Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Zrychlení editace HD videa

plch (30)|15.10.2012 00:58
Zdravím, jsem amatér, který občas stříhá domácí video. Nic valného, jen nějaké přechody, titulky, filtry... Používám k tomu Pinnacle. Dokud mi lezl z kamery PAL, bylo vše v pořádku, dneska ale každá propiska natáčí do HD, a já mám trošku problém s výkonností při střihání. Konkrétné používám formát H.264 a jakákoliv editace v Pinnacle 15 mi přijde poměrně pomalá. Kolega říká, že není třeba obměňovat HW, hlavně jde o to, aby střihací program dokáz využívat GPU grafické karty. Chtěl bych se optat, jestli toto platí i pro běžnou ATI HD grafickou kartu (nebo musí být spešl CUDE) a který SW byste mi pro stříhání doporučili. Rád se naučím něco jiného, pokud to urychlí mou práci - i když jen občasnou.
Děkuji předem za odpověď
Plch
Pytkin (7947)|15.10.2012 09:21
to je CUDA .. nie CUDE ..
plch (30)|15.10.2012 09:31
[QUOTE=Pytkin;428531]to je CUDA .. nie CUDE ..[/QUOTE]

: ) omlouvám se...

Máte někdo nějakou radu?
KamilZ (10277)|15.10.2012 09:40
Vhledem k tomu, že jsi vůbec, ale vůbec nic nenapsal, tak Ti asi nikdo neporadí. Jestli stříháš na nějaké plečce s 512 MB RAM, pomalým 120GB HDD a starým CPU, tak Ti ani GPU moc nepomůže (stačí trochu zaswapovat).

CUDA není nic speciálního. Je to normální technologie na každé dnešní kartě od NVidia, stejně jako ATI zase podporuje OpenCL (univerzálnější). Co se týká Pinnacle, tak se stačí přeci podívat do návod nebo na specifikaci: http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/.

Položky "NVIDIA CUDA hardware acceleration, Intel® Quick Sync Video hardware acceleration" mluví za vše - ATI a OpenCL není podporováno. Takže pouze NVidia, nebo musíš mít novější CPU s Intel Quick Sync.
plch (30)|15.10.2012 09:48