Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Panasonic hdc sd90 vs. Lumix FZ48

Mirda4 (3)|8.1.2012 13:19
Zdravim všechny milovníky fota a videa. Už nějaký ten týden si tu pročítám tohle forum a hltám z něj cenné informace. Očekáváme přírůstek do rodiny a tak chci mít doma k dispozici něco, s čím zvládnu natočit slušné ( ne výborné) video, umět ho lehce zpracovat( žádné rozsáhlé úpravy) a to například pálit na DVD či BD. Zpočátku jsem přemýšlel o kamerách typu sony hdr-cx130, ale tu jsem zavrhl kvůli tomu, že není širokoúhlá, což by se mi při natáčení v interiéru mohlo hodit. Jelikož mám rád Panasonic a jsem s jejich produkty léta spokojený, tak mi napadla kamerka hdc sd90. Ale tady je teď ten kámen úrazu( jsem v tomhle laik a radši si nechám napřed poradit, než koupit něco špatně). Tyhle kamery točí pouze ve formátu AVCHD. Hodně tu čítávám, že úpravy tohoto formátu mají vysoké nároky na výkon PC. Podotýkám, nechci dělat profi videa, chci si jednotlivé momentky maximálně spojit nějakým přechodovým efektem, vložit titulek a celé to vysmahnout na DVD a nebo BD. K dispozici mám NTB, 2-jádro AMD Turion 1.9Ghz, grafika NVIDIA GF8400 128MB a 2GB DDR2 RAM. Dá se vůbec s touto sestavou upravovat video AVCHD? Proto začínám uvažovat nad myšlenkou, jestli si spíše nepořídit UTZ Lumix FZ48, který nabízí 1920x1080, ale píšou že na výstupu pouze 25fps a nebo 1920x720 50i. Píšou u tohoto modelu i výhodu natáčení ve formátu MP4, který je prý snažší upravitelný v PC. Co je na tom pravdy? Dá se formát MP4 normálně editovat na DVD a v těchto přehrávačích to také pouštět? UTZ má také široké ohnisko,pěkný zoom, dají se s ním pořídit i rozumné fotky- přijde mi to jako takové univerzálnější zařízení na fotky a video, navíc rád fotím, takže bych ten ultrazoom využil asi mnohem víc. Neznáte nějaký link, kde je video z těchto dv