IFA 2013: 4K žehličky jsou tu!
[QUOTE=anglcam;468755]Offline strih v proxy delat muzes o tom zadna.Ale barvit, efektovat apod uz musis v plnem rozliseni, v plnem kodovani barev , v plne hloubce barev .proste v tom v cem jsi to natacel.Ja napriklad do proxy neprevadim.Dnes ti Prores HQ postriha kdejaky MAcbook pro i MAc mini.Ale I frame je pro mne prioritou.
Jinak ja nic o 4K nemluvil ze bych ho chtel strihat. I kdyz se blizi doba kdy tohle rozliseni bude bezne i v Home sfere. NA 3D martany jsem nikdy neveril ale tohle vidim realne.[/QUOTE]
Nebarvím, jen stříhám, nemám zase tak vysoké nároky, takže mě proxy stačí a vyhovuje. Toto téma je 4k, tak jsem na to reagoval, mluvili tu jiní. Myslím, že v home to potrvá o chvíli déle, než s SD na HD, jen zapálení amatéři do toho půjdou dříve a ti co se tím živí, ikdyž zákazníci to zase tak neocení. Vezmi, jak dlouho je již na trhu HD a pořád se dělají výstupy na DVD. Prostě zde vyjadřuji jen svůj názor, když se mýlím, svět to ani nepozná. Tak proč se zde hned rozčilovat. Takže klidně pokračujte, nemám co dál dodávat :-)
Jinak ja nic o 4K nemluvil ze bych ho chtel strihat. I kdyz se blizi doba kdy tohle rozliseni bude bezne i v Home sfere. NA 3D martany jsem nikdy neveril ale tohle vidim realne.[/QUOTE]
Nebarvím, jen stříhám, nemám zase tak vysoké nároky, takže mě proxy stačí a vyhovuje. Toto téma je 4k, tak jsem na to reagoval, mluvili tu jiní. Myslím, že v home to potrvá o chvíli déle, než s SD na HD, jen zapálení amatéři do toho půjdou dříve a ti co se tím živí, ikdyž zákazníci to zase tak neocení. Vezmi, jak dlouho je již na trhu HD a pořád se dělají výstupy na DVD. Prostě zde vyjadřuji jen svůj názor, když se mýlím, svět to ani nepozná. Tak proč se zde hned rozčilovat. Takže klidně pokračujte, nemám co dál dodávat :-)
Nikdo se nerozciluje.Proxy je jen pro off line strih. Pro dalsi zpracovani je nejlepsi mit to vse v I frame kodeku.Tot vse.
Pytkin
no pockej kdyz budes barvit , efektovat i treba blbe titulky vkladat, sem tam nejakou vrstvu tak to proste placas a preplacavas a porad se to prepocitava.Uz jenom hloupy strih.Kdyz nastrihnes scenu mimo I frame tak ti to muze udelat mensi problemy.
no pockej kdyz budes barvit , efektovat i treba blbe titulky vkladat, sem tam nejakou vrstvu tak to proste placas a preplacavas a porad se to prepocitava.Uz jenom hloupy strih.Kdyz nastrihnes scenu mimo I frame tak ti to muze udelat mensi problemy.
[QUOTE=anglcam;468796] a porad se to prepocitava[/QUOTE]
ako porad? Ved len raz. Rendering vychadza vzdy z originalu, mozes to menit kolkokrat chces.
ako porad? Ved len raz. Rendering vychadza vzdy z originalu, mozes to menit kolkokrat chces.
No ono mas programy ktere ti to renderujou na pozadi.Prece pouzivas nahled a chces videt jak ten efekt vypada v plnem rozliseni.Pokud ale jen strihas a hodis tma nejaky titulek a cele to spocitas tak proc ne ale i z duvodu ulehceni procesoru bych to prepocital do nejakeho lepsiho kodeku.Potom mas debilni programy co neumi smart rendering a prepocitaji to cele pri renderingu znova i ty casti kde zmena neprobehla.Kdyz strihnes v GOP mezi I framy, prolozis to vrstvou das tam nejaky efekt pokazde pri jakekoliv zmene se ti cely algoritmus musi znovu prepocitat na AVCHD protoze pri jakekoliv zmene se musi zmenit i poloha I framu.Proto jsem uz z titulu rychlejsi prace doporucil toto prevest na I frame kodek ktery tuhle praci ulehci a nesnizuje kvalitu.Pozor neplest s proxy coz je jenom nahledove video coz pri rychlosti a cene a kapacite dnesnich disku nema ani cenu resit pokud pracuju treba v PAL nebo HD.Oni vsude vedi proc doporucuji si material pripravit pred zpracovanim prepoctem na I frame kodek.Treba co se tyce Applu na Prores ci AIC.
anglcam : nic sa neprepocitava .. predsa to robis v jednom programe a nakladas to nad tu vrstvu .. vsetko sa robi nad zdrojom .. to neni AUTODESK .. ked je zmena sa prepocita az pri finalnom rendere .. nie znova .. proste takto funguju vsetky strihacie programy .. kde kazdy amater urobi aj grading aj efekty .. vsetky strizne to dnes vedia ..
Pytkin
samozrejme asi jsem se spatne vyjadril. Jenomze GOP se sklada z I framu a od nej odvozenych. Strihat toto znamena ze pokud provedes strih zrovna do snimku ktery neni I tak to znamena ze pri renderingu se to musi cele prepocitat. Tak se to cele rozhodi protoze se bude muset vypocitat novy I frame a od nej dalsi odvozene framy. Pokud to jeste prepocitas na jiny GOP treba distribucni tak se to cele dela znova.A obraz neni to jedine ze.Je tam zvuk nebo barva.To ze te to zpomaluje je dalsi vec protoze procesor musi pokazde pri zaznamu a posouvani apod proste prehravat docela algoritmicky narocny kodek oproti I frame kodeku treba PRORESU ktery je akorat narocny na rychlost a kapacitu disku.
Hergot Pytkine nerikej mi ze ty jako profik strihas vse v MP4 nebo AVCHD.Taky si to prepoctes agor jako Applista. Proc asi vsichni radi si klipy pred zpracovanim pripravit do I kodeku?
---------- Doplněno v 16:14 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 16:09 ----------
A to nemluvim o stihu ve scene kde je pohyb.dokonce i nektere kamery maji problem to RT pri nataceni pocitat.Jestli myslis Pytkine ze to jde tak to jo to s tebou souhlasim to jde.Vse jde strihat. Ale vysledek no nevim.
samozrejme asi jsem se spatne vyjadril. Jenomze GOP se sklada z I framu a od nej odvozenych. Strihat toto znamena ze pokud provedes strih zrovna do snimku ktery neni I tak to znamena ze pri renderingu se to musi cele prepocitat. Tak se to cele rozhodi protoze se bude muset vypocitat novy I frame a od nej dalsi odvozene framy. Pokud to jeste prepocitas na jiny GOP treba distribucni tak se to cele dela znova.A obraz neni to jedine ze.Je tam zvuk nebo barva.To ze te to zpomaluje je dalsi vec protoze procesor musi pokazde pri zaznamu a posouvani apod proste prehravat docela algoritmicky narocny kodek oproti I frame kodeku treba PRORESU ktery je akorat narocny na rychlost a kapacitu disku.
Hergot Pytkine nerikej mi ze ty jako profik strihas vse v MP4 nebo AVCHD.Taky si to prepoctes agor jako Applista. Proc asi vsichni radi si klipy pred zpracovanim pripravit do I kodeku?
---------- Doplněno v 16:14 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 16:09 ----------
A to nemluvim o stihu ve scene kde je pohyb.dokonce i nektere kamery maji problem to RT pri nataceni pocitat.Jestli myslis Pytkine ze to jde tak to jo to s tebou souhlasim to jde.Vse jde strihat. Ale vysledek no nevim.
[QUOTE=RoPo;468394] O jiném kodeku pro 4k nevím.[/QUOTE]
už dávno schválený štandard bude H.265 ( HEVC )
http://www.vcodex.com/h265.html
---------- Doplněno v 17:39 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 17:34 ----------
[QUOTE=anglcam;468852] to znamena ze pri renderingu se to musi cele prepocitat. [/QUOTE]
nič sa neprepočítava. Strižne typu Magix / Corel toto vedia 3 roky - smart rendering. Proste sa prepočíta len časť, kde bol robený zásah do zdroja ( titulky, farby a pod. ). Ostatné ostáva nedotknuté. To dnes zvládneš aj na legende CPU Duron 750 Mhz.
už dávno schválený štandard bude H.265 ( HEVC )
http://www.vcodex.com/h265.html
---------- Doplněno v 17:39 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 17:34 ----------
[QUOTE=anglcam;468852] to znamena ze pri renderingu se to musi cele prepocitat. [/QUOTE]
nič sa neprepočítava. Strižne typu Magix / Corel toto vedia 3 roky - smart rendering. Proste sa prepočíta len časť, kde bol robený zásah do zdroja ( titulky, farby a pod. ). Ostatné ostáva nedotknuté. To dnes zvládneš aj na legende CPU Duron 750 Mhz.
Jarino nektere strizny smart neumi.O tom jsem taky psal.Mne jde jen o to ze GoP neni vhodny pro strih.S tim urcite soulasis. Zkus to treba rict po svem.
Anglcam: jasne.. Mame kamery xdcam ex a avc intra.. Ale aj avchd .. Vzdy strihame v kodeku v ktorom je natocene.. Jasne .. Niekddy sa hodi prepocet do proresu, hlavne ked sa predpoklada masivnejsie prehadzovanie medzi programami.. Co som tu pisal, som myslel skorej v home sfere, kde sa robi vsetko v jednom programe..