Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Objektivy ke GH2 (GH3)

Akim (128)|5.9.2013 11:57
Zdravím. Potřebuju rozšířit výbavu skel ke GH2. Doposud jsem používal jen set 14-42 a pevnou 50mm od Pentax.
Za prvé chci na běžné reportážní točení vyměnit 14-42 za novější typ 14-140 (3,5-5,6)
Za druhé se potřebuju dostat z důvodu natáčení přírody atd na delší ohniska. Uvažuju o Pan 100-300, případně 45-200. Osobně jsem se dočetl, že 45-200 je na tom opticky hůř než 100-300. Je jasný, že jakýkoliv zoom je o kompromisech. Nějaké návrhy, případně zkušenost s oběma skly primárně na video?
Pro trochu kreativnější práci bych rád i nový Pan 12-35 2,8, ale ta cena. Takže spíš bych nějakou pevnou 25, 35 nebo 45 mm s dobrou světelností.
marko65 (193)|6.9.2013 09:32
Akim, mozem ti odporucit objektiv panasonic 25mm / F1.4. Ja osobne som s nim velmi spokojny. Na kreativnu pracu je naozaj vhodny.
Akim (128)|6.9.2013 10:55
marko65 (193)|6.9.2013 13:42
Akim: presne ten, ked si ho kupis, urcite neolutujes
kombai (78)|6.9.2013 16:27
Problém je že Panasonic 25mm / F1.4 není stabilizovaný což je pro mě mínus, protože potřebuji občas točit z ruky, nenapadá Vás nějaká stabilizovaná alternativa, nebo je 12-35mm f 2,8 jediná možnost? Já budu GH3 kupovat za cca dva měsíce a zatím jsem do zásoby nakoupil nějaké Canon FD objektivy :-)
Akim (128)|6.9.2013 17:45
kombai, ale v tom případě nemáš stabilizovaný ani jeden objektiv do zásoby. Pevná 25 resp. 50mm skla se stabilizací nenajdeš.
kombai (78)|6.9.2013 20:25
To je pravda, ale jak jsem psal, tak gh3 budu kupovat spolu s Panasonicem 12-35mm f20 2,8 pro ''run and shoot''' a ten stabilizaci ma ;-). Ten zbytek budu pouzivat pro kreativnejsi veci, kdy je cas dat stativ ci slider takze tam stabilizaci uplne nepotrebuji. Jinak porad nevim co poridit za dlouhy sklo asi 14-140, ale ta svetelnost mne tam prijde dost slaba co si o tom myslite? Jinak super, ale drahy, je objektiv Canon FD 85mm F 1,2 takze po prepoctu na 35mm je to f 2,4 a 170mm.
marko65 (193)|14.9.2013 13:32
ma niekto skusenosti s tymto objektivo?
Samyang 7.5mm f/3.5 Fisheye pre Micro 4/3 B
http://www.mini-max.sk/product/default/2256

Premyslam nad jeho kupou, videa na youtube a recenzie su pozitivne. Nevyhoda je ze vstko je nutne nastavovat manualne, ale zase na obcasne efektne obrazky to asi bude stacit.
marko65 (193)|14.9.2013 13:38
kombai:
objektiv 14-140 je naozaj tmavy, v interiery je prakticky nepouzitelny, tiez premyslam nad jeho nahradou.

co tak tento?

PANASONIC LUMIX G X VARIO 35-100MM F2,8 POWER O.I.S. H-HS35100E
Je ale strasne drahy
kombai (78)|14.9.2013 22:58
Ahoj,

ten je dobrej, nicméně jak tomuto tak i 12-35mm je mezi GH 2/3 filmaři vyčítán tzv "clinical look", tj je to strašně ostrý a moc video vzhled, navíc ta cena je strašná. Pro dosažení filmového nádechu všichni doporučují staré objektivy s měkčí kresbou. Půjdu do něčeho s bajonetem FD a světelností min 2,8 na cca 120mm. Jelikož ve své dokumentární činnosti občas musím něco natočit z ruky, tak potřebuji stabilizovaný objektiv a podle mě je 14-140mm zatím jediná volba. Budu ho používat jen právě pro tyto účely pro zbytek to bude Panasonic 25mm f 1,4, a právě zakoupený Canon FD 50mm f 1,8 a FD 85mm f 1,8 plus jeden FD s delším ohniskem což by mělo pokrýt všechny nároky na dokumentaristiku. Zatím mě nenapadá nic jiného co se týká poměr cena vs výkon, ale pokud bude mít někdo další nápady tak sem s ním :-)
peter.urblik (355)|27.11.2013 10:13
ahojte!

cez leto som na jednej súťaži stretol chlapíka s black magic.. trochu sme rečnili o výbave a objektívoch.. ukázal mi samyangi a dosť ich chválil.. trochu som sa na ne informoval a sú to naozaj dobré sklá! za tú cenu si myslím že úplná paráda!

http://www.mini-max.sk/product/default/2558 napr. priamo pre micro 4/3
zlgigas (7)|28.11.2013 21:32
[QUOTE=kombai;465815]To je pravda, ale jak jsem psal, tak gh3 budu kupovat spolu s Panasonicem 12-35mm f20 2,8 pro ''run and shoot''' a ten stabilizaci ma ;-). Ten zbytek budu pouzivat pro kreativnejsi veci, kdy je cas dat stativ ci slider takze tam stabilizaci uplne nepotrebuji. Jinak porad nevim co poridit za dlouhy sklo asi 14-140, ale ta svetelnost mne tam prijde dost slaba co si o tom myslite? Jinak super, ale drahy, je objektiv Canon FD 85mm F 1,2 takze po prepoctu na 35mm je to f 2,4 a 170mm.[/QUOTE]

Prvýkrát som sa dozvedel niečo takéto: ak použijem na GH3 staršie manuálne objektívy z kino filmových zrkadloviek napr. minolta 50mm f1.7 , tak sa mi nezdvojnásobí iba ohnisková vzdialenosť ale aj clonové číslo? čiže dostanem 100mm f 3,4?
peter.urblik (355)|29.11.2013 12:11
tiež to počujem prvý krát.. a nejak sa mi to nevidí.. mam objektív pentacon 135 mm 2,8 f a nezdá sa mi žeby z 2,8 bola 5,6 tka.. toto je podla mna blbosť!
kombai (78)|29.11.2013 19:09
Ano je to opravdu tak, proto je potřeba mít co nejvíc světelné objektivy nebo použít speedbooster, aby byla docílena hloubka ostrosti. Tohle je můj velmi krátký klip (preprodukce k mému dokumentu) je to točené na objektivy Canon FD 85mm f 1,8 a Panasonic 25 mm f 1,4:
[video=vimeo;80628935]https://vimeo.com/80628935[/video]
peter.urblik (355)|29.11.2013 22:51
počkaj.. ked sa nad tým ale zamyslím tak proste neviem..

či premýšlam správne.. nehádam sa že to tak nie je ale mi to nejak nesedí..

keby to bolo tak tak vlastne by som nevidel rozdiel medzi tým pentaconom 2,8 a setovým objektívom pri clone 5,6.. lenže ten rozdiel tam vidím.. ten pentacon je výýýýrazne svetelnejší než seťák pri clone 3,5...
kombai (78)|29.11.2013 23:35
Tak asi to souvisi s kresbou objektivu, ale opravdu je to tak, ze se to nasobi dvema. Nejsem az zas takovej odbornik na eoshd.com by to umeli vysvetlit presne, kazdopadne na melkou DOF potrebujes na m4/3 mnohem svetelnejsi objektiv nez by ti stacil na full frame.
peter.urblik (355)|29.11.2013 23:46
v tom prípade to ale platí pre všetky foťkáy či m 4/3 alebo aj APSC .. je to tak??

ked na canon kúpim objektív s najnižším clonovým číslom napr 1,8 tak v skutočnosti je to 1,6 x 1,8? fakt to počujem prvý krát.. a sa tomu celkom čudujem..
kameranp (322)|6.12.2013 08:54
ja len spomeniem ze sa mi na mojej Sony A33 hlavne na video osvedcila skvela
Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC MACRO OS HSM
okrem dobrej svetelnosti, ostrosti a sigma bokehu ma hlavné úplné jemný chod ostriaceho prstenca hlavné na jemnévpreostrovanie vo videu
rozsah mi umožňoval využiť ohnisko podľa potreby čiže som nemusel nič prehadzovať a keď som chcel vážnejší portrét alebo video záber tak som dal dlhšie ohnisko a ak som chcel zasa viac dramatický akčný video záber tak som si dal radšej na široko na 17mm
tym padom som videa mal viac zaujímavejšie ako len na jednom pevnom ohnisku podobné to bolo s fotenim
peter.urblik (355)|6.12.2013 14:04
celkom ma to sklo zaujalo.. môžeš hodiť nejakú ukážku? dík
peter.urblik (355)|10.12.2013 17:29