahladovy monitor, aby si videl realne farby a vedel sa na to spolahnut.. Mohla by na to stacit bmd intensity karta ..[/QUOTE]

Aha, ďakujem za odpoveď. Ale ako je možné, že v Sony Vegas mi náhľadové video tamojšieho "program monitora" ukazuje farby "správne" a v AP nie? Veď ak nieto nemá osobitne zakúpený monitor, ktorý môže využívať ako náhľadový, je to konkurenčná nevýhoda oproti SV, nie? Nezdá sa mi mi, že by každý, kto strihá v Premiere, mal dva monitory... resp. že si niekto nevšimol nezhodu Program monitoru s rendeovaným videom. ???
RoPo (6061)|5.1.2014 17:21
Pokud to myslíš s barevnou kalibrací či kolorizací videa vážně vždy potřebuješ externí náhledový monitor. Bez něj je to vždy střílení barev od boku.
Radko_001 (5)|5.1.2014 18:35
[QUOTE=RoPo;478432]Pokud to myslíš s barevnou kalibrací či kolorizací videa vážně vždy potřebuješ externí náhledový monitor. Bez něj je to vždy střílení barev od boku.[/QUOTE]

Ďakujem za reakciu. To je zaujímavé... že by každý, kto chce strihať videa v APP musel používať extra náhľadový monitor a musel investovať extra 500,-€? A pritom, ak by sa rozhodol strihať v Sony Vegas, tak by táto investícia nebola nevyhnutná? Že by bol (a hádam len v tomto jedinom bode) Adobe Premiere Pro natoľko pozadu za konkurenciou - konkrétne za SV - aj keď je APP rádovo mnohokrát drahší (SV: cca. 280,-€ navždy, APP: cca. 240,-€ na rok), že by nebolo možné nastaviť samotné okno Program Monitoru tak, aby ukazovalo "verné" farby?

Jednoducho sa mi nevidí, že všetci užívatelia APP používajú extra náhľadový monitor (dokonca sa odvažujem tvrdiť, že náhľadový monitor používa podstatná menšina užívateľov (profesionáli + zanietený bohatší nadšenci) z celej absolútnej skupiny užívateľov APP) a že tí, čo používajú monitor iba jeden, si nevšimli rozdiel v podaní farieb... Z toho vychádzam, že problém je niekde u mňa a tipujem, že niekde v správe farieb. Ibaže neviem, kde to nastaviť... defautne APP? alebo je to v samotnom projekte? alebo v jednotlivých stopách videa?... skôr som chcel poradiť v tomto.

Každopádne ďakujem za reakciu.
RoPo (6061)|5.1.2014 19:52
Bez náhledového monitoru si musíš zkalibrovat monitor s náhledovým oknem, kde vidíš celou střižnu. Nicméně i tak je to problém, protože barevný prostor na PC je jiný než na TV v systému PAL (jiné rozsahy úrovní RGB kanálů).

Další věc je na jaké TV výsledek srovnáváš. Může být také problém v nekorektním nastavení barevných kanálů na TV.
Radko_001 (5)|5.1.2014 21:56
[QUOTE=RoPo;478472]Bez náhledového monitoru si musíš zkalibrovat monitor s náhledovým oknem, kde vidíš celou střižnu. Nicméně i tak je to problém, protože barevný prostor na PC je jiný než na TV v systému PAL (jiné rozsahy úrovní RGB kanálů).

Další věc je na jaké TV výsledek srovnáváš. Může být také problém v nekorektním nastavení barevných kanálů na TV.[/QUOTE]

Áno, to je pravda. Ak by som výsledné video zrovnával pozeraním na TV, tak by mi to bolo jasné: farebný profil v PC nie je súladný s takým či onakým farebným profilom TV... ibaže ja výsledné video (takmer) vždy prehrávam výhradne na PC a tam je ten farebný "úlet" markatný. Opäť zdôrazňujem, že v Sony Vegas žiaden problém nemám a náhľadové video v strižni SV je rovnaké ako výstupné video. Výstupné video zo Premiere je farebne rovnaké ako výstupné video z Vegas (!) - to je v poriadku a takýto výsledok by som aj očakával, ibaže náhľadové video v Premiere v Program Monitore je saturovanejšie atď. a teda je to (v tomto prípade) 3:1 v neprospech Adobe Premiere... Video si strihám len tak pre vlastnú potrebu, na nekomerčné a neprofesionálne využitie a teda pre mňa nie je podstatný finálny výstup na TV, ale len výstup v PC. A tam to nesedí - to je to, čo ma udivuje... Ak by to bolo tým, že by som komparoval video v PC strižni Premiere s videom v TV, tak mi je jasné, že by najlepšie by bolo kalibrovať náhľadový monitor tak, aby svojimi vlastnosťami "simuloval" vlastnosti TV a ja videl približne finálne farby tak, ako budú vyzerať pri prehrávaní v TV. Ale načo mám kalibrovať náhľadový monitor na prezeranie videa v tom istom PC? Veď to by bolo - samozrejme - zbytočné, keďže primárny (a môj teraz jediný) monitor mám pravidelne kalibrovaný (o správe farieb niečo viem, kalibrujem monitor pravidelne profesionálnou x-rite sondou) a eventuálny náhľadový monitor by bol kalibrový samozrejme rovnako, keďže video by bolo prehrávané na tom istom počítači!
1hroch (865)|5.1.2014 22:22
?[QUOTE=Pytkin;478407]Vacsinou sa pouziva dalsi nakalibrovany nahladovy monitor, aby si videl realne farby a vedel sa na to spolahnut.[/QUOTE]


[QUOTE=RoPo;478432] s barevnou kalibrací či kolorizací videa vážně vždy potřebuješ externí náhledový monitor. Bez něj je to vždy střílení barev od boku.[/QUOTE]


[QUOTE=RoPo;478472]Bez náhledového monitoru si musíš zkalibrovat monitor s náhledovým oknem, kde vidíš celou střižnu[/QUOTE]
Atd....Ano, to jsou rady pro ziskani OK vysledku.
Ale tazateli jde o uplne neco jineho:

[QUOTE=Radko_001;478405]Pri práci v Adobe Premiere sa mi v Program Monitore zobrazuje video, na ktorom pracujem. Všetko je OK, akurát, že v okne Program Monitor sú farby omnoho sýtejšie a kontrastnejšie ako farby samotného výstupného videa[/QUOTE]
To je podstata dotazu.
Byt nekalibrovany monitor - ale nahled i vysledne video musi byt stejne - i zprasene.
K tomu se musi vyjadrit znalci Premiere
Radko_001 (5)|5.1.2014 22:55
To: 1hroch

Áno, presne ste to vystihli. Ide mi presne o to, čo ste napísali.

Už som nevedel, ako to obšírnejšie opísať a mal som pocit, že sa zbytočne opakujem. Ďakujem.
neboztik (341)|6.1.2014 23:51
Pracuji s Premierou ( nyní verze 5.5.5 ) mnoho let a to co vidím v Program monitoru, to mám i po vyrenderování. Píšu o HD videu. Z kamery mts a po vyrenderování mp4.
Nepřenastavoval jsi něco v AP ? U Program monitoru jsou asi čtyři možnosti kvality , jak ho nastavit. Na foru u M.Vlčka,kde jsi tento dotaz taky vznesl, je v tutorialech o tom pojednáno.I to, že jedním kliknutím se můžeš podívat na obraz videa před a po - jak bude vypadat po vyrenderování.
S AP6 zkušenosti nemám,jen jsem ji zkoušel jako trial a hned jsem ji zavrhl.Odradilo mě to,že v default.nastavení schází mimo zvuku i jiné nastavení.Vše se musí dodatečně nastavovat.Jestli tohle nemůže být i důvod tvé nespokojenosti s výsledným videem.Já osobně jsem neměl nikdy,tedy skoro nikdy,potřebu upravovat kvalitu obrazu.
A můžu říct,že kvalita obrazu před zpracováním a po je shodná. Že by AP6 za moc nestála ?! I to je možný,byla krátce a nahradila ji AP7 CC.