Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

přizpůsobení parametrů videa pro upload na youtube

razorder (124)|1.12.2013 19:42
Zdravím,
Prosím o pomoc. Vyrobil jsem timelapse video, render proběhl jak má a výstup je taky v pořádku. Problém nastal až po uploadu na youtube kdy při přehrávání si všímám ztráty kvality. obraz se zdá být méně ostrý něž originál, odstíny barev nejsou jak mají být, přechody mezi klipy dělají doslova bordel. pročetl jsem různě specifikace a parametry přímo od youtube a vše dodržuji tak jak má být. Možná mi něco uniká. zde přikládám info o uploadovaném souboru:

Format: MPEG-4
Format profile: Base Media / Version 2
Codec ID: mp42
File size: 351 MiB
Duration: 4mn 55s
Overall bit rate: 9 972 Kbps
Encoded date: UTC 2013-12-01 03:59:09
Tagged date: UTC 2013-12-01 03:59:09
©TIM: 00:00:00:00

Video
ID: 1
Format: AVC
Format/Info: Advanced Video Codec
Format profile: Main@L4.2
Format settings, CABAC: Yes
Format settings, ReFrames: 3 frames
Format settings, GOP: M=4, N=33
Codec ID: avc1
Codec ID/Info: Advanced Video Coding
Duration: 4mn 55s
Bit rate mode: Variable
Bit rate: 9 812 Kbps
Width: 1 920 pixels
Height: 1 080 pixels
Display aspect ratio: 16:9
Frame rate mode: Constant
Frame rate: 25.000 fps
Standard: PAL
Color space: YUV
Chroma subsampling: 4:2:0
Bit depth: 8 bits
Scan type: Progressive
Bits/(Pixel*Frame): 0.189
Stream size: 346 MiB (98%)
Language: English
Encoded date: UTC 2013-12-01 03:59:09
Tagged date : UTC 2013-12-01 03:59:09
ai (2993)|1.12.2013 22:53
specifikace jsou pro ty co se s tim setkaji poprve a fakticky nevi co maji uploadovat, v praxi enkodujes H.264 v defaultnich nastavenich a cim vetsi datovy tok, tim lepe, az do urcite miry pak to uz nepomuze zvetsovat datovy tok

na tyto veci je CRF enkodovani s x264 enkoderem jako stvorene ... zvolis CRF18, nebo i 17 a nize pokud muzes uploadovat vetsi datove toky a enkodujes...

YouTube to samozrejme vzdy pokazi, ..., ale cil je prave uploadovat ten vhodny, maximalni datovy tok pro tezke sceny jako jsou prave prolinacky ...

barvy jsou vyblite nebo naopak cernejsi ?
razorder (124)|2.12.2013 10:26
promiň jsem trochu mimo, ale s CRF jsem se ještě jaksi nesetkal..stříhám v premiéře kde mám pouze na výběr CBR a VBR pass 1,2. Můžeš mi to prosím nějako objasnit jak se k tomu dostat? jinak ty barvy nevím řekl bych tak oboje jsou tmavší a tak nějak vyblitý hlavně při tmavších scénách jako je noční obloha..inu však posuď sám, originál je prostě lepší
vivid.sk (11472)|2.12.2013 12:47
[QUOTE=razorder;474715].stříhám v premiéře[/QUOTE]
Prave tieto komercne softy nedokazu toto nastavit, ale mozes to nastavit priamo ako parameter pre x264, pokial by si to enkodoval "manualne" s tymto enkoderom.
CRF = Constant Ratefactor
viac tu.
ai (2993)|2.12.2013 15:13
barvy se zdaji celkem normalni,...
enkoder ma problemy v tech prechodech a jednolitych plochach, .., da se tomu zabranit trosku zvetsenim datoveho toku, CRF neni v Premiere, tedy ten 2pass skus zvetsit ten average bitrate na 15000kbs a vice. Zvetsi datovy tok.

Da se crf enkodovat primoz z Premiere z timeline pomoci debugmode frame server pluginu, ale to je slozitejsi. Je treba plugin, Avisynth a x264 enkoder.
Musi se frame server a Avisynth instalovat. Pak se uncompressed YUV (z premiery bys nastavil YV12) a pak tedy nacist ten export do nejakeho x264 enkoderu, ktery nacte ten avi soubor. Funguje to tak, ze ten frame server posila enkoderu vzdy snimky, ktere zrovna enkoder potrebuje, proto vysledny efekt je ten, jako by jsi enkodoval video z Premierovy timeline primo x264 enkoderem.